|
Vejledning til køb af "infoskærm på skole" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:22 |
Hej Recordere.
Jeg står og skal købe et par infoskærme til den skole jeg går på. Ideen er at den skal kunne vise nyheder, information om kommende-og afholdte arrangementer og lignenede. Umiddelbart ved jeg ikke så meget om hvordan sådan en opgave klares. Umiddelbart søger jeg en løsning hvor jeg har en eller to skærme placeret forskellige steder. Indholdet skal så styres fra en computer med netværksadgang. Hvordan løser jeg lige den nemmest? Jeg set lidt på denne mulighed: http://www.zitepanel.dk/infoskaerm-losninger/ Er det måden at gøre det på? Mvh Stefan |
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På den skole jeg arbejder på har vi gjort dette at vi har lavet en hjemmeside hvor vi skriver de informationer som skal vises på infostanderne og på infostanderne sidder der en computer som har installeret en opera browser som automatisk går i kiosk mode ved opstart og som har vores hjemmeside som startside, det virker fint.
|
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
Tak for dit svar. Bestemt ikke et dårligt forslag. Dog er jeg lidt rusten i min hjemmesideprogrammering. Hvilket program har i brugt til at lave hjemmesiden?Hvordan fungere det mht. at sætte timer på. Er i nødsaget til hver dag at tænde og slukke TV'et og computeren?
|
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
vores infosystem er noget hjemme brygget noget en kollega lavede for nogle år siden.
men en meget nem måde at lave det på er at lave det i powerpoint og så lægge det op på infoskærmene via remote desktop. med opgave styring kan du sætte maskinen i dvale og vække den igen.
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Vi har det her på Jobbet. Det er ikke gratis, men som jeg husker det, super nemt at bruge. Det er udviklet til formålet. Det editeres via en Hjemmeside
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
dsip1000 og dsip1000r fra kvmshop har vi brugt til infoskærme. Prisbillig løsninf hvis i ikke har gamle computere liggende eller bare vil have en løsning der ikke fylder alverden.
BS
|
|
![]() |
|
-Til kbking I har altså haft en stationær PC stående et sted der kører et Powerpoint. Til denne er så tilsluttet to skærme. Den ene står ved computeren, den hænger et vilkårligt sted tilsluttet med HDMI/VGA/DVI eller lign. Er det korrekt forstået?
Redigeret af Stefan V - 06-April-2013 kl. 12:25 |
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
Hej Thomas Tak for svaret. Har set på løsningen. Synes dog at prisen er lidt for pebret.
|
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
Hej Bschmidt Er jeg ikke netop nødt til at bruge en ekstra pc til denne løsning? Opsætningen hedder vel: Stationær pc à DSIP-1000T àethernet à DSIP-1000R àfladskærm Hvilken software bruger i til fremvisningen? Mvh Stefan
|
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
Indtil videre har jeg mest af alt kigget på en løsning fra spinetix. Det eneste man skal gøre så vidt jeg kan se er at koble spinetix boksen til netværket og en fladskærm. Herefter kan man løbende opdatere indholdet på fra en vilkårlig PC via en browser. Nogen der har erfaringer med den?
|
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Du skal bruge en PC til fremvisning. En 1000t kan sende til flere 1000r. Så viser de samme billede.
Som fremviser har vi brugt CCTV software og powerpoint. BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |