Det er lidt smag og behag, hvornår folk synes, at det bliver for tæt på. Det kommer lidt an på hvor meget du ser SD kanaler, og hvad dine krav til billedets skarphed er. Det bedste vil være at tage ud i butikkerne og tage et målebånd med. Stil dig ved 2.5 meter væk, og bed dem lad skærmen vise noget SD for dig. Skift lidt frem og tilbage imellem 50" og 60", hvis muligt, det giver dig lidt en bedre fornemmelse. Det kommer også en del an på skærmen, nogle skærme viser SD langt bedre end andre.
Jeg sidder selv 2.5 meter for det meste, fra mit 60", og overvejede længe, om jeg bare skulle spare nogle penge og vælge en 50". Jeg må sige at jeg aldrig har fortrudt mit valg. Jeg ser meget lidt SD tv længere (der bliver aldrig vist noget, der er værd at se alligevel), så jeg ser for det meste DVD og Blu-ray. Og der er det altså en anden oplevelse med 60". Derfor har jeg valgt at leve med dårligere kvalitet på almindeligt tv.
Da jeg fik skærmen op på væggen, havde jeg allerede vænnet mig til størrelsen, for jeg havde kigget en del på 60" i butikkerne. Jeg ville aldrig gå ned i 50" igen, men synes heller ikke at skærmen skal være større. 60" er den perfekte størrelse for mig.
Jeg synes du selv skal tage ud og kigge, for det er svært at give råd om noget, hvor folk har så mange forskellige meninger. Der findes jo også en del, der ville synes at 50" var for stort på 2,5 M afstand.
Håber det hjalp lidt, hvilken skærm har du haft i tankerne?
Redigeret af Speednut - 01-Juni-2009 kl. 10:02