recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejledning til køb af "infoskærm på skole"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejledning til køb af "infoskærm på skole"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vejledning til køb af "infoskærm på skole"
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:22
Hej Recordere.

Jeg står og skal købe et par infoskærme til den skole jeg går på. Ideen er at den skal kunne vise nyheder, information om kommende-og afholdte arrangementer og lignenede.
Umiddelbart ved jeg ikke så meget om hvordan sådan en opgave klares.

Umiddelbart søger jeg en løsning hvor jeg har en eller to skærme placeret forskellige steder. Indholdet skal så styres fra en computer med netværksadgang. Hvordan løser jeg lige den nemmest?

Jeg set lidt på denne mulighed:
http://www.zitepanel.dk/infoskaerm-losninger/
Er det måden at gøre det på?

Mvh Stefan

Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 15:00
På den skole jeg arbejder på har vi gjort dette at vi har lavet en hjemmeside hvor vi skriver de informationer som skal vises på infostanderne og på infostanderne sidder der en computer som har installeret en opera browser som automatisk går i kiosk mode ved opstart og som har vores hjemmeside som startside, det virker fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:51
Tak for dit svar.
Bestemt ikke et dårligt forslag. Dog er jeg lidt rusten i min hjemmesideprogrammering. Hvilket program har i brugt til at lave hjemmesiden?
Hvordan fungere det mht. at sætte timer på. Er i nødsaget til hver dag at tænde og slukke TV'et og computeren?
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:41
vores infosystem er noget hjemme brygget noget en kollega lavede for nogle år siden.
men en meget nem måde at lave det på er at lave det i powerpoint og så lægge det op på infoskærmene via remote desktop. med opgave styring kan du sætte maskinen i dvale og vække den igen.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 08:07
Vi har det her på Jobbet. Det er ikke gratis, men som jeg husker det, super nemt at bruge. Det er udviklet til formålet. Det editeres via en Hjemmeside

---------------------

Thomas K
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 12:51
dsip1000 og dsip1000r fra kvmshop har vi brugt til infoskærme. Prisbillig løsninf hvis i ikke har gamle computere liggende eller bare vil have en løsning der ikke fylder alverden.

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 12:24
-Til kbking

Det havde jeg godt tænkt på var en mulighed, men gik væk fra ideen da jeg synes den er lidt besværlig. Måske er det fordi jeg ikke kender nok til de muligheder det giver?

I har altså haft en stationær PC stående et sted der kører et Powerpoint. Til denne er så tilsluttet to skærme. Den ene står ved computeren, den hænger et vilkårligt sted tilsluttet med HDMI/VGA/DVI eller lign. Er det korrekt forstået?

Redigeret af Stefan V - 06-April-2013 kl. 12:25
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Vi har det her på Jobbet. Det er ikke gratis, men som jeg husker det, super nemt at bruge. Det er udviklet til formålet. Det editeres via en Hjemmeside

Hej Thomas
Tak for svaret. Har set på løsningen. Synes dog at prisen er lidt for pebret.
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

dsip1000 og dsip1000r fra kvmshop har vi brugt til infoskærme. Prisbillig løsninf hvis i ikke har gamle computere liggende eller bare vil have en løsning der ikke fylder alverden.

BS

Hej Bschmidt 

Er jeg ikke netop nødt til at bruge en ekstra pc til denne løsning? Opsætningen hedder vel:

Stationær pc   à DSIP-1000T  àethernet à DSIP-1000R àfladskærm 

Hvilken software bruger i til fremvisningen?

Mvh Stefan

Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 13:12
Indtil videre har jeg mest af alt kigget på en løsning fra spinetix. Det eneste man skal gøre så vidt jeg kan se er at koble spinetix boksen til netværket og en fladskærm. Herefter kan man løbende opdatere indholdet på fra en vilkårlig PC via en browser. Nogen der har erfaringer med den?
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 13:44
Du skal bruge en PC til fremvisning. En 1000t kan sende til flere 1000r. Så viser de samme billede.

Som fremviser har vi brugt CCTV software og powerpoint.

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu