|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() Sendt: 12-Marts-2006 kl. 10:37 |
|
Hej Alle Så er Samsung klar med en model i deres CRT Slimfit serie, der har fået HD-Ready mærket. Dvs. det har fordelene ved billedrør samtidig med at det kan vise HDTV - og er billig(!)
/Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
Imponerende - bare de dog lavede dem i større størrelser.
|
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
|
Enig Stampe... Men mon ikke det snart kommer Tstampe |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Det var da ret uinteressant - de skulle da hellere bruge deres krudt på udviklingen af fladskærmsfjernsyn...
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det gør de såmen også Samsung har et 2006 lineup af fladskærme, der får de fleste andre producenter til at blegne. Der er alt i skærme. Ligefra fra PC-monitorer med tuner, helt op til blikfang som jumbo LCD på 82" og plasma på 102". De er så store, at de fylder en endevæg i en stue (!) De er på markedet med verdens første kommercielle 57" LCD TV, og mit gæt er at mange fabrikanter vil halse bagefter dem og LG i år. Men dette TV er et tilbud til dem der ønsker et billigt HD-Ready TV. Med billeder der kan matche de gode LCD skærme, til en pris som LCD skærmene på ingen måde kan konkurrere med, er der et marked også for denne type TV. /Lars Redigeret af Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9458 |
![]() |
|
Kan ikke lige se det fantastiske ved Samsung. |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Tja, jeg kunne godt finde på at købe det jeg har bevidst ikke investeret i fladskærmstv endnu, da jeg uanset pris og størrelse stadig ikke har set noget der matcher den kvalitet jeg ønsker og kan få fra en god CRT monitor. Og jeg vil ikke ofre 30-40-50.000,- for at få noget der bare ligner en crt monitor til under 10.000,- Jeg har ingen specielle ønsker om at det skal være 42" og ingen krav om at det skal hænge på væggen, hvis det betyder at jeg skal kompromittere kvaliteten. Jeg havde besluttet ikke at investere i fladskærm før HD teknologien med opløsninger der var tilpasset til fladskærmene, og dermed kunne højne kvaliteten af dem, var blevet udbredt. Nu må vi se hvad fremtiden bringer. |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
![]() |
|
Wow!
Jeg synes nu det ser spændende ud, havde det være en sony så stod jeg nok i forretningen i morgen, også selvom jeg skulle køre til Tyskland ![]() Spøg til side, jeg er også en af dem som afventer at fladskærmene falder i pris og bliver bedre. Jeg gætter på jeg er moden til at købe en LCD om et/to år, men indtil da kunne et sådan CRT sagtens være en løsning (så ville LCD købet nok udskudt et år eller to mere, hvilket sikkert heller ikke gør noget, så er der måske fuldt klarhed omkring HD osv.) Det som indtil nu har afholdt mig fra at købe et 32" CRT har været dybten på en halv til en hel meter (ok lidt overdrevet), men 42cm er ikke noget problem. Lever stadig med mit ældre Sony 4:3 29" som godt kunne tåle en udskiftning. Mvh Peter |
||
![]() |
||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
|
Jeg har gået og overvejet at skifte mit nuværende 2 1/2 år gamle JVC CRT TV ud i et stykke tid. (har et elendigt billede & ikke mindst lyd) Jeg kunne faktisk også finde på at købe et Samsungs Slimfit HD Ready til en 5-6000 kr. Bruge det i nogle år - flytte det i fritidshuset / soveværelset - og så købe et forhåbentlig 'fuldmodent' HD LCD fjernsyn (f.eks. med indbyggede DVB-T/C/S tunere til HDTV brug. Jeg er noget træt af alle de ekstra boxe der står og vokser i stabler Jeg har foriøvrigt desværre ikke en væg ledig som et LCD kan hænge på - så jeg skal i alle tilfælde bruge et TV møbelbord til mit stuehjørne. Så om det har 42 cm dybde er i mit specielle tilfælde underordnet
|
||
Med god hilsen
John |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
nemlig og uanset om man hænger et fladskærmstv på væggen, så er man under alle omstændigheder stadig nødt til at have et eller andet møbel under til sin recorder, surroundreceiver osv, som typisk er samme dybde, så jeg kan ikke se man vinder noget gulvplads overhovedet. Det ser bare lidt pænere ud.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
|
For så vidt angår recorder, surroundreceiver etc. kan man evt., som jeg har gjort det, købe en Montana SkyLine "svævende" hylde (f.eks. i frosted glas). Det ser sku' meget godt ud med min plasmaskærm og så er der ikke noget der står og "roder" på gulvet /Nils |
||
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
![]() |
|
CRT skærme der kan klare HDTV har da været fremme i USA (og vel også
Japan så) siden man startede med at sende i HD der. Det må være SlimFit der er World's First. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |