|
Verdens mindste hjemmebio? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
falle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Juli-2014 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2020 kl. 23:09 |
Halløj!
Så blev det endelig min tur til, at få mig en hjemmebiograf! Min kone og jeg købte hus i foråret, og vi havde mange ønsker, som skulle opfyldes. Vi fandt langt om længe det rette hus i vores ønskede nabolag, og vi har fået langt de fleste af vores ønsker opfyldt - heriblandt mulighed for, at jeg får min drøm om hjemmebiograf opfyldt! Huset var som sådan indflytningsklart, men bare ikke i vores smag. Det betød, at vi på overtagelsesdagen, den 1. maj, gik i gang med nedbryde i huset! Planen er ikke en renovering som så, da huset absolut intet fejler, men vi ønsker nyt overalt - alt fra gulve til nyspartlede vægge, ny loft, nye døre, osv. Men tråden her skal jo ikke handle om huset, men nærmere bestemt det specielle rum i huset: verdens mindste hjemmebiograf (måske!). Rummet er lige under 7m2... men jeg får hvert fald opfyldt min drøm! I vores iver i nedbrydningsprocessen, fik jeg desværre ikke taget førbilleder af rummet, men jeg har undervejsbilleder. Jeg uploader nogle i morgen :)
|
|
![]() |
|
falle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Juli-2014 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er plantegningen for værelset, med indvendige mål. Plantegnigen til venstre viser den oprindelige plan, mens højre viser min ombygning. Jeg har valgt at flytte døråbningen fra den korte væg og hen til den lange væg, så afstand frem til billede bliver lidt længere - trods alt!
![]() Redigeret af falle - 24-September-2020 kl. 08:55 |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Blive spændende at følge :)
|
|
![]() |
|
Lydkilde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Verdens mindste hjemmebio er vel når man tager mobilen med på Mikro gæstetoilettet?
![]() Anyway - det bliver spændende at se hvordan det tager sig ud
![]() |
|
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1154 |
Det kan sagtens blive rigtig godt
Jeg havde godt nok 13kvm til min gamle og det var langt fra så godt optimeret som det kunne ha været. Se her: I dag har jeg et andet hus og jeg har nu et værelse til film og spil (se multirum i signatur). Det fungerer fint men jeg savner stadigæk den gamle dedikerede bio. Pga størrelsen besluttede jeg mig for at gå med et 75" TV og det fungerer rigtig fint til formålet. Mine børn bruger det også til spil. Men en projektor, audio transparant lærrede og med flade højttalere bagved havde været nummer et. Held og lykke med projektet. Følg gerne op med overvejelser af udstyr osv :-D
|
|
![]() |
|
Tak! Jeg glæder mig til at komme for alvor i gang med selve biografdelen, og ikke blot rummet. Her er billeder af da rummet fik fjernet de 3 lag tapet, og blev strippet ned til betonen :) ![]() ![]() Det blå her er det indvendige fra et tidligere indbygget skab. ![]() ![]() ![]() Gyseligt loft!
Redigeret af falle - 24-September-2020 kl. 13:24 |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1154 |
Har du planer om at lave nyt loft? I så fald ville det være oplagt med Troldtekt og rockwool bagved. Det er en super god måde at få usynlig akustik regulering ind på
|
|
![]() |
|
^ Vent og se de kommende billeder :) Her er næste portion.
![]() Under det gyselige loft befandt sig et andet sæt gyseligt loft! ![]() Så går vi gang med at skære ny døråbning ud. ![]() ![]() ![]() Og så blev den gamle døråbning isoleret og lukket af.
Redigeret af falle - 24-September-2020 kl. 14:46 |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
God ide at flytte døren, det gør det meget nemmere med korrekt placering af højttalerne..
Jeg er selv lidt udfordret på den front, da døren sidder der hvor højre sideht burde være....
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hvilken skærm skal du ha....?
Tror et 65" vil være perfekt
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Jeg er enten ude i et 55” eller 65” OLED fra LG.
Der skal 2 eller 3 biografstole ind, og har målt at der fra øjne til skærm er omkring 2,50 meter. Vil helst have 65” men ved ikke om det vil påvirke højttalerne mht. luft/plads mellem hver side af skærm og og væg.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
65” som minimum.
I stuen sidder jeg cirka 2 meter fra mit 50”, når jeg ser film.... Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |