recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - velodyne spl 1200 ultra, alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

velodyne spl 1200 ultra, alternativ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:23
Hvorfor mener du kun, det er de dyreste modeller, der er interessante?
Nu er det jo faktisk sådan, at highend koster, og der findes et lille marked, for hvem, prisen ikke spiller en rolle...
Jeg synes, det er fedt, der findes sådanne produkter, hvor teknologien bliver udviklet, og det kan smitte af på de mindre modeller.

Redigeret af Supergris - 15-Oktober-2016 kl. 11:26
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:26
Fordi en enkelt 8,10 eller 12" kan sgu ikke levere til bio brug.

Og ja "High-end" koster, men hvorfor betale så meget mere for design?

Redigeret af strecker - 15-Oktober-2016 kl. 11:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:32
Hvis siger, det er designet, du betaler for?
Hvis én ikke er nok, kan der jo bare købes en mere. Det samme gælder vel for Velodynen, som JL Audios model, jo faktisk vinder over, i Lyd og Billedes test.
Det er vel mest fair, at sammenligne med modeller i samme klasse, der bliver spurgt til?

Redigeret af Supergris - 15-Oktober-2016 kl. 11:34
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:35
Når man tænker på hva man ellers kan få for 100.000. Ellers tak.

Jeg ville da meget gerne sætte deres 12" til 23.000,- op mod en 15" Earthquake supernova og se hva der leverer det bedste punch.!

Redigeret af strecker - 15-Oktober-2016 kl. 11:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:36
Hvorfor skriver du så, det er de modeller, der er interessante?
Det er vel E-112, der er mest interessant for OP...

Redigeret af Supergris - 15-Oktober-2016 kl. 11:37
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:38
Jeg gentager.
En enkelt 12" er ikke interessant til bio brug.!
Man skal op i deres Dual 12" eller 13,5" før det bliver spændende,og de koster dyrt.

Redigeret af strecker - 15-Oktober-2016 kl. 11:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:40
Der er vi så ikke enige!
Trådstarter spørger jo faktisk selv kun efter en, som er i samme klasse som E112!
I Lyd og Billeds test skriver de jo netop, at E112 kan levere et gear mere, end de andre, så måske, du blot ikke har oplevet en 12" i ordentlig kvalitet?
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor stor, din bio er?
Til min stue, er min Vincent LS-112 mere end rigeligt!
Det er først nu, jeg ser, det er samme mærke (JL Audio), som "Potter" spurgte til, jeg foreslog... :
I stedet for én JL Audio Fathorn F113 mk2, kunne du jo overveje 2 stk. E112...

Stecker, jeg ved ikke, hvorfor du mener, man skal op i deres dyre modeller, før det bliver interessant?
Som skrevet, hvis én ikke er nok, så køb 2. Det samme gælder vel for den nævnte Velodyne?
I følge Lyd og Billede, er E112 betydeligt bedre end den nævnte Velodyne.

Du må have nogle voldsomme krav til lydtryk!
Hos mig, er det i hvert fald sådan, at man kan få sig en ordentlig forskrækkelse, når der sker en eksplosion eller der bliver afgivet et skud, og jeg savner på INGEN måde lydtryk!

Redigeret af Supergris - 15-Oktober-2016 kl. 12:02
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:41
Det er så helt fint at vi har hver vores standard inden for ønsket lydtryk.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:53
En 12" enhed har nogle fysiske begrænsninger.!
Og jo jeg har haft rigeligt 12" i ordentlig kvalitet, senest 2 stk Earthquake supernova MKVI 12".

Store enheder ( fra 15" og op ) kan bare levere en anden slags bas end små enheder.
De kan flytte meget mere luft og har meget mere overskud når der spilles op.

Min bio er 4x4 meter, så det er et rimelig lille rum, men alligevel kan en enkelt 12" slet ikke nærme sig et fornuftigt tryk.

Redigeret af strecker - 15-Oktober-2016 kl. 11:55
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg gentager.
En enkelt 12" er ikke interessant til bio brug.!
Man skal op i deres Dual 12" eller 13,5" før det bliver spændende,og de koster dyrt.

Det behøver ikke være sååå dyrt igen. De fleste glemmer at det ikke behøver være én kasse. To ens 12" subs oven på hinanden er lige så godt som en dual 12". Man skal bare huske at de skal være ens og have ens indstillinger. Intet problem og en god måde at opgradere, frem for at skifte det hele. Der er også flere såkaldte "dual 12" subs" på markedet der i virkeligheden er med passiv membran. Det er et resonans-system lige som basrefleks, bare i en mindre kasse. Kan ikke sammenlignes med f.eks. mksound x12.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 12:02
Jeg syns stadig at deres E-Sub E112 - 12" Til 16700,- er for dyrt.
Man kan som skrevet få en Earthquake supernova 15" til næsten samme pris.
Og der er slet ingen tvivl om at den kører tværs igennem den lille 12" kasse fra JL.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 12:11
Det er så spørgsmålet, men jeg er tilbøjelig til, at give dig ret. Det kunne være sjovt, at teste dem mod hinanden.
En subwoofer er jo meget mere end lydtryk. Kontrol betyder utroligt meget...
Dog er der ingen tvivl om, begge er gode bud.
Prisen på E112 i USA, hvor den bliver lavet, er 1900 dollars, så det er jo også væsentligt under den pris, den bliver udbudt til, her i lille DK...
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu