|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Sirfhl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 29-Marts-2008 kl. 00:28 |
Hejsa
Jeg vil gerne kigge på muligheden for at sætte min bærebare pc og min stationære pc til et Panasonic 42PX80. Min bærebar har VGA og S-kabel udgang, hvilken er at foretrække ?? Min statioære har DVI udgang, men vil kræve et ca. 6-7 meter altså 10 meter langt DVi -- Hdmi kabel. Hvilken maks lændge anbefales? Jeg har set et DVi HDMI kabel(10 Meter) til ca. 600 kr(sandbarg) Er det fornuftigt ?? På for hånd tak. Sirfhl |
|
![]() |
|
SuperJunior ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Uden tvivl så skal du tage et VGA kabel fra din bærbar til dit TV. S-video er noget værre skrammel i forhold til.
|
|
--------------------------
Samsung LE32M87 Onkyo 605 KEF 5005.2 |
|
![]() |
|
MM1979 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Du kan også bruge en VGA til HDMI converter til at se billedet fra din PC på dit TV.
|
|
![]() |
|
SuperJunior ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Ser dog ud til at være en dyr løsning. |
|
|
![]() |
|
MM1979 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Ja det er ikke i den billige ende, men så får man til gengæld samlet lyd og billede i et HDMI kabel. Det kan være en fordel hvis man vil afspille lyden i TVet men er ligegyldigt hvis man vil føre lyden til en receiver eller lign.
|
|
![]() |
|
Sirfhl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Hey MM1979
Findes der så også DVI converter til HDMI? Altså en adapter der også får lyden med i HDMI stikket ?? Hvad er den anbefalet maks længde på et HDMI kabel ? SIrfhl |
|
-------------------------------
42 PX80 DMR - EH87 EN-K |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du har DVI i din bærbar, så er DVI -> HDMI at foretrække. Men det er kun billede du får ud denvej. Ellers så VGA -> VGA. Sådan et kabel har du nemlig sikkert allerede, og det er grlimragende billede fra computer til LCD. Mht. lyden er du nød til at bruge Phono til minijack. |
|
|
![]() |
|
Sparrow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Jeg genopliver lige denne tråd for at få en afklaring, før jeg køber diverse kabler. 1. Er det så rigtigt forstået, at man ikke kan få lyden med, hvis man tilslutter pc'er til tv'et via VGA til VGA? 2. Findes der et VGA-HDMI kabel? 3. Man kan vel ikke bruge HDMI-HDMI fra pc'eren til tv'et? |
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
1. ja 2. Nej 3. JO |
|
![]() |
|
Sparrow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
til pkt. 3. Dvs. at jeg sagtens kan bruge HDMI udgangen på min pc'er til at overføre både billede og lyd til tv'et? Synes ellers, at lige har læst et andet sted, at dette ikke var muligt og man derfor skulle anvende et DVI-HDMI??? |
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
Hvad er din pc af mærke og model?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er en HP Pavilion dv9000 med HDMI og VGA udgange men ingen DVI.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |