recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:

For mig handler det ikke om hvad jeg har valgt. Men hvad jeg har erfaringer med......I min egen stue. Syntes også jeg beskriver forskellene på se to subs. Netop subwoofer kræver i den grad det samme rum, for overhovedet at kunne sammenligne noget som helst.

Og respekt for det p.las. Det ændre bare ikke, at man kan være enig eller uenig i dette og hint, jeg kan f.eks. ikke genkende dine beskrivelser af DD12, og sådan vil det altid være.

Men vi er jo enige om, at at trådstarter skal prøve subs i sin egen stueSmile

Men du har hørt begge subs i samme rum??
Jeg beskriver forskellen på de to subs. Fordi at velodynen er langsommere end mk suben , betyder jo ikke at velodynen er langsom . Den er bare ikke så hurtig som mk suben .
Men du siger du ikke er enig i min beskrivelse. jeg har ikke beskrevet hvordan velodynen spiller. På den baggrund går jeg ud fra at du har hørt begge subs under samme forhold?
Nej jeg har ikke hørt begge subs i samme rum, men rigtigt meget hver for sig, og hvor de begge giver en rigtig god bio-oplevelse. Det jeg hæfter mig ved er, at du kunne "Høre" Velo´en spille med, for mig underforstået, at den ikke var integreret særligt godtSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

lir ?

og hvordan en gamechenger ? :)

Læs indlægget fra p. las, han beskriver deres forskelle rigtigt godt.

Som de andre også er inde på, så lad det være op til dine øre.

På mine 15m2 er en 250er rigeligt, 2 er bare ren ekstase. Men der skal EQ på..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 11:20

Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:

For mig handler det ikke om hvad jeg har valgt. Men hvad jeg har erfaringer med......I min egen stue. Syntes også jeg beskriver forskellene på se to subs. Netop subwoofer kræver i den grad det samme rum, for overhovedet at kunne sammenligne noget som helst.

Unde
Og respekt for det p.las. Det ændre bare ikke, at man kan være enig eller uenig i dette og hint, jeg kan f.eks. ikke genkende dine beskrivelser af DD12, og sådan vil det altid være.

Men vi er jo enige om, at at trådstarter skal prøve subs i sin egen stueSmile

Men du har hørt begge subs i samme rum??
Jeg beskriver forskellen på de to subs. Fordi at velodynen er langsommere end mk suben , betyder jo ikke at velodynen er langsom . Den er bare ikke så hurtig som mk suben .
Men du siger du ikke er enig i min beskrivelse. jeg har ikke beskrevet hvordan velodynen spiller. På den baggrund går jeg ud fra at du har hørt begge subs under samme forhold?

Nej jeg har ikke hørt begge subs i samme rum, men rigtigt meget hver for sig, og hvor de begge giver en rigtig god bio-oplevelse. Det jeg hæfter mig ved er, at du kunne "Høre" Velo´en spille med, for mig underforstået, at den ikke var integreret særligt godtSmile

Men under de SAMME forhold, fungerede mk suben bedre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 11:36
@ p.las. jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare, for det er jo efter dine præferencer hvor MK subben fungere bedre, og er derfor ikke retningsgivende for andres opfattelser.

Jeg har hæftet mig ved, at trådstarter også vil bruge subben til musik, og her mener jeg at Velo´en er glimrende. Jeg kan ikke sige at MK ikke kan være bedre i en decideret  bio til film, hvor netop MK jo for de fleste har sit force. Det er for mig to forskellige scenarier.  

For mig har som du ved, har MK ikke været mig til f.eks. musik. MK er for mig for direkte og nærmest anmassende. Og det er jo mine præferencer, som bestemt heller ikke er retningsgivende for noget som helstLOL

Jeg håber blot at trådstarter finder det helt rigtige til ham - uanset hvad han så vælgerSmile 

Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 11:42
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 11:48

@ p.las. jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare, for det er jo efter dine præferencer hvor MK subben fungere bedre, og er derfor ikke retningsgivende for andres opfattelser.

Jeg har hæftet mig ved, at trådstarter også vil bruge subben til musik, og her mener jeg at Velo´en er glimrende. Jeg kan ikke sige at MK ikke kan være bedre i en decideret  bio til film, hvor netop MK jo for de fleste har sit force. Det er for mig to forskellige scenarier.  

For mig har som du ved, har MK ikke været mig til f.eks. musik. MK er for mig for direkte og nærmest anmassende. Og det er jo mine præferencer, som bestemt heller ikke er retningsgivende for noget som helstLOL

Jeg håber blot at trådstarter finder det helt rigtige til ham - uanset hvad han så vælgerSmile 

Jeg beskriver for trådstarter den forskellige spillestil fra de to Subs. Det har intet med preferencer at gøre. Nogle vil bedre kunne lide velodyne subben. Fakta er at i mn stue ....under de samme forhold , der har MK suben en mere slank og nuanceret spille stil. Da du ikke har hørt subberne under samme forhold , har du ikke muligheden for at udtale dig omkring mine udtalerlser....eller din mangel på erfaring på netop det omtalte emne.
Men ja - vi er enige om at trådstarter bør lytte under egne forhold.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 11:52
Til musikgengivelse er en hurtig sub ingen fordel. Kopler selv min hurtige XTZ fra når der høres musik. Men til film er den sgu eminent.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 11:56

Men ja - vi er enige om at trådstarter bør lytte under egne forhold.

Vi er i det mindste enige om det helt væsentligeSmile
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Til musikgengivelse er en hurtig sub ingen fordel. Kopler selv min hurtige XTZ fra når der høres musik. Men til film er den sgu eminent.

Øh, XTZ'en er den kendt for at være hurtig?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 12:27

Og hvor har du dine præferencer fra , når du skriver at en hurtig Sub ikke ef en fordel til musik?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Øh, XTZ'en er den kendt for at være hurtig?

Hurtig er vel det samme som præcis. Og det er lige hvad denne test skriver.

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_xtzsubwoofer.shtml
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 12:41

Og hvor har du dine præferencer fra , når du skriver at en hurtig Sub ikke ef en fordel til musik?

Det er den ikke i mit setup, hvor jeg nyder den langsommere/blødere basgengivelse der er i mine B&W til musik.

Måske er det netop en fordel til elektronisk musik, men hører det ikke.

Redigeret af Kampus - 28-Juli-2013 kl. 12:43
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 12:49

Præference iflg. Store danske ordbog:

Hvilket jo også betyder, at det er subjektive indtryk som vi hver i sær kommer med når vi taler lyd. Og dermed er det ene ikke mere rigtigt end det andetSmile

Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 12:52
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu