Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:34 |
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
Du er jo en mand der ved hvad du snakker om, og så vil jeg spørge på en anden måde. Synes du denne strømskinne er en fornuftig investering til forbedring af et givent setup?
|
Det burde fremgå rimeligt tydeligt af mit indlæg ovenfor at jeg ikke mener det.
EDIT: Men, jeg har, mere af princip end ud fra at have lyttet mig frem, som sagt investeret i skærmede strømkabler og strømskinne fra Supra, samt et (relativt simpelt) strømfilter. Det har jeg gjort af to årsager, for det første fordi jeg forsøgte at løse et specifikt problem jeg havde i mit system (som strømfilteret faktisk løste, men det pga. en indbygget galvanisk adskiller til antennesignalet, ikke på grund af strømfiltreringen). For det andet ud fra en "så er dét da i hvert fald ikke problemet" filosofi. Støj i strømmen KAN påvirke lyden i et anlæg, også i bevislig grad. Om det GØR det i praksis i Danmark, det ved jeg ikke. Men så har jeg i hvert fald gjort mit til at det ikke sker.
Dér hvor kæden så hopper af for mig, er at nævnte produkt netop slet ikke gør noget som helst. Det er helt fint at man konkluderer at filtrering er skidt, men så er der jo ikke rigtigt noget at købe. Du køber et produkt for at undgå at påføre dit anlæg en fejl - det kan du gøre helt gratis ved at lade være med at købe noget.
|
Hej Otto
Det var sådan set bare det jeg ville høre (læse)
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 19:36 |
Skyum skrev:
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
Du er jo en mand der ved hvad du snakker om, og så vil jeg spørge på en anden måde. Synes du denne strømskinne er en fornuftig investering til forbedring af et givent setup?
|
Det burde fremgå rimeligt tydeligt af mit indlæg ovenfor at jeg ikke mener det.
EDIT: Men, jeg har, mere af princip end ud fra at have lyttet mig frem, som sagt investeret i skærmede strømkabler og strømskinne fra Supra, samt et (relativt simpelt) strømfilter. Det har jeg gjort af to årsager, for det første fordi jeg forsøgte at løse et specifikt problem jeg havde i mit system (som strømfilteret faktisk løste, men det pga. en indbygget galvanisk adskiller til antennesignalet, ikke på grund af strømfiltreringen). For det andet ud fra en "så er dét da i hvert fald ikke problemet" filosofi. Støj i strømmen KAN påvirke lyden i et anlæg, også i bevislig grad. Om det GØR det i praksis i Danmark, det ved jeg ikke. Men så har jeg i hvert fald gjort mit til at det ikke sker.
Dér hvor kæden så hopper af for mig, er at nævnte produkt netop slet ikke gør noget som helst. Det er helt fint at man konkluderer at filtrering er skidt, men så er der jo ikke rigtigt noget at købe. Du køber et produkt for at undgå at påføre dit anlæg en fejl - det kan du gøre helt gratis ved at lade være med at købe noget.
|
Hej Otto
Det var sådan set bare det jeg ville høre (læse) |
Det lyder da bare som go' jysk snusfornuft.
|
|
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:58 |
Lydmæssigt giver SAA-5SZ-EU-R en utroligt rolig, naturlig gengivelse med usædvanligt meget bund i transienterne. Der er ingen tendenser til kunstig dynamik eller farvning af klangen.
øhh - not so much
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:39 |
Ja, aluminium som er frosset ned i en fryser afstedkommer en pris på 18k for 2.8 kg aluminium Jeg vil lige give et indspark, at min strømspareskinne fra Dong Energy tilfører mit anlæg en utrolig dynamisk klang, som får en til at tænke tilbage på de glade 80'ere, og en så naturlig gengivelse, at ørene peger mod Mekka hver gang der fyres op for Guns N' Roses
|
|
Allan9210
Junior bruger
Oprettet: 20-August-2008
Point: 26
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:26 |
Strømskinnen har tilslutning for 5 apparater og forbinder disse i
stjerne-konfiguration, så et apparat ikke ”stjæler” strømmen fra de
andre. |
Har nu lige siddet og kigget min Blå El-teori bog igennem for at være sikker.. og ikke et sted under 1 faste vekselstrøm er der fortalt hvordan man laver en "stjerne-konfiguration" med Fase og nul. Så de sælger vist noget som ikke rigtig findes? :O
|
Sony PS3
Sony 40w4000
Pioneer Vsx-920
Dali Concept 6
B&W DM600 S3
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:30 |
Allan9210 skrev:
Strømskinnen har tilslutning for 5 apparater og forbinder disse i stjerne-konfiguration, så et apparat ikke ”stjæler” strømmen fra de andre. |
Har nu lige siddet og kigget min Blå El-teori bog igennem for at være sikker.. og ikke et sted under 1 faste vekselstrøm er der fortalt hvordan man laver en "stjerne-konfiguration" med Fase og nul.
Så de sælger vist noget som ikke rigtig findes? :O
|
Nej jeg har godt nok hørt om fænomenet en gang, og så vidt jeg husker er det noget med den måde fase og nul er monteret i forhold til hinanden, således at de hver især får strøm direkte fra kilden,og ikke parallelt som vist nok er normalt.... eller noget
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:37 |
Mener de stjernekonfiguration som ved en 3-faset elmotor?
Så er det godt klaret med 1 fase ind.
|
|
Allan9210
Junior bruger
Oprettet: 20-August-2008
Point: 26
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:58 |
Hvis de gør syns jeg os det er godt klaret :P
|
Sony PS3
Sony 40w4000
Pioneer Vsx-920
Dali Concept 6
B&W DM600 S3
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 01:23 |
|
|
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1262
|
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 08:21 |
Det giver jo ikke mening at bruge 14.000 kr. på en stikdåse når den stikkontakt den sidder i koster 50 kr. og de kabler der leverer strøm fra forsyningsnettet koster 50 ører pr. meter. Nogen har bare fundet en god fidus at tjene penge på.
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 09:33 |
Allan Olesen skrev:
Mener de stjernekonfiguration som ved en 3-faset elmotor?
Så er det godt klaret med 1 fase ind.
|
Det er vel mere som med bi-wire, flere ledere ud fra samme punkt, om det giver nogen forskel aner jeg ikke.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 10:17 |
|
|