recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ventilation af rum uden vinduer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ventilation af rum uden vinduer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 03:12
Ok. Den er sikkert fin nok. Jeg har som sagt ikke nogen særlig erfaring med det, så jeg kan ikke vurdere hvor meget (eller lidt) der skal til. Jeg prøvede derfor at beregne hvor meget luft der skal flyttes for at fjerne 1000W, hvis temperaturtilvæksten mellem indsugning og afkast kun må være 5 grader. Det er klart at en almindelig ventilation ikke kan lave rummet koldere end temperaturen ved indsugningen, men jo mere luft man flytter jo mindre vil forskellen være mellem indsugning og afkast.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 08:34
@Power

Mange tak for tilbudet, det vil jeg meget gerne tage imod. Jeg sender dig lige en PB
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matv88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 19:15
Husk nu på at det ikke kun er ventilatoren der genererer støj. For meget luft gennem en for lille kontrolventil vil også medføre støj.

Udover det er der en grund til at man har køl på i en biograf. Så stor intern belastning kan ikke, på komfortabel vis, fjernes alene med et højt luftskifte.
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 19:26
Isolering af røret på loftet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu