|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||||||||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||||||||||
Ja, jeg har haft en til test i halvanden måned.
Nej, det gør jeg selvfølgelig ikke. Det lader til at du har styr på tingene, så derfor antager jeg selvfølgelig at du har givet den optimale betingelser både hvad angår tilslutning, komponenter og indstillinger! ![]()
Ja det er jeg med på! ![]() ![]()
Se det var lige præcis det jeg mente med UDEN Blachman! ![]() Men det jeg ville sige var, at nu har jeg spillet musik i en 18 års tid, deriblandt guitar og bas, så jeg ved godt hvordan det skal og kan lyde. Og samt hvilke virkemidler man bruger i musikken, ved forskellige anslagsformer osv. Og der syntes jeg at Velo'en er rigtig god... ![]()
Jeg har ikke haft andre hjem til test, men har testet den op imod de subs der har været tilgængelige at teste (i butikkerne) i sammeprisklasse - B&W, Dali, Audio Pro, Audiovector m.fl. Min reference har været mig selv, mit behov og min viden på området. Samt den erfaring jeg har fået gennem at høre og teste div. subwoofere der har været tilgængelige! ![]()
Vælte gør den selvfølgelig ikke, Det var en metafor! ![]()
Enten det, eller også stiller du MEGET større krav til en subwoofer end jeg gør. Det kommer helt an på hvad man har haft, hvad man vil have og hvad man forventer. Selvfølgelig kan man ikke forvente at en 10" eller en 12" skal fylde og spille som en koncertsal. Man skal have realistiske forventninger til et produkt, og de forventninger jeg har til en sub, dem opfylder Velodynen. ![]() |
||||||||||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||||||||||
Ja, det gør jeg nok, min evalueringsform er ret absolut. Kan en sub ikke gengive en stortromme realistisk såvel som fange enhver nuancering i en kontrabas eller bunden af en Cello, så er det en ommer i min verden. (jeg er gemmel trommeslager, så antallet af subs på markdet der kan gøre mig tilfreds er meget begrænset)
Så er du jo rigtig heldig. De fleste er sjældent tilfredse, det koster en masse bekymringer og endnu flere penge da man så bare skifter ud i blinde i et væk, oftest for resten af ens "lyd karriere". |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|||||||||||
Jeg har en veldyne spl-1200r.
Den lever over alt forventning op til mine krav. Den spiller dybt og præcist og samtidig rigtig god til musik da den er svær at retningsbestemme. Køb den, du vil ikke fortryde. Husk at du kan få den for 10 tkr. |
||||||||||||
SVP03
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||||||||||
Se det lytter jeg så ikke så meget efter, da min erfaring med trommer kun kommer fra de bands jeg har spillet i. Og vores trommeslager var ikke super dygtig! ![]()
Se derfor er jeg gået over til at undersøge en masse mærker, modeller osv. inden jeg køber et produkt. Og så må man være villig til at betale det det koster, for så holder glæden og produktet længere! ![]() MVH Redigeret af Asklepios - 20-April-2008 kl. 16:29 |
||||||||||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||||||||||
Der findes div. sider om emnet, en side jeg har brugt er cult of IB. Jeg har selv haft en beskrivelse på hifi4all.dk, men efter deres seneste censurraid, slettede jeg det meste af tråden ![]() Men som skrevet tidligere i tråden er fordelen en meget dyb bas, uden de store beregninger. 1. Så mange og store enheder man har råd til 2. Så stor åbning som muligt 3. En kraftig forstærker For at begrænse hulstørrelse, bygger man en manifold hvori man montere enhederne. Min egen IB består af 4 stk 15" Mevoc enheder disse er forbundet til en Onkyo 8150. Åbningen er ca. 55x55cm. |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Perls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|||||||||||
Thomas...
Jeg tror ikke du vil blive skuffet, men tag en snak med CSN-teknik og få den på prøve, så kan du da få en lytter inden du køber den. Mvh, Per |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|||||||||||
Hans, det skal jeg lige læse om det lyder ret interessant Du har vel ikke nogle billeder af dit setup? |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|||||||||||
Hvis du nedgradere fra SvS12 nsd, ja så skal du nok købe en velvodyne
DD12 eller spl12r eller en Spl15 ![]() ![]() Redigeret af henrik-t - 20-April-2008 kl. 18:13 |
||||||||||||
+100HD Film
![]() |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||||||||||
Nu åbner trådens titel jo mulighed for lidt andet en Velodyne, men for ikke at tage for meget fokus fra trådstarter, så opretter jeg en tråd på hifi-musik om emnet. Men en lille appetitvækker kan du få: PS: Den er senere blevet isoleret, hvilket jeg i første omgang, var kommet frem til ikke var nødvendigt, men det er det ![]() Redigeret af Hans j - 20-April-2008 kl. 19:59 |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|||||||||||
Jeg mener at man har haft forholdvis dårligere rumakustik, hvis man antager at en Velo 1200R ikke har kun spille 20kvm op!...
Og nej det var ikke bogstavligt ment, at man smadrer huset!..Men hvis manden bare leder efter en sub, så tvivler jeg stærkt på han har overskud til at skulle renovere sit pågældende rum!.. Det der er fedt, ved netop velodyne, er at den både spille fast, dybt og uden buldren (hvilket man godt kan få den til, hvis man skurer for meget op)!.. Men vi er tydeligvis uenig, så rådet til manden må være: tag ud og hør den, og bedst af alt, lån den hvis du kan!.. BTW Hans, hvad er det for DIY projekt du har gang I?...ser rimelig spændende ud!.. |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|||||||||||
Tak for det Hans. Det ser spændende ud :) |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||
Hehe, det mest spændende ved sådan et projekt er, at få overtalt konen til projektet.
@Zirio: Det er min hussmadre aka IB aka Grond ![]() ![]() PS: bor man i etageejendom kan denne løsning ikke anbefales ![]() Det fedeste ved projektet er som nævnt tidligere er, at det kræver ingen store kundskaber, da der ikke skal laves beregninger for at få det til at spille. Et lille billede mere, her set nedefra, men kun med én gang maling. Redigeret af Hans j - 20-April-2008 kl. 22:17 |
||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |