recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatim DVD:  Advanced AZO / Matt Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerbatim DVD: Advanced AZO / Matt Silver

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Men nu har de jo igen fået TDK'en på lager, så dem vil jeg også lige sikre mig endnu et parti af.
Overfladen har nemlig også en så blank og hård en belægning, at hvis man skriver forkert, kan det uden at det kan ses overhovedet, renses forsigtigt af med en "spritklud". Man skal selvfølgelig passe umådeligt meget på, at der ikke kommer sprit om den side der brændes på, for så kan det ødelægge skiven.
Denne "afrensning", er ofte lidt vanskeligere på de andre skiver, og jeg ved fra CD-skiver, at på nogle, kan man det slet ikke.

De TDK medier du beskriver, er de af typen ScratchProof? Det synes jeg nemlig ikke der står på billigmedien's hjemmeside, og jeg har ikke hørt at de almindelige TDK DVD medier skulle have nogen særlig overflade?

Jeg har ikke selv fundet andre steder at købe TDK ScratchProof end hos www.mediecentralen.com.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 11:03

Hej "DrageMester".

Næææ, det kan jeg da godt se.

Men er det disse her du hentyder til???

http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&pr oduct_id=306

Så ser det ud til at være de samme skiver, jeg køber dem som sagt bare her hos:

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=878

Og de har de egenskaber jeg skrev, blev selv en smule overrasket, den første gang, for oftest kan man jo ikke fjerne skriften, uden at skiven i det minste er misfarvet.

Men det kan man altså godt på denne skive.

For at se, hvor holdbar overfladen egentlig var, overmalede jeg endda en skive, og rensede det af igen, endda med gammeldags ufortyndet "Husholdningssprit". (normalt bruger jeg "Isopropylalkohol"), derefter lod jeg skiven tørre, prøvede så at brænde den, og jeg observerede ingen problemer.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 11:13

Tilføjelse til tidligere indslag til "DrageMester".

Hej igen.

Nu har jeg fundet den type du nævner, og nej, det er ikke dem jeg har købt af.

Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu