recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verden dyrets strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerden dyrets strømskinne

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du er jo en mand der ved hvad du snakker om, og så vil jeg spørge på en anden måde.   Synes du denne strømskinne er en fornuftig investering til forbedring af et givent setup? 
 
 
Det burde fremgå rimeligt tydeligt af mit indlæg ovenfor at jeg ikke mener det.
 
EDIT: Men, jeg har, mere af princip end ud fra at have lyttet mig frem, som sagt investeret i skærmede strømkabler og strømskinne fra Supra, samt et (relativt simpelt) strømfilter. Det har jeg gjort af to årsager, for det første fordi jeg forsøgte at løse et specifikt problem jeg havde i mit system (som strømfilteret faktisk løste, men det pga. en indbygget galvanisk adskiller til antennesignalet, ikke på grund af strømfiltreringen). For det andet ud fra en "så er dét da i hvert fald ikke problemet" filosofi. Støj i strømmen KAN påvirke lyden i et anlæg, også i bevislig grad. Om det GØR det i praksis i Danmark, det ved jeg ikke. Men så har jeg i hvert fald gjort mit til at det ikke sker.
 
Dér hvor kæden så hopper af for mig, er at nævnte produkt netop slet ikke gør noget som helst. Det er helt fint at man konkluderer at filtrering er skidt, men så er der jo ikke rigtigt noget at købe. Du køber et produkt for at undgå at påføre dit anlæg en fejl - det kan du gøre helt gratis ved at lade være med at købe noget.
 
Hej OttoSmile
Det var sådan set bare det jeg ville høre (læse) Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du er jo en mand der ved hvad du snakker om, og så vil jeg spørge på en anden måde.   Synes du denne strømskinne er en fornuftig investering til forbedring af et givent setup? 
 
 
Det burde fremgå rimeligt tydeligt af mit indlæg ovenfor at jeg ikke mener det.
 
EDIT: Men, jeg har, mere af princip end ud fra at have lyttet mig frem, som sagt investeret i skærmede strømkabler og strømskinne fra Supra, samt et (relativt simpelt) strømfilter. Det har jeg gjort af to årsager, for det første fordi jeg forsøgte at løse et specifikt problem jeg havde i mit system (som strømfilteret faktisk løste, men det pga. en indbygget galvanisk adskiller til antennesignalet, ikke på grund af strømfiltreringen). For det andet ud fra en "så er dét da i hvert fald ikke problemet" filosofi. Støj i strømmen KAN påvirke lyden i et anlæg, også i bevislig grad. Om det GØR det i praksis i Danmark, det ved jeg ikke. Men så har jeg i hvert fald gjort mit til at det ikke sker.
 
Dér hvor kæden så hopper af for mig, er at nævnte produkt netop slet ikke gør noget som helst. Det er helt fint at man konkluderer at filtrering er skidt, men så er der jo ikke rigtigt noget at købe. Du køber et produkt for at undgå at påføre dit anlæg en fejl - det kan du gøre helt gratis ved at lade være med at købe noget.
 
Hej OttoSmile
Det var sådan set bare det jeg ville høre (læse) Wink
Det lyder da bare som go' jysk snusfornuft.TongueLOL
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:58
 
Lydmæssigt giver SAA-5SZ-EU-R en utroligt rolig, naturlig gengivelse med usædvanligt meget bund i transienterne. Der er ingen tendenser til kunstig dynamik eller farvning af klangen.
 
øhh - not so much Wacko
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:39
Ja, aluminium som er frosset ned i en fryser afstedkommer en pris på 18k for 2.8 kg aluminiumLOL

Jeg vil lige give et indspark, at min strømspareskinne fra Dong Energy tilfører mit anlæg en utrolig dynamisk klang, som får en til at tænke tilbage på de glade 80'ere, og en så naturlig gengivelse, at ørene peger mod Mekka hver gang der fyres op for Guns N' RosesLOL
Til top
Allan9210 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:26
Citér Strømskinnen har tilslutning for 5 apparater og forbinder disse i stjerne-konfiguration, så et apparat ikke ”stjæler” strømmen fra de andre.


Har nu lige siddet og kigget min Blå El-teori bog igennem for at være sikker.. og ikke et sted under 1 faste vekselstrøm er der fortalt hvordan man laver en "stjerne-konfiguration" med Fase og nul.

Så de sælger vist noget som ikke rigtig findes? :O
Sony PS3

Sony 40w4000

Pioneer Vsx-920

Dali Concept 6

B&W DM600 S3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Allan9210 Allan9210 skrev:

Citér Strømskinnen har tilslutning for 5 apparater og forbinder disse i stjerne-konfiguration, så et apparat ikke ”stjæler” strømmen fra de andre.


Har nu lige siddet og kigget min Blå El-teori bog igennem for at være sikker.. og ikke et sted under 1 faste vekselstrøm er der fortalt hvordan man laver en "stjerne-konfiguration" med Fase og nul.

Så de sælger vist noget som ikke rigtig findes? :O
Nej jeg har godt nok hørt om fænomenet en gang, og så vidt jeg husker er det noget med den måde fase og nul er monteret i forhold til hinanden, således at de hver især får strøm direkte fra kilden,og ikke parallelt som vist nok er normalt....   eller noget Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:37
Mener de stjernekonfiguration som ved en 3-faset elmotor?

Så er det godt klaret med 1 fase ind.
Til top
Allan9210 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:58
Hvis de gør syns jeg os det er godt klaret :P
Sony PS3

Sony 40w4000

Pioneer Vsx-920

Dali Concept 6

B&W DM600 S3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder da bare som go' jysk snusfornuft.TongueLOL
 
Måske er det derfor der bliver solgt klart mest high-end hifi i hovedstaden... LOL
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 08:21
Det giver jo ikke mening at bruge 14.000 kr. på en stikdåse når den stikkontakt den sidder i koster 50 kr. og de kabler der leverer strøm fra forsyningsnettet koster 50 ører pr. meter. Nogen har bare fundet en god fidus at tjene penge på.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Mener de stjernekonfiguration som ved en 3-faset elmotor?

Så er det godt klaret med 1 fase ind.


Det er vel mere som med bi-wire, flere ledere ud fra samme punkt, om det giver nogen forskel aner jeg ikke.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder da bare som go' jysk snusfornuft.TongueLOL
 
Måske er det derfor der bliver solgt klart mest high-end hifi i hovedstaden... LOL


LOL
Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu