recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vga - scart  kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvga - scart kabel

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 12:08
Jeg har lige nu S-Vid til Scart og det giver fint billede i MCE, men lige så snart jeg er uden for MCE er det bare et grumset billede hvor det er svært at læse teksten.

Vil en vga til scart som denne http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/circuit give mig et bedre billede eller skal jeg bare fokusere på at overtale konen til ny tv med HDMI ?

Redigeret af Stub - 29-December-2010 kl. 12:09
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 12:59
Det du linker til er det bedste man kan opnå for VGA til scart..
Det kræver desværre en del af softwaren i grafik-kortet også, det er ikke standard.
Vga skal kører præcist 576i 50hz, så det ligner det signal et TV normalt modtager via scart...

Men efterhånden synes jeg ikke det er besværet værd mere, med priserne på fladskærme nu, hvor man kan få en ordentlig HDTV forbindelse via HDMI (forudsætter grafik-kort kan levere dette)...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu