recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatim NAS og Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerbatim NAS og Sonos

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 22:44
Har du prøvet at skifte kanal?

De fleste bruger 6 eller 11, og så kunne 2 jo være et godt valg.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 23:33
Et kanalskifte bør bestemt overvejes, før du sælger det. Det har vist hjulpet for en hel del. Du er trods alt ikke den eneste, der bor i lejlighed med mange trådløse net omkring dig :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 23:45

Det må være meget slemt med støjen, mit Sonos fungerer fint i disse forhold:

Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Oktober-2010
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 11:03
Jeg har prøvet at skifte kanal en masse gange, både på sonos og router. Teknikerne hos Sonos har guidet mig igennem alle mulige tweaks og forskellige opsætninger. Egentlig super kompetente folk - dog ikke i stand til at løse mit problem.

Rasmusvn, det ser umiddelbart ud af meget på dit screendump - men uden at overdrive viser min liste omtrent 5 gange så mange routere - Listen indeholder nok 100+ signaler! (selv når jeg maksimerer listen og fjerner grafen nedenfor vil routere på ch. 1 fylde hele skærmen og det samme med ch 6 og ch 11) !!  Og, da dette er mulighederne i Sonos-setuppet var der ingen tweak der kunne løse mit problem.

David, Sr. Technician på hos Sonos 2nd level support fortalte at han aldrig havde set noget lignende. Han fortalte at det var problemer de nogle gange ser i New York, men at han efter 7 år hos Sonos aldrig havde set inSSIDer finde så mange nets på tværs af 2.4GHz nettet.

Jeg har nu efter lidt overvejelse droppet at sælge det for at rode med andre systemer som givetvis heller ikke fungerer og har derfor trukket 30m kabler rundt i lejligheden, og har nu et velfungerende "trådløst" musik setup. Det var ikke lige tanken fra starten og ikke det jeg gav penge for, men da alternativet er at miste penge og skulle rode med andet bøvl var dette den rette løsning. Om ikke andet kan jeg måske udskifte de "trådløse netværkskabler" hvis jeg flytter fra router-helvedes forgård, Østerbro.

Med andre ord, kan jeg præcisere ovenstående advarsel: Check med inSSIDer hvor mange (og hvor kraftige) trådløse netværk der findes i dit nabolag på Channel 1, 6 og 11. Hvis der er mange kan Sonos møde udfordringer (jeg kunne ikke streame mp3'er 4 meter fra ZP til ZP uden drop outs!)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu