recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verdens mindste hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Verdens mindste hjemmebio?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Verdens mindste hjemmebio?
    Sendt: 23-September-2020 kl. 23:09
Halløj!

Så blev det endelig min tur til, at få mig en hjemmebiograf!

Min kone og jeg købte hus i foråret, og vi havde mange ønsker, som skulle opfyldes. Vi fandt langt om længe det rette hus i vores ønskede nabolag, og vi har fået langt de fleste af vores ønsker opfyldt - heriblandt mulighed for, at jeg får min drøm om hjemmebiograf opfyldt!

Huset var som sådan indflytningsklart, men bare ikke i vores smag. Det betød, at vi på overtagelsesdagen, den 1. maj, gik i gang med nedbryde i huset! Planen er ikke en renovering som så, da huset absolut intet fejler, men vi ønsker nyt overalt - alt fra gulve til nyspartlede vægge, ny loft, nye døre, osv.

Men tråden her skal jo ikke handle om huset, men nærmere bestemt det specielle rum i huset: verdens mindste hjemmebiograf (måske!). Rummet er lige under 7m2... men jeg får hvert fald opfyldt min drøm!

I vores iver i nedbrydningsprocessen, fik jeg desværre ikke taget førbilleder af rummet, men jeg har undervejsbilleder. Jeg uploader nogle i morgen :)
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:53
Her er plantegningen for værelset, med indvendige mål. Plantegnigen til venstre viser den oprindelige plan, mens højre viser min ombygning. Jeg har valgt at flytte døråbningen fra den korte væg og hen til den lange væg, så afstand frem til billede bliver lidt længere - trods alt!




Redigeret af falle - 24-September-2020 kl. 08:55
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 10:12
Blive spændende at følge :)
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 10:27
Verdens mindste hjemmebio er vel når man tager mobilen med på Mikro gæstetoilettet? LOL
Anyway - det bliver spændende at se hvordan det tager sig ud Thumbs Up
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 10:35
Det kan sagtens blive rigtig godt

Jeg havde godt nok 13kvm til min gamle og det var langt fra så godt optimeret som det kunne ha været.

Se her:

I dag har jeg et andet hus og jeg har nu et værelse til film og spil (se multirum i signatur). Det fungerer fint men jeg savner stadigæk den gamle dedikerede bio.

Pga størrelsen besluttede jeg mig for at gå med et 75" TV og det fungerer rigtig fint til formålet. Mine børn bruger det også til spil. Men en projektor, audio transparant lærrede og med flade højttalere bagved havde været nummer et.

Held og lykke med projektet. Følg gerne op med overvejelser af udstyr osv :-D
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 12:48
Tak! Jeg glæder mig til at komme for alvor i gang med selve biografdelen, og ikke blot rummet. Her er billeder af da rummet fik fjernet de 3 lag tapet, og blev strippet ned til betonen :)





Det blå her er det indvendige fra et tidligere indbygget skab.






Gyseligt loft!


Redigeret af falle - 24-September-2020 kl. 13:24
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 13:56
Har du planer om at lave nyt loft? I så fald ville det være oplagt med Troldtekt og rockwool bagved. Det er en super god måde at få usynlig akustik regulering ind på
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 14:44
^ Vent og se de kommende billeder :) Her er næste portion.


Under det gyselige loft befandt sig et andet sæt gyseligt loft!



Så går vi gang med at skære ny døråbning ud.







Og så blev den gamle døråbning isoleret og lukket af.


Redigeret af falle - 24-September-2020 kl. 14:46
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 21:08
God ide at flytte døren, det gør det meget nemmere med korrekt placering af højttalerne..
 Jeg er selv lidt udfordret på den front, da døren sidder der hvor højre sideht burde være.... 
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 21:11
Hvilken skærm skal du ha....?
Tror et 65" vil være perfekt
Ning
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 22:08
Jeg er enten ude i et 55” eller 65” OLED fra LG.

Der skal 2 eller 3 biografstole ind, og har målt at der fra øjne til skærm er omkring 2,50 meter. Vil helst have 65” men ved ikke om det vil påvirke højttalerne mht. luft/plads mellem hver side af skærm og og væg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 22:28
65” som minimum.
I stuen sidder jeg cirka 2 meter fra mit 50”, når jeg ser film....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu