recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ventilation af rum uden vinduer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ventilation af rum uden vinduer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 23:14
Ups glemte linket
http://www.elvvs.dk/p/lindab-kanalventilator-cbu-c-100-mm-230-v-42423/
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 09:33
Den ser seriøs ud Power.

Er det meningen at sådan en tingest inkl lyddæmper skal på loftet?
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 11:58
Har den samme som monteret som Power linker til..

Jeg har monteret 2 lyddæmpere på og kan stadig høre den når der er stille i rummet..

Og så fylder den altså også en del.. Tjek evt mine billeder i min biotråd
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 12:33
Hej
Det vil være perfekt at sætte den på loftet. Så vil du ikke kunne høre den.
Hvis det er lavet rigtig med en 600 mm lang lyddæmper. Vil du ikke kunne høre den.
Du kan også sætte en trinregulatore på så du selv kan bestemme hvor meget den suger
Mvh. Michael
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 13:21
Det lyder som den perfekte løsning.

Ville det være en ide at sætte en ventilationsklappe i kanalen ud til +  en åben/lukke rist i dør, så man selv kan bestemme om det skal være frisk luft cirkulation udefra eller varmt inde fra?

Nu er jeg kommet ud i noget jeg ikke har forstand på. Jeg har prøvet at lave en bestillingsliste på elvvs.dk

Ser det fornuftigt ud eller er der noget jeg mangler for et komplet sæt?



Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 14:06
måske et potentiometer så du trinløst kan justere hastigheden på ventilatoren op/ned både af hensyn til flow men også evt støj fra blæseren.
Mvh

René
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 14:16
Fedt, så ser det ud til at det kan laves for under 2500kr forudsat at jeg selv kan finde ud af at lave det.

Jeg vil gerne undgå at skulle lave gennemføring i taget, så jeg tænker om det bare kan blæses ud i garagen på modsatte side af muren

Og hvad synes i om placeringerne? Jeg sætter stor pris på alle råd da jeg aner INTET om det jeg har skal i gang med


Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 20:06
Hej
Hvis du er intr. Kan jeg komme og kikke på det. Og evt. Hjælpe dig.
Det skal ikke koste noget.
Mvh. Michael
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 21:57
Power
 
Hvordan har du beregnet at lige den ventilator kan magte opgaven? Nu er jeg kun meget flygtigt bekendt med den slags, men der var en der estimerede en belastning på 1000w. Det synes jeg lyder rimeligt med 4 personer og en masse udstyr. Hvis der ikke skal blive alt for varmt hvad plejer man så at sætte delta T til for at beregne den nødvendige ventilations kapacitet? Jeg prøvede med 5 grader. Det giver ca 600m3/h hvilket er langt mere end den ventilator kan klare? Ud fra det skulle man vælge den der hedder CBU 160 C. Jeg synes ærligt talt at 600m3/h virker lidt vildt, men jeg har reget det om flere gange og der kommer det samme ud hver gang. Har jeg regnet galt?


Redigeret af dpny - 06-August-2014 kl. 22:08
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 22:19
Øh, rummet er 13 m2. Det gir vel ikke mere end max 30 m3. Du vil altså udskifte al luften i lokalet 20 gange i timen eller hvert tredje minut. Er det ikke lidt for voldsomt?

Redigeret af Kampus - 06-August-2014 kl. 22:21
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 22:23
Det er jo derfor jeg spørger Power hvordan han har beregnet det.
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2014 kl. 23:29
Har ikke beregnet det. Men hvis du syntes den er for lille findes der større modeller der kan flytte noget mere. Og så lave den trinløs. Så du selv bestemmer hvor meget der skal flyttes.
Men du kan ikke bruge det til at køle rummet ned med. Kun Søre for at luften aldrig bliver tung. Og at det føles frisk at være der. Der vil jeg stadig bruge en varmepumpe.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu