|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Djvalentine ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
![]() Sendt: 15-September-2011 kl. 10:01 |
Hej Folkens
Jeg har et Problem som jeg ville høre om nogen kender en løsning på.
Først og fremmest vil jeg vide om det jeg har gang i overhoved kan lade sig gøre.
Jeg har en fladskærm i stuen hvor jeg ville trække et vga kabel hen til og så splitte det op med et VGA Y-Kabel og trække derfra 2 VGA kabler 1 til mit soveværelse og 1 til mit kontor hvor jeg de 2 steder vil have mulighed for at sætte min bærbar pc til for at få vist billedet i stuen.
Jeg har nu prøvet at lave det men når jeg konnektere det bliver billedet sløret.
Nogen der ved om det er en fejl 40 fra min side eller om det overhovet kan lade sig gøre
Mvh Ronni
|
|
Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50 Panasonic BD-30 Paradigm Cinema 5.1 surround. |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Hvor lange kabeltræk taler vi lige om?
|
|
![]() |
|
Djvalentine ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
![]() |
max 15 meter
|
|
Panasonic TH42-PX80E
|
![]() |
|
![]() |
Det skal lige nævnes at det er kun når jeg sætter et forlænger kable i den ene af kablerne i Y kablet samtidig med jeg har fint billede på den anden jeg har problemet
hvor meget betydning har det at lave en samling / forlænge et VGA kabel
|
|
Panasonic TH42-PX80E
|
![]() |
|
![]() |
Smid evt. en SMS da jeg er væk fra PC om 5 min på 24 90 32 08
|
|
Panasonic TH42-PX80E
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
15 meter kabeltræk er temmelig langt for et VGA-kabel. Hvis du vil samle to indgange til én udgang, så er det ikke en splitter du skal bruge, men derimod en switch. Du forsøger at køre tingene den forkerte vej i kablet, hvor en Y-splitter er beregnet til at vise samme billede på to forskellige skærme.
Du skal i stedet have fat i sådan en her: http://www.av-cables.dk/vga_kabel/vga_switch_219_da/ og så selv skifte til den inputkilde, der sender signal ud (dvs. soveværelset eller kontor). Dertil skal du så have købt nogle flere kortere VGA-kabler (og smide dit Y-kabel ud over hækken), som forbinder fra hhv. kontor og soveværelse til switchen og så ét kabel fra switchen til TV'et. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
Ved godt det er den forkerte vej savner bare en expert forklaring hvorfor billedet bliver sløret lige så snart jeg smider et forlænger vga kabel i den ene ende af y kablet samtidig med jeg har PC siddende i den anden ende af y kablet. Kan simpelt hen ikke se logikken i det.
håber virkelig der er en der kan forklare hvorfor det praktisk ikke fungere men i teorien burde.
Ved godt man normalt bruger en switch...
Mvh Ronni
|
|
Panasonic TH42-PX80E
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
Det fungerer heller ikke i teorien. Du har et kabel med en sender og en modtager som sender et signal gennem nogle coax kabler. Midt på disse coax kabler tilføjer du et y-led og et ordentligt stykke kabel (kvalitetskabler har som regel en 75 ohms impedans). Y-splitteren gør at du nu kun har halvdelen af signalet fra til din monitor - resten forsvinder ud i "kabelstumpen". Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |