|
Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Nej jeg har ikke hørt begge subs i samme rum, men rigtigt meget hver for sig, og hvor de begge giver en rigtig god bio-oplevelse. Det jeg hæfter mig ved er, at du kunne "Høre" Velo´en spille med, for mig underforstået, at den ikke var integreret særligt godt
![]() |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||||
Læs indlægget fra p. las, han beskriver deres forskelle rigtigt godt. Som de andre også er inde på, så lad det være op til dine øre. På mine 15m2 er en 250er rigeligt, 2 er bare ren ekstase. Men der skal EQ på.. |
|||||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||||
![]() |
|||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||||
Men under de SAMME forhold, fungerede mk suben bedre. |
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||||
@ p.las. jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare, for det er jo efter dine præferencer hvor MK subben fungere bedre, og er derfor ikke retningsgivende for andres opfattelser.
Jeg har hæftet mig ved, at trådstarter også vil bruge subben til musik, og her mener jeg at Velo´en er glimrende. Jeg kan ikke sige at MK ikke kan være bedre i en decideret bio til film, hvor netop MK jo for de fleste har sit force. Det er for mig to forskellige scenarier. For mig har som du ved, har MK ikke været mig til f.eks. musik. MK er for mig for direkte og nærmest anmassende. Og det er jo mine præferencer, som bestemt heller ikke er retningsgivende for noget som helst ![]() Jeg håber blot at trådstarter finder det helt rigtige til ham - uanset hvad han så vælger
![]() Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 11:42 |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||||
Jeg beskriver for trådstarter den forskellige spillestil fra de to Subs. Det har intet med preferencer at gøre. Nogle vil bedre kunne lide velodyne subben. Fakta er at i mn stue ....under de samme forhold , der har MK suben en mere slank og nuanceret spille stil. Da du ikke har hørt subberne under samme forhold , har du ikke muligheden for at udtale dig omkring mine udtalerlser....eller din mangel på erfaring på netop det omtalte emne. Men ja - vi er enige om at trådstarter bør lytte under egne forhold. |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||
Til musikgengivelse er en hurtig sub ingen fordel. Kopler selv min hurtige XTZ fra når der høres musik. Men til film er den sgu eminent.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Vi er i det mindste enige om det helt væsentlige
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||||
Øh, XTZ'en er den kendt for at være hurtig? |
|||||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Og hvor har du dine præferencer fra , når du skriver at en hurtig Sub ikke ef en fordel til musik? |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||
Hurtig er vel det samme som præcis. Og det er lige hvad denne test skriver. http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_xtzsubwoofer.shtml |
|||||
![]() |
|||||
||||
Det er den ikke i mit setup, hvor jeg nyder den langsommere/blødere basgengivelse der er i mine B&W til musik. Måske er det netop en fordel til elektronisk musik, men hører det ikke. Redigeret af Kampus - 28-Juli-2013 kl. 12:43 |
|||||
![]() |
|||||
||||
Præference iflg. Store danske ordbog: Hvilket jo også betyder, at det er subjektive indtryk som vi hver i sær kommer med når vi taler lyd. Og dermed er det ene ikke mere rigtigt end det andet
![]() Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 12:52 |
|||||
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |