recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VGA, DVI, S-VIDEO --> Scart. Hvilket er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVGA, DVI, S-VIDEO --> Scart. Hvilket er bedst?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: VGA, DVI, S-VIDEO --> Scart. Hvilket er bedst?
    Sendt: 26-August-2010 kl. 09:24
Jeg skal have sendt et billedsignal fra min HTPC til en anden kilde (Som modtager scart)

Jeg kan ikke bruge HDMI, så spørgsmålet bedes kun henledt på, hvilke af disse kilder der ville være den bedste til at konvertere til scart:

VGA --> Scart
DVI --> Scart
S-video --> Scart

Jeg ville foretrække s-video, da det er det nemmeste. Men hvad giver det bedste signal? Har søgt lidt omkring på nettet, men er ikke rigtig blevet så meget klogere :/

Redigeret af rasmuskarlsen - 26-August-2010 kl. 09:25
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:23

Så snart signalet er Analogt til et lavopløsligt Input er der ingen gode løsninger, da der langt fra er tilstrækkelig opløsning, det vil til nød kunne bruges til billeder og Video, men ikke andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:37
Allright. Men jeg skal trække et kabel på 20m, med signal fra min HTPC, samt almindeligt antennesignal. Så jeg har kigget på følgende:

- Sende HDMI signal fra HTPC, samt antennekabel træk selvstændigt = HDMI Kabel 20m er alt alt for dyrt!

- Sende DVI signal fra HTPC, samt antennekabel træk selvstændigt = Man kan få en billig DVI -> Cat5 -> DVI. Men så skal der trækkes lyd ved siden af = 3 selvstændige kabler. = For besværligt.

- En "media extender" som sender HTPC signal,inkl lyd, samt selvstændigt antennekabel træk. En mulig løsning, men de billige media extenders virker ikke, så denne løsning bliver højst sandsynligt for dyr / uholdbar.

- Sidste mulighed er en RF modulator, hvor jeg så får stereo lyd + analogt billede. Dårligere løsning, men jeg skal kun trække 1 antennekabel, og kan samle HTPC signal + antennesignal i et kabel.

Udfra disse tanker og forslag, er sidste mulighed klart den nemmeste, da jeg allerede har en RF modulator i form a en gammel video. Spørgsmålet er så her, hvordan jeg får bedst muligt billedsignal ført videre med denne løsning, om det er DVI, VGA eller S-video jeg skal satse på at få konverteret til scart? S-video er helt klart det nemmeste og billigste..
Modtager tv'et,skal kun bruges til "tv-visning" samt film (via mediaportal)..

Redigeret af rasmuskarlsen - 26-August-2010 kl. 10:38
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:42
Hvis du har et s-video output kan det forbindes direkte til et scart-stik uden nogen form for konvertering...
Der findes som et kabel ned s-video stik i den ende og scart i den anden.

Hvis du kører windows 7 media center er en extender en klar fordel, det skal vist i dag være en xbox...

Eller kunne en  medieafspiller være en løsning? 

Redigeret af avh - 26-August-2010 kl. 10:46
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Allright. Men jeg skal trække et kabel på 20m, med signal fra min HTPC, samt almindeligt antennesignal. Så jeg har kigget på følgende:

- Sende HDMI signal fra HTPC, samt antennekabel træk selvstændigt = HDMI Kabel 20m er alt alt for dyrt!

- Sende DVI signal fra HTPC, samt antennekabel træk selvstændigt = Man kan få en billig DVI -> Cat5 -> DVI. Men så skal der trækkes lyd ved siden af = 3 selvstændige kabler. = For besværligt.

- En "media extender" som sender HTPC signal,inkl lyd, samt selvstændigt antennekabel træk. En mulig løsning, men de billige media extenders virker ikke, så denne løsning bliver højst sandsynligt for dyr / uholdbar.

- Sidste mulighed er en RF modulator, hvor jeg så får stereo lyd + analogt billede. Dårligere løsning, men jeg skal kun trække 1 antennekabel, og kan samle HTPC signal + antennesignal i et kabel.

Udfra disse tanker og forslag, er sidste mulighed klart den nemmeste, da jeg allerede har en RF modulator i form a en gammel video. Spørgsmålet er så her, hvordan jeg får bedst muligt billedsignal ført videre med denne løsning, om det er DVI, VGA eller S-video jeg skal satse på at få konverteret til scart? S-video er helt klart det nemmeste og billigste..
Modtager tv'et,skal kun bruges til "tv-visning" samt film (via mediaportal)..

Jeg har en König HDMI CAT5 ekstender. Den kan fås for under 500kr...Hvis du alligevel skal trække et kabel så tager det ikke meget længere tid med tre kabler end et. Gør det ordentligt første gang og brug en 500 mand ekstra og så få noget du kan leve med nu, og et stykke ud i fremtiden.

Scart, S-Video Composite og Component, det er efterhånden kun en Wii der bruger det gamle lort, og heldigvis for det...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Jeg skal have sendt et billedsignal fra min HTPC til en anden kilde (Som modtager scart)

/

Er der kun Scart på modtagerapperatet? I så fald falder alle de ovennævnte forslag til jorden, og kun S-video kan bruges, hvis der overhovedet er en S-video udgang på din HTPC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu