recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejret/TV signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejret/TV signal

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 08:58
@reslfj Se Drop Down

Tak for dit uddybende svar,men denne gang er det åbenbart Videbæk senderen der havde tekniske problemer.
Kan godt huske de analoge dage ,hvor vi her i det nordvestjyske kunne se Tysk TV på gode dage.
Men har dog oplevet siden det blev digital at jeg har haft Tyske kanaler på uden dog at kunne se dem,det eneste vi kunne se var TV Syd.
Jeg bruger en Triax 10 elementers antenne,som sidder inde på loftet,og det virker udmærket.
http://www.av-connection.dk/?PGr=3265&ML=1256 direkte til modtager boks.
Oplever meget sjældent udfald eller pixelering,så det er vel som det skal være.
Mvh.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Det er nok vejret. Det har været godt vejr til fremmed tv-signaler langvejs fra i de seneste dage, så det kan være dem, der har påvirket din modtagelse.

Et TOTALT ukvalificeret svar!

Ifølge Boxers Kundeservice sprang en sikringsboks på Videbæk senderen og det berørte midtjylland incl lokale hjælpesendere, der får signalet fra Videbæk senderen.

Men det forklarer ikke, hvorfor jeg også mistede signalet fra Aarhus. Det har måske været vejret. Jeg prøvede ikke om der var svenske eller tyske kanaler.
Jeg har på et tidspunkt fanget svenske kanaler i nogle timer, men der forsvandt de danske ikke.

Redigeret af Ham_Der - 05-Maj-2012 kl. 11:06
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 21:14
Som jeg tidligere har beskrevet, så KAN det ske, hvis vejrforholdene er så ekstreme: MUX 1 og 2 forsvinder... Så kører man en fuld kanalsøgning og får MUX 1 og 2 ind fra flere regioner, + det "løse". Mens vejret så ter sig ånssvagt, er man nødt til at hente DR-kanalerne fra de regioner, man normalt IKKE kan tage!
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:28
- Modtagelse af signaler langt fra skyldes høj Tropofæisk aktivitet, og det forekommer ret ofte i Højtryksvejr. Det er et refllekterende skylag i atmosfæren der reflekterer signalerne tilbage mod landjorden, og derved "dumper" det ned længere væk end normalt. Det er ihvertfalf hvad jeg har forstået - man må gerne kommer med korrektioner.

Jeg kan huske i de gode gamle analoge lokalradiodage - der modtog jeg en sommermorgen i 89 eller 90 Radio FFN fra Tyskland 30 km syd for Aalborg - endda på en hjemmebygget antenne lavet af tråd fra et Poda Hegn som jeg havde udformet som Dipol og et par reflektorer og sat på et brædt.

Redigeret af mhv_omjk - 07-Maj-2012 kl. 11:34
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 12:27
Var det ikke i VHF tiden.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Det er nok vejret. Det har været godt vejr til fremmed tv-signaler langvejs fra i de seneste dage, så det kan være dem, der har påvirket din modtagelse.

Plejer ellers at opleve at der er flere kanaler når det er "godt" vejr.
Har aldrig oplevet at kanalerne forsvinder.
Mvh.
Jo men nu er det altså Digitale signaler man modtager, og samme er mere sårbare overfor det som vejret nu engang gør ved "TV signalerne" langvejs fra (som også er digitale).
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu