|
Vejret/TV signal |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@reslfj
![]() Tak for dit uddybende svar,men denne gang er det åbenbart Videbæk senderen der havde tekniske problemer. Kan godt huske de analoge dage ,hvor vi her i det nordvestjyske kunne se Tysk TV på gode dage. Men har dog oplevet siden det blev digital at jeg har haft Tyske kanaler på uden dog at kunne se dem,det eneste vi kunne se var TV Syd. Jeg bruger en Triax 10 elementers antenne,som sidder inde på loftet,og det virker udmærket. http://www.av-connection.dk/?PGr=3265&ML=1256 direkte til modtager boks. Oplever meget sjældent udfald eller pixelering,så det er vel som det skal være. Mvh. |
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
|
Men det forklarer ikke, hvorfor jeg også mistede signalet fra Aarhus. Det har måske været vejret. Jeg prøvede ikke om der var svenske eller tyske kanaler. Jeg har på et tidspunkt fanget svenske kanaler i nogle timer, men der forsvandt de danske ikke. Redigeret af Ham_Der - 05-Maj-2012 kl. 11:06 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Som jeg tidligere har beskrevet, så KAN det ske, hvis vejrforholdene er så ekstreme: MUX 1 og 2 forsvinder... Så kører man en fuld kanalsøgning og får MUX 1 og 2 ind fra flere regioner, + det "løse". Mens vejret så ter sig ånssvagt, er man nødt til at hente DR-kanalerne fra de regioner, man normalt IKKE kan tage!
|
||
![]() |
||
mhv_omjk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2010 Sted: Odsherred, DK Status: Offline Point: 159 |
|
- Modtagelse af signaler langt fra skyldes høj Tropofæisk aktivitet, og det forekommer ret ofte i Højtryksvejr. Det er et refllekterende skylag i atmosfæren der reflekterer signalerne tilbage mod landjorden, og derved "dumper" det ned længere væk end normalt. Det er ihvertfalf hvad jeg har forstået - man må gerne kommer med korrektioner.
Jeg kan huske i de gode gamle analoge lokalradiodage - der modtog jeg en sommermorgen i 89 eller 90 Radio FFN fra Tyskland 30 km syd for Aalborg - endda på en hjemmebygget antenne lavet af tråd fra et Poda Hegn som jeg havde udformet som Dipol og et par reflektorer og sat på et brædt. Redigeret af mhv_omjk - 07-Maj-2012 kl. 11:34 |
||
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
||
![]() |
||
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
|
Var det ikke i VHF tiden.
Lynge
![]() |
||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
|
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |