recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - verticale striper ved bevægelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketverticale striper ved bevægelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: verticale striper ved bevægelse
    Sendt: 18-September-2011 kl. 23:29
Jeg har lige fået en ny TV boks, en Amino boks til mit fibernet, har lagt mærke til at når der er en meget ensfarvet baggrund og middel til langsom panorering så er der verticale striper, selve striperne er stationære men. det kan også ske hvis feks baggrunden er ensfarvet og et eller andet i forgrunden bevæger sig.

Jeg gik i panik og troede den Amino boks var defekt, lagde så mærke til under TV valgaften, hvor mit boxer abon var sat til, der var det samme især i natte billederne, meget tydeligt.

og dette var BÅDE på DVB-T MPEG 4 indbygget og på min fiber boks, og på både mit stue B555 og mit soveværelse B655.

Er det bare sådan broadcast ser ud? som sagt sidder nu og ser NFL 3+ HD og det står KLIPPE skarpt næsten bedre end jeg synes det stod på mit Yousee abon, men fænomenet er der stadig..

mindes dog også jeg har set det en del på min mates projektor og hans BV7 (BS3 indbygget) når han ser DVB-C
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 23:41
Lyder som dirty screen.

Kendt fænomen ved plasma..
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 23:42
det er så LCD.... og det er sådan nogle vertikale striber med måske 5-7cm imellem, men snore lige...

ligner en fejl i enten optagelserne eller skalering eller decodning, intet med tv.. dirty screen for mig er noget helt andet.... det på PK950 de gamle har, er at selve skærmen ser beskidt ud ved ensfarvet baggrund.

det her ligner en underlig form for artifacts.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:07
det har jeg set før på LCD LED og har det også svagt på mit nye LED 47"... ved ikke om det er noget med baggrunds belysningen for hvis jeg skruer op for gamma så kan jeg få det til at blive mere synlig...

Men en ting er sikkert, det er sgu bedre en DIRTY Screen på mit gamle LG PK760/PK950 plasma, det drev mig til vandvid
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det er så LCD.... og det er sådan nogle vertikale striber med måske 5-7cm imellem, men snore lige...

ligner en fejl i enten optagelserne eller skalering eller decodning, intet med tv.. dirty screen for mig er noget helt andet.... det på PK950 de gamle har, er at selve skærmen ser beskidt ud ved ensfarvet baggrund.

det her ligner en underlig form for artifacts.


jeg har været rundt og kikke på forskellige skærme i dag og har kunnet se det på mange LCD/LED skærme det virker som lodrette lidt mørke skygger ??
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu