recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verdens første HD-Ready CRT-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerdens første HD-Ready CRT-TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: Verdens første HD-Ready CRT-TV
    Sendt: 12-Marts-2006 kl. 10:37

Hej Alle

Så er Samsung klar med en model i deres CRT Slimfit serie, der har fået HD-Ready mærket. Dvs. det har fordelene ved billedrør samtidig med at det kan vise HDTV - og er billig(!)

Samsung udvider sortimentet af SlimFit, med verdens første HD-Ready udgave af et billedrørs-TV.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 11:48
Imponerende - bare de dog lavede dem i større størrelser.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Imponerende - bare de dog lavede dem i større størrelser.

Enig Stampe...

Men mon ikke det snart kommer . Det virker ihvertfald konkurrence-dygtig på prisen bl.a.

Tstampe

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 15:14
Det var da ret uinteressant - de skulle da hellere bruge deres krudt på udviklingen af fladskærmsfjernsyn...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 15:31

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det var da ret uinteressant - de skulle da hellere bruge deres krudt på udviklingen af fladskærmsfjernsyn...

Det gør de såmen også

Samsung har et 2006 lineup af fladskærme, der får de fleste andre producenter til at blegne.

Der er alt i skærme. Ligefra fra PC-monitorer med tuner, helt op til blikfang som jumbo LCD på 82" og plasma på 102". De er så store, at de fylder en endevæg i en stue (!)

De er på markedet med verdens første kommercielle 57" LCD TV, og mit gæt er at mange fabrikanter vil halse bagefter dem og LG i år.

Men dette TV er et tilbud til dem der ønsker et billigt HD-Ready TV. Med billeder der kan matche de gode LCD skærme, til en pris som LCD skærmene på ingen måde kan konkurrere med, er der et marked også for denne type TV.

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Samsung har et 2006 lineup af fladskærme, der får de fleste andre producenter til at blegne.

Der er alt i skærme. Ligefra fra PC-monitorer med tuner, helt op til blikfang som jumbo LCD på 82" og plasma på 102". De er så store, at de fylder en endevæg i en stue (!)

Kan ikke lige se det fantastiske ved Samsung.
Ved nu ikke om de får de andre til at blegne, synes da at Samsungs lille 82" LCD skærm blegner i forhold til LG.Philips nye 100" LCD skærm.

HD-Ready på CRT, et billigt alternativ men tror ikke det bliver noget der slår igennem. Folk vil have størrere skærme samt dem op på væggen.
Hvor stort vil et 42" tv ikke være i CRT udgaven.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 16:35

Tja, jeg kunne godt finde på at købe det

jeg har bevidst ikke investeret i fladskærmstv endnu, da jeg uanset pris og størrelse stadig ikke har set noget der matcher den kvalitet jeg ønsker og kan få fra en god CRT monitor. Og jeg vil ikke ofre 30-40-50.000,- for at få noget der bare ligner en crt monitor til under 10.000,-

Jeg har ingen specielle ønsker om at det skal være 42" og ingen krav om at det skal hænge på væggen, hvis det betyder at jeg skal kompromittere kvaliteten.

Jeg havde besluttet ikke at investere i fladskærm før HD teknologien med opløsninger der var tilpasset til fladskærmene, og dermed kunne højne kvaliteten af dem, var blevet udbredt. Nu må vi se hvad fremtiden bringer.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 17:14
Wow!

Jeg synes nu det ser spændende ud, havde det være en sony så stod jeg nok i forretningen i morgen, også selvom jeg skulle køre til Tyskland

Spøg til side, jeg er også en af dem som afventer at fladskærmene falder i pris og bliver bedre. Jeg gætter på jeg er moden til at købe en LCD om et/to år, men indtil da kunne et sådan CRT sagtens være en løsning (så ville LCD købet nok udskudt et år eller to mere, hvilket sikkert heller ikke gør noget, så er der måske fuldt klarhed omkring HD osv.)

Det som indtil nu har afholdt mig fra at købe et 32" CRT har været dybten på en halv til en hel meter (ok lidt overdrevet), men 42cm er ikke noget problem. Lever stadig med mit ældre Sony 4:3 29" som godt kunne tåle en udskiftning.

Mvh Peter

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 17:55

Jeg har gået og overvejet at skifte mit nuværende 2 1/2 år gamle JVC CRT TV ud i et stykke tid. (har et elendigt billede & ikke mindst lyd)

Jeg kunne faktisk også finde på at købe et Samsungs Slimfit HD Ready til en 5-6000 kr. Bruge det i nogle år - flytte det i fritidshuset / soveværelset -  og så købe et forhåbentlig 'fuldmodent' HD LCD fjernsyn (f.eks. med indbyggede DVB-T/C/S tunere til HDTV brug. Jeg er noget træt af alle de ekstra boxe der står og vokser i stabler)

Jeg har foriøvrigt desværre ikke en væg ledig som et LCD kan hænge på - så jeg skal i alle tilfælde bruge et TV møbelbord til mit stuehjørne. Så om det har 42 cm dybde er i mit specielle tilfælde underordnet

Med god hilsen

John
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 18:01

nemlig og uanset om man hænger et fladskærmstv på væggen, så er man under alle omstændigheder stadig nødt til at have et eller andet møbel under til sin recorder, surroundreceiver osv, som typisk er samme dybde, så jeg kan ikke se man vinder noget gulvplads overhovedet. Det ser bare lidt pænere ud.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 18:17

For så vidt angår recorder, surroundreceiver etc. kan man evt., som jeg har gjort det, købe en Montana SkyLine "svævende" hylde (f.eks. i frosted glas). Det ser sku' meget godt ud med min plasmaskærm og så er der ikke noget der står og "roder" på gulvet . Så jo, man kan vinde noget og samtidig gøre støvsugning lettere .

/Nils

           
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2006 kl. 11:39
CRT skærme der kan klare HDTV har da været fremme i USA (og vel også
Japan så) siden man startede med at sende i HD der.

Det må være SlimFit der er World's First.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu