recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VGA til PV60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVGA til PV60

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 13:47
Edit.... der er faktisk problemer med DivX også. Det er som om refreshraten ikke er som den skal være. Hvis jeg bare har en browser åben på TV'et så står det hele ligesom og flimrer lidt også, ligesom hvis man på en gammel CRT monitor havde sat den til 60Hz..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 16:44
Edit igen igen: Det er ikke alle klip den er gal med.

Hvis det er generelt for HTPC's så forstår jeg ikke de er så populære... men det er nok bare mig der ikke har set lyset endnu ;)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Edit igen igen: Det er ikke alle klip den er gal med.

Er der noget bestemt mønster med fps i de XviD klip som kører hhv. godt og dårligt?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 17:25

MEN

Smider jeg en DVD i computeren og smækker playeren over på TV'et så spiller den fint i et vindue, men så snart jeg prøver fuldskærm, så bliver skærmen sort men jeg kan stadig høre lyd samt se musen, det er bare billedet på filmen der mangler.

What to do?

De er fordi der ikke er valgt overlay eller theater mode for din sekundære skærm under grafik indstillinger.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 17:29

Jeg har prøvet det samme på min Pioneer 427 og må indrømme at jeg holder mig til VGA. Jeg har en Kiss dvd Dp 500 og computeren kan ikke levere et billed til skærmen som levere en billed som er lige så flot og når jeg tænker på at Kiss er et "fattigmands" mærke uden at træde nogen over fødderne så har jeg valgt at bruge dvd til film og alt andet via computer. Jeg mener ikke min PC kan levere et billed som kan erstatte det jeg ser via dvd. Jeg har nemlig også prøvet DVI til HDMI og farverne er friskere og bedre end VGA, men det hele er ikke lige så godt hvis man kigger nærmere.

Just my 50 cent

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 17:44

Edit.... der er faktisk problemer med DivX også. Det er som om refreshraten ikke er som den skal være. Hvis jeg bare har en browser åben på TV'et så står det hele ligesom og flimrer lidt også, ligesom hvis man på en gammel CRT monitor havde sat den til 60Hz..

I og med du ikke har en LCD men en Plasma skærm så vil eks. et statisk browser vindue flimre lidt ved 50 eller 60hz. Lidt som et CRT ved 60hz 

Plasma er godt til videoafspilning - men ikke til statisk computerarbejde, hvilket er en af grundende til at der normalt "anbefales" LCD skærme til HTPC, en anden grund er opløsningen, en tredie er burn-in risiko. Man kan sagtens bruge plasma sammen med HTPC, men en LCD er nu en gang bare lidt mere egnet til netop dette brug.

skærmopdateringen skal sættes i forhold til framerate på det videomateriale du vil afspille. Er det PAL materiale på 25fps, skal du vælge 720p ved 50HZ (hvis du kan), er det NTSC materiale ved 29.97fps skal du skifte til 720p ved 60HZ - er det divx/xvid, wmv eller lign. med 23.976, 23.98 eller 24 fps skal du også vælge 720p ved 60HZ men afspilning vil her ikke være helt flydende - det kan Jesper sikkert forklare de mere tekniske årsager til.

Redigeret af spawn - 09-Februar-2007 kl. 17:52
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Jeg har nemlig også prøvet DVI til HDMI og farverne er friskere og bedre end VGA, men det hele er ikke lige så godt hvis man kigger nærmere.

\René

Det hænger bl.a. sammen med skærmens opløsning på 1024x768

Det kan du pixelmappe via VGA - mens du via DVI skal skalere ned fra et 720p signal.

Til gengæld har du via DVI bedre farver og kontrast, og ikke de samme problemer med aspect ratio som du har over VGA.

Redigeret af spawn - 09-Februar-2007 kl. 17:48
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 23:21
Hvor sætter jeg overlay? Jeg synes, at have ledt og ledt..

Ok ang. den flimren så lagde jeg bare mærke til det ved et hvidt statisk billede. Selve billedekvaliteten ved film er i top og synes ikke, at flimre.

Hvordan får jeg DivX/XviD til, at være flydende? Som skrevet så er det ikke alle den er gal med. Er ikke lige helt klar over hvor jeg ser fps, så om der er et bestemt mønster må jeg være svar skyldig.

DVD har jeg droppet pt - jeg har valgt, at beholde DV-490'eren.

Så hvis bare Divx/Xvid kunne blive helt i top...

Redigeret af MartinJohansen - 09-Februar-2007 kl. 23:22
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu