recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vestjysk Man Cave
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vestjysk Man Cave

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 23:11
Det er ikke så meget for varmen, det må gerne gå op af da det er i kælderen men det er mere lyden.
Kan ikke så godt lig rockofon plader og de går ikke op i 87 cm som der er imellem bjælkerne.

Også har jeg et nyt problem det er et 7.2 system jeg har, som jeg gør klar til en 7.2.4 men jeg har et problem men en af bag højtaler som i kan se på den billedet uploader.
Hvor sætter jeg den ???
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 23:13
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 23:14
Det er den højtaler der skulle midt på døren der er problemet
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 23:33
ähh ok, men isolering skal også være tæt for lyd, jeg synes dog ikke 100mm isolering gør meget ved lyden, ved ikke om terrængbatts dæmper mere.
Uanset hvad skal du have noget under da de drysser.

Rockfon kan skæres til med en hobbukniv, meget nemt.

Hvis du alligevel er i gang med det helt store projekt, så flytter du da bare døren :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 23:41
Jaaaaa det kunne jeg jo godt men jeg orker det ikke.
Og tror ikke lige det er så nemt
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 09:58
Ryk dine bagkanaler tættere sammen.

De er dipole, så de giver et stort lydbillede, selvom de sidder lidt tættere end forskriften siger.

Jeg har præcis samme problemstilling i et rum på 3,5x5.9m, og der har jeg flyttet den pågældende bagkanal så tæt på døren som muligt og selvfølgelig placeret de 2 bagkanaler symmetrisk på bagvæggen.

De hænger stadig fantastisk sammen ved panoreringer og lignende.

Mvh

Troels
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 11:02
https://www.youtube.com/watch?v=DFbqJkjfABQ

25:40 inde i videoen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 11:03
Det var mht. bagkanalerne
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 11:24
Sådan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 11:42
Det var lidt det du mente, ikke Troles?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 11:44
Jo
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af heine-olesen heine-olesen skrev:

Det er ikke så meget for varmen, det må gerne gå op af da det er i kælderen men det er mere lyden.
Kan ikke så godt lig rockofon plader og de går ikke op i 87 cm som der er imellem bjælkerne.

Også har jeg et nyt problem det er et 7.2 system jeg har, som jeg gør klar til en 7.2.4 men jeg har et problem men en af bag højtaler som i kan se på den billedet uploader.
Hvor sætter jeg den ???

Hej
Det er fint at friægge disse bjælker.
Jeg vil kraftigt anbefale, at derimellem bruge diffusere fra Svanø Akustik. F.eks. deres Pap-vinge som man enkelt samler.
Jeg har fantastisk lyd med mit nye diffusions loft. Jeg har fjernet Rockfon plader fra loftet og jeg oplever nu musik i rummet med højt til loftet. Min loftshøjde er 240 cm.

Redigeret af Sven Palvig - 20-December-2014 kl. 12:23
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu