|
velodyne spl 1200 ultra, alternativ? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 10:59 |
Jeg overvejer kraftig at udvide/ eller ændre på min opsætning i subdomænet. Jeg har kun læst pt. men mit blik falder dog mere og mere til velodyne spl 1200 ultra, nogle gode anbefalinger? Pris er selvfølgelig et parameter, er dog klar til at give lidt ekstra, hvis det i virkeligheden gør en forskel, DIY er ikke en option, har bygget rigelig med subs og højtalere gennem tiderne, gider bare ikke igen
![]() Det vil mest være film den skal bruges til, men der lyttes også til musik 70/30 Der et par stykker i min kreds der har anbefalet mig en JL Audio Fathorn F113 mk2, men den koster så en hel del mere ![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Stillerdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2015 Sted: Tylstrup Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb 15'' minimum, gerne der over, , evt vent på svs nye 16'' er sku det eneste der holder ;) en 12'' er vel bare til og supplere en stander højtaler haha :D
|
|
Mads stiller
|
|
![]() |
|
Stillerdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2015 Sted: Tylstrup Status: Offline Point: 46 |
Hvis jeg var dig vil jeg købe svs nye 16'' der kommer på banen her indenfor kort tid i danmark :) |
|
Mads stiller
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Stillerdk, glemte lige at størrelsen også vil være en fakta, speciel hvis jeg skal have 2 stk. stående i stuen
![]() ![]() Jeg syns nu de subs fra JL Audio får meget gode anmeldelser og de grafer jeg har fået set på ser nu også meget godt, taget den fysiske størrelse i betragtning. Hvis jeg havde et dissideret bio rum, så var jeg ikke i tvivl om at din anbefaling måske kunne blive realistisk.
Redigeret af Potter - 12-Oktober-2016 kl. 14:06 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() |
|
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Mksound mx350 mk2 banker velodyne 1200 ultra i smadder.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Og Earthquake supernova MKVI -15" banker MKsound mx350.
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
SVS sb16u er ikke så stor igen. De andre alternativer, på nær Velodyne, er endnu større. Eneste alternativ til Velo, som jeg kan komme i tanke om, er SVS SB2000 eller sb13u, hvis størrelse vægter tungt.
|
|
![]() |
|
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Jeg ville også hoppe på Earthquake hvis jeg var trådstarter. (
Uden har hørt den ) Men hvis budget spiller en rolle, kan mk fåes billigt på det brugte markede. Det skal siges jeg har både velodyne og mx stående herhjemme og velodynen vil jeg ikke anbefale fremfor mx der er nævnt! Hvis Earthquake smadrer mx350, så er den satme vild ![]() |
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Har selv Velodyne SPL-8, og er svært tilfreds med den. Gennemarbejdet produkt, og jeg vil fraråde selvbyg. Der er masser af dårlige erfaringer med bulderbas og dårlig kontrol.
En dårlig sub kan om noget ødelægge det samlede indtryk og min erfaring er at integrationen med de øvrige komponenter og ren kontrolleret gengivelse er bedre end ultimativt lydtryk eller de sidste 2-3 Hz på frekvensgangen.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Nogen, der kender disse JL Audio:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=3189&zoneid=1 http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/6-subwoofere/jl-audio-e-sub-e112/ Jeg kender importøren, men har dog ikke snakket med ham, i flere år efterhånden. De lyder spændende, synes jeg...
Redigeret af Supergris - 15-Oktober-2016 kl. 11:22 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Prisen på de interessante modeller er da helt hen i vejret..!
Dual 12"" over 50k , og Dual 13.5" : 95.000,- ![]() Redigeret af strecker - 15-Oktober-2016 kl. 11:22 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |