recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verden dyrets strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerden dyrets strømskinne

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.


Der er forskel på at være entusiast og et fjols.
LOL          Thumbs Up        LOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et afskærmet strømkablet kost da ikke 14 kilo at prod. 


en BMW 760 koster heller ikke 3 mio at lave, men det er nu engang prisen du betaler.

Hvis du ikke vil betale må du bare købe noget andet, jeg brokker mig heller ikke over prisen på en Lamborghini bare fordi at jeg ikke har råd til den.
 
Sorry, men ting koster nu en gang det de koster, alle led skal tjene på det, inkl staten. så drop snakken om at tingene skal koste produktionsprisen + lidt ekstra, du gider jo heller ikke arbejde til halv mindsteløn og betale for skole og hospitalsvæsen.
Nu er der jo engang 180% afgift Wink og nogle produktionsomkostninger der gør at regnestykket nok er mere rimeligt her trods altTongue
 
Der er også betalt fragt og moms af den strømskinne.

Du kan råbe moms og fragt alt det du vil, jeg har fået oplyst at produktionsprisen ca er 150k for en standard 7 serie, med 180% afgift og fragt giver det stadigt ikke 3 mio.
 
Jeg kan ikke se at det er mere unfair end den strømskinne, hvis du vil være forarget, så vær det over tøj hvor forretningerne har 800-1100% avance på tingene.
 
Tingene koster det forbrugeren er villig til at betale, så er det op til forhandler/producent at sænke prisen hvis forbrugerne ikke vil købe, ellers må de undvære et salg.
Nu er der jo mange ting i dette, eks. en reklamationsforpligtelse der på en BMW er noget mere abstrakt end på en strømskinne.Desuden koster det måske "kun" 150k at producere en BMW til 3 mio. men der er jo mange andre produktionsrelaterede omkostninger der skal dækkes ind,så som , transport, distribution, reklameomk. forhandlerled og meget andet. Ikke det bedste sammenligningseksempel.
Mht. tøj er der også her tale om en helt anden type forretning,hvorfor der er mange andre aspekter der spiller ind. Dog Kan der også her være tale om urimelige priser i forhold til produktionsomkostningerne.
 
Drømme-scenariet som importør/distributør/forhandler er jo et produkt som en strømskinne, da der er tale om et produkt med meget begrænsede materialeomkostninger,produktionsomk, distributionsomk, lageromk osv.   Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:30
min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Du kan ikke forsvarer bilpriser, uanset hvor meget du har lyst til det. selv med 180% afgifter koster biler noget der ligner 1/10 i eks england, og der er der samme niveau af eks, transport, reklamation osv. Du betaler hvad sælgeren mener at du er villig til at betale, uanset om du kan lide det eller ej.
Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Du kan ikke forsvarer bilpriser, uanset hvor meget du har lyst til det. selv med 180% afgifter koster biler noget der ligner 1/10 i eks england, og der er der samme niveau af eks, transport, reklamation osv. Du betaler hvad sælgeren mener at du er villig til at betale, uanset om du kan lide det eller ej.
Hmmm.   Der tror jeg nu du tager fejl.  Mener du at en bil koster 1/10 i england ? Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Allan9210 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:28
Kan godt se det sjove i at nogen giver 18.000 for en strøm skinde, og så i deres installation måske har 30-40 år gammel installations kabler...
Sony PS3

Sony 40w4000

Pioneer Vsx-920

Dali Concept 6

B&W DM600 S3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Allan9210 Allan9210 skrev:

Kan godt se det sjove i at nogen giver 18.000 for en strøm skinde, og så i deres installation måske har 30-40 år gammel installations kabler...
Ja,men så slemt tror jeg nu alligevel ikke det er i det virkelige liv, men bare tanken om at der er en sælger der påstår at denne skinne skulle være pengene værdAngry
Der KAN teoretisk være setups der kræver/får glæde af en special strømskinne,men det skal være det ypperligste grej før pengene ikke er givet bedre ud andre steder, og jeg kan stadig ikke se hvad der skulle retfærdiggøre denne pris?  Er det ren guld?Smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg kan nu ikke finde enighedenTongue
 
Jeg er enig i sammenligningen til bilverdenen mv.
 
Når du køber en Bugatti Veyron så koster afviserarmene til blinklys og vinduesvisker 25-30.000 kr. stykket fordi de lavet i magnesium. Jeg kender en som samler pedalgummi fra forskellige biler, fra en Veyron koster pedalerne 4-5.000 kr. stykket som reservedel fordi de er skåret ud i et stykke råt aluminium.
 
Bilen kan stadig "kun" køre ca. 406 km/t uanset om delene så var lavet af noget cheap crap. Er man et flojs, fordi man giver ekstra meget for, at en bil er eksklusiv ikke i min verden. Og bare fordi man vil have noget som ser lækkert ud til sit anlæg er man heller ikke et fjols. 18 tkr. for en strømskinne og nok alligevel end hvad jeg vil give Wink


Redigeret af Iron Man - 10-Januar-2010 kl. 20:23
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Du kan ikke forsvarer bilpriser, uanset hvor meget du har lyst til det. selv med 180% afgifter koster biler noget der ligner 1/10 i eks england, og der er der samme niveau af eks, transport, reklamation osv. Du betaler hvad sælgeren mener at du er villig til at betale, uanset om du kan lide det eller ej.
Hmmm.   Der tror jeg nu du tager fejl.  Mener du at en bil koster 1/10 i england ? Tongue


en del modeller gør (1/10 af den danske pris), forhold dig nu til hele indlægget i stedet for eksemplificeringer Wink
Crown - there is no substitute.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Selvfølgelig slipper man ikke med det Smile Gennem mit arbejde ser jeg avancen på mange forskellige produkter.
 
Man kan jo også grine af folk hver gang de køber parfume til en pris der 800 % over indkøbsprisen for butikkerne. Men sådan er der jo så meget, jeg vil helst ikke undvære min eau de toilette Smile
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Du kan ikke forsvarer bilpriser, uanset hvor meget du har lyst til det. selv med 180% afgifter koster biler noget der ligner 1/10 i eks england, og der er der samme niveau af eks, transport, reklamation osv. Du betaler hvad sælgeren mener at du er villig til at betale, uanset om du kan lide det eller ej.
Hmmm.   Der tror jeg nu du tager fejl.  Mener du at en bil koster 1/10 i england ? Tongue


en del modeller gør (1/10 af den danske pris), forhold dig nu til hele indlægget i stedet for eksemplificeringer Wink
Jo jo KimTongue Men 10% af bilens pris i DK....   Den holder ikke.   Det er jo svært at lade være med at kommentere på en fejlfortolkning i en meningsudvekslingWink
Du har jo helt bestemt ret i at der er mange andre eksempler på overpriser, eks. parfume, tøj m.m.Smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du har jo helt bestemt ret i at der er mange andre eksempler på overpriser, eks. parfume, tøj m.m.Smile
 
En høj avance er ikke det samme som overpris. Nogle typer butikker har en stor afsætning med lav avance pr. stk. nogle har en meget højere avance pr. stk. men en lavere afsætning. Overskuddet bliver muligvis det samme.
 
Mht. biler så tjener de forhandlere jeg kommer hos stort set intet på nye biler.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du har jo helt bestemt ret i at der er mange andre eksempler på overpriser, eks. parfume, tøj m.m.Smile
 
En høj avance er ikke det samme som overpris. Nogle typer butikker har en stor afsætning med lav avance pr. stk. nogle har en meget højere avance pr. stk. men en lavere afsætning. Overskuddet bliver muligvis det samme.
 
Mht. biler så tjener de forhandlere jeg kommer hos stort set intet på nye biler.
Helt enigSmile
Den del af problematikken har jeg prøvet at redegøre for i de forgående indlæg Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu