|
Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Men det kræver da et sammenligningsgrundlag |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Ja for den enkelte, og hvad denne synes bedst om. Jeg tror ikke at du kan lave et sammenligningsgrundlag mellem 2 højtalere som er objektiv, i det mindste ikke i ordets forstand. Man kan så lave nogle tekniske sammenligninger, hvor den ene på papiret bør kunne gå dybere eller være mere præcis, men det holder jo heller ikke, for det må være den enkeltes lydoplevelse i det pågældende rum som er præferencen
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
Hother:
Hvorfor tester du udstyr når man alligevel ikke kan bruge dine udtalelser til noget? Eller er det bare MINE udtagelser man ikke kan bruge til noget? Jeg skriver hvad forskellen er på de to subs. I mit rum. Erfaring gjort over 6-8år. Hvorfor er de mindre vær end dine udtagelser gjort over meget kortere tid. Og i det her tilfælde , nogle erfaringer du overhovedet ikke har? Hvad der er bedst er en smagsag. Men nuanceret og speed er da meget håndgribelig ting. |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Jamen alle anmeldelser omkring lyd bygger på anmelderens præferencer - altså det foretrukne rent lydmæssigt hos anmelderen. Hvis man kender anmelderens præferencer omkring lyd, så kan man stole - eller næsten (overdrevet) vælge højtalere ud fra en anmeldelse, eller i det mindste lægge det pågældende produkt i "Interessesfæren". Hvis du tager min brugeranmeldelse af mine Elac FS 407 vil du kunne se en anden og efterfølgende anmeldelse som er meget lig min brugeranmeldelse - her har du altså to personer ved nogenlunde sammenlignelige præferencer: Jeg har bestemt ikke været inde på at din "brugeranmeldelse" i forskellene mellem er Velodyne og MK subs er ringere end mine ord - det er bare dine oplevelser, eller om du vil - dine præferencer som du beskriver. At jeg så fæster ret meget tiltro til dine ord er så en anden ting
![]() Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 14:05 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|||
Seriøst p.las kan du ikke bare acceptere at Hother åbenbart bedre kan lide sin velodyne? Det da fløjtende ligegyldigt, i har jo hver jeres præferencer, og i er jo naturligvis endt med den sub der passer jer ;)... Man må da håbe for trådstarter han for hørt det godt og grundig inden et så stort køb, og meget gerne dem begge op imod hinanden...
Men altså jeres lille indbyrdes diskusion om hvis far har flest muskler, hjælper han altså ikke ;) ;)... Jeg har endnu til gode og høre begge subs, men tror på de begge er fremragende... De får jo begge kun ros i nærmest hver anmeldelse... Har et familiemedlem der lige har fået en kreisel sub oppe fra lsound, den skulle også være kanon god, er utrolig spændt på at høre den hos ham, den er jo bygget efter m/k princip ikk? |
||||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||||
![]() |
||||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|||
Men trådstarter lyt til p.las, det uvurderligt at have en så god lang sammenligning!
Og overvej om musik er så vigtigt med sub, det ikke særlig tit det bliver 100% vellykket... Men kommer også an på hvor kritisk man er ;) |
||||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||||
![]() |
||||
|||
Sådan er det faktisk ikke, jeg foretrækker nok Velodyne til musik, men i de timer jeg har hørt på MK sub, er disse fremragende i en dedikeret bioopsætning. Tingene er ikke altid sort - hvide
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
|||
Til trådstarter.
Uanset hvad du køber, så sørg for, at du kan EQ subben. EQ på sub/room modes har så umådelig stor indflydelse på lyden i lyttepositionen, at selv den "hurtigste" sub i verden kan EQ's til at lyde gumpetung.
|
||||
![]() |
||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|||
En sub er ret afgørende når dine højtalere ruller af ved 80 hz... p. las kommer så med erfaring og fakta.. Hother - husets anmelder - hælder så grus i maskinen da han ikke mener erfaringer og des lige ikke kan bruges til noget. Jeg kan godt forstå p.las ikke "bare acceptere".. Er man grøn på området vil man blive dummere af at læse Hothers indlæg i denne tråd.
|
||||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||||
![]() |
||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|||
Hmm tysk.. Den kunne lige såvel ha været på hebræisk! Men hvis du siger det, den XTZ sub jeg har hørt var kanon til prisen, spillede op med B&W der kostede det dobbelte. Men også her var det at foretrække den blev slukket til musik, et valg som trådstarter ikke har. |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg acceptere fuldstændigt p.las. holdninger, hvilket jeg også har givet udtryk for. Resten du skriver har du bare ikke et hulens kendskab til, men sådan er det jo
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Altså.. Jeg har ikke kendskab til hvad du skriver i tråden -som jeg sidder og læser vel at mærke- og sådan er det? Du burde være politiker..
Redigeret af Therien - 28-Juli-2013 kl. 14:30 |
||||
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |