recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vellydene højttalere til væggen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vellydene højttalere til væggen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vellydene højttalere til væggen?
    Sendt: 19-August-2019 kl. 16:50
så skete det, der ikke måtte ske. 

Har været på boligjagt en tid, og faldt for et hus, som der er nu er ved at blive lavet det sidste papirarbejde på.

I dag da jeg sad og kiggede igennem billederne med en kollega, udbrød han det, jeg selv burde have set, hvor pokker skal dine højttalere stå?
Stuen giver ikke plads til mine DLS R66 højttalere. Jeg har siddet og indrettet og indrettet og indrettet, men det giver ikke pladsen til dem, uden at det bliver noget hø på mange andre måder. 
Der er plads til et fornuftigt stereo billede, hvis jeg kan få hængt nogle højttalere på væggen. 
Findes der noget, der giver mening, og bare kommer nogenlunde i nærheden af mine nuværende?
Gerne brugt osv. Men mangler et hint til en retning at kigge.

Der er glasvægge på 3 sider af stuens vægge.

Jeg spørger da den sidste erfaring jeg havde med væghængte var Logitech z906.


Redigeret af aerik - 19-August-2019 kl. 16:50
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

så skete det, der ikke måtte ske. 

Har været på boligjagt en tid, og faldt for et hus, som der er nu er ved at blive lavet det sidste papirarbejde på.

I dag da jeg sad og kiggede igennem billederne med en kollega, udbrød han det, jeg selv burde have set, hvor pokker skal dine højttalere stå?
Stuen giver ikke plads til mine DLS R66 højttalere. Jeg har siddet og indrettet og indrettet og indrettet, men det giver ikke pladsen til dem, uden at det bliver noget hø på mange andre måder. 
Der er plads til et fornuftigt stereo billede, hvis jeg kan få hængt nogle højttalere på væggen. 
Findes der noget, der giver mening, og bare kommer nogenlunde i nærheden af mine nuværende?
Gerne brugt osv. Men mangler et hint til en retning at kigge.

Der er glasvægge på 3 sider af stuens vægge.

Jeg spørger da den sidste erfaring jeg havde med væghængte var Logitech z906.
Til mit SR setup i stuen skiftede jeg mine SA Explorer de fyldte desværre for meget, jeg købte så nogle SA Exact og har 3 stk. på væggen i dag L C R. Den er rimelig stor af en væg højtalere at være, men for søren hvor lyder og spiler de godt og er meget tæt på hvad jeg kom fra, dog har de kke den samme bund men der har jeg andet der tager over.

PS: Jeg har en Rotel RB 1590 i rumpen af min Yamaha, men Yamaha'en trækker dem nu rigtig fint, her kniber det faktisk for en Marantz sr 7011 at være med hvis den spiller i det fulde område, altså uden crossover. Det hele starter med at bassen bliver mudret og upræcis når der lukkes op.


Redigeret af Potter - 19-August-2019 kl. 19:44
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 08:28
Hej 

Jeg har et sæt B&w SCMS til salg som er 805s som væghøjttaler.

Du er velkommen til at få et lyt i Kastrup på Classe grej som får dem til at synge:)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 08:38
Hvad er dit budget?

Alternativt til væghængt kan du overveje in-wall hvis huset tillader det.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 08:42
der er ikke låst et budget endnu. Jeg er mest på inspiration, og så må jeg handle ud fra det.  
Det er heldigvis ikke det vigtigste for mig, i forbindelse med huskøbet, så kan godt leve en periode uden anlæg i stuen :O)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 09:58
Har engang lyttet til Dali Rubicon LCR. De var gode. Dali har flere forskellige modeller. Fortryder faktisk selv, at jeg ikke købte væghøjttalere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 09:59
Gulvhøjttalere kan også stå foran et glasparti!




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu