recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vestjysk Man Cave
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vestjysk Man Cave

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:11
Der er meget lidt fugt der komme op af et par flækker i det 70 års gamle beton gulv. Vægerne og gulvet blive sandblæst når jeg komme i land igen, så kan jeg lave lidt rep på gulvet.
Og er ved at få et genvex anlæg sat op, så det vil tag det sidste.
Håber jeg
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:13
Den der banana plade er købet på eBay
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:27
recliners stol eller sofa skulle jeg måske overvejer igen.
Skal brug 3-4 pladser har kikke på nye og på brugt, brugt falder super hurtig i pris skulle måske kikke lidt mere i den blå avis :0)
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af heine-olesen heine-olesen skrev:

Der er meget lidt fugt der komme op af et par flækker i det 70 års gamle beton gulv. Vægerne og gulvet blive sandblæst når jeg komme i land igen, så kan jeg lave lidt rep på gulvet.
Og er ved at få et genvex anlæg sat op, så det vil tag det sidste.
Håber jeg

Jeg kan godt forstå din iver, men det lyder lidt som symptombehandling. Det er jo ikke betonen, epoxy eller din Genvex der skal holde fugten væk, det skal kapilærlaget under gulvet sørge for. Det er svært at gøre noget ved, uden at banke gulvet op.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 09:11
betonet er jo 75 år gamle og synes det holder godt, og det med at banke gulvet kan jeg ikke overskure pt.
og synes også det er at overdrive lidt da der aldrig har været vand i klæderen kun en fugtig plet et par gang.
ved godt det ville være det bedst, men med mere varme og genvex håber jeg det er nok.
håber ikke jeg bliver klogere med tiden    .

men i dag skal jeg til at hiver loftet ned men det bliver ikke sjov der er puds halm og 8 cm ler lag som skal ned

Redigeret af heine-olesen - 06-December-2014 kl. 09:13
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 11:19
Den fugt plet er det ude ved væggen, eller er det midt på gulvet? Jeg havde meget fugt i en væg, det viste sig at være en stikledning af beton der havde rykket sig, så regnvand kunne løbe ud midt i røret.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 15:33
lidt fugt på gulvet der hvor der er en flække i betonet.
nu er loften i computer rummet nede så når jeg nok den store rum i morgen. også er der fucking meget ler der skal bagefter

Redigeret af heine-olesen - 07-December-2014 kl. 03:25
Til top
CoBlockOut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2014
Sted: Fredensborg
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoBlockOut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 11:29
Ja, der er nok flere grunde, jeg synes nu heller ikke de er SÅ rædselsfulde at sidde i... Til gengæld ville jeg nok ikke selv vælge at få en hjemmebiograf - jeg foretrækker at se film under dynen på sofaen eller i en rigtig biograf LOL
Peter - coBlockOut
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:17
prøv evt at kikke lidt på mit rum.. har ca samme rumstørrelse som dig.. kan være det giver et par ideer..

Som andre siger.. glem biograf stole.. det bliver du træt af i længden.. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 17:50
super fin bio du har dig der nitrotg
håber min komme til at se sådan ud engang

nu er alt lofte og lyd ler nede noget af beton gulvet er banket op og lagt ny ned igen alle vægerne er sandblæst.

så skal jeg til at fræser kabel ind i væge, fuck der er mange 8 til strøm 2 til sub 11 til højtale 4 til netværk der bliver ikke væg tilbage.

og nu skal jeg snart offshore igen så kommer det til at stå stille igen
og når jeg komme hjem skal jeg til Thailand i en mdr og lidt
og så på arbejde igen det bliver først i feb engang hvor der komme nyt pus på. øv øv

vi lige høre alle jer andre om et par ting.
efter jeg har fået lofte ned er der nogen fine gamle 20x20cm bjælker der er kommet frem.
så er det lige jeg tænker at jeg kunne sætte troldtex op imellem bjælkerne det ville se godt ud og jeg vil få mere loft højte.
ville i haft gjort det ???

skal jeg bruge rockwool terrænbatts eller bare rockwool til at isoler med på loft, der kan kun kommer 100mm på hvis jeg hæver loften op imellem bjælkerne.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 22:09
Hvad med at bruge 50mm rockfon mellem bjælkerne, så isolere du, samtidig med at du får en rigtig god akustik.
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 22:50
terrænbatts er for hårde til at isolere loft med, det bliver aldrig tæt. 100mm er heller ikke særlig meget. Med mindre du har fuld gulv på loftet så kan du jo ligge et lag over dine bjælker.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu