|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
zyborg ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 29-September-2005 kl. 23:08 |
|
Jeg har lige fundet ud af, at mit 100 Htz billedrørs-tv har en VGA-udgang og en lydudgang (3,5"). Indtil videre har jeg haft en S-Video --> SCART-forbindelse fra min PC til TV'et. Lyden fører jeg via PC'ens onboard-lydkort til mit stereoanlæg via et alm. lydkabel. Nu er jeg så interesseret i at vide, om jeg kan få en bedre lyd/video-forbindelse til mit TV via en VGA --> VGA-forbindelse - eller med en VGA --> SCART-forbindelse (f.eks. http://av-connection.com/?Hirachyid=550). Nogen, der har erfaringer med dette? |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Mon ikke det er en VGA-indgang og ikke en udgang? Hvilket TV er det?
Du burde få en bedste forbindelse med VGA -> VGA. Hvilket grafikkort har du? Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
zyborg ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
|
1. Ja, vi kan også kalde den en indgang - der er i hvert fald tale om en han-til-han-stik-forbindelse - ligesom mellem DVI/VGA-udgang på grafikkortet og en CRT/TFT/LCD-skærm. 2. Grundig MW 82-2210/8 DOLBY 3. ATI (Sapphire) Radeon 9600 Pro 128 MB Kom også i tanke om, at jeg jo meget gerne også skal have en trådløs PC --> TV-forbindelse. Har I nogle forslag til det? Redigeret af zyborg |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Om det er en indgang eller en udgang har ikke noget at gøre med om det er et han eller hunstik. Det har noget at gøre med om signalet går ind eller ud af TV'et. I dette tilfælde sender du et VGA ind i TV'et, derfor er det en indgang.
Til et ekstra TV eller til det samme? Hvis et er et andet TV, hvad er det så or et TV? Hvilke indgange har det? Scart? Hvis det er til scartindgangen / composite video ind på et ekstra TV, så kan du bruge en af disse løsninger: Trådløs Audio/Vieo-link (kræver video-in (f.eks. scart) på det
modtagende TV) Denne løsning muliggør også fjernbetjening fra
linkrummet med din egen fjernbetjening:
Hvad skal du bruge det til? Er de en Media Center PC? I så fald med
hvilken software? Hvis det er MCE, såkan du evt. bruge en Media Center
Extender. Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
|
Der skal godt nok nogle kraftige kabler til den 3½ tommer lydudgang.
Flemming
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad angår PC --> TV-forbindelse, så er jeg mere varm på de nye "WiFi-TV"-kort fra Asus. Findes bl.a. bundlet sammen med de nyeste Asus-bundkort til socket 775-processorer (eksempel). Det kan sende tv-signalet trådløst på op til 100 m. Jeg har kun det ene TV, og ja, med tiden skal det bruges sammen med en HTPC - om det bliver med MCE, ved jeg endnu ikke. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Redigeret af zyborg |
||
![]() |
||
![]() |
|
100 Hz CRT TV understøtter ofte en højere opløsning igennem VGA end Scart. VGA understøtter sikkert også progressive scan i stedet for interlaced som et normalt videosignal er. Men uanset hvad, så er det me VGA -> VGA du får den bedste forbindelse. Men husk at indstille grafikkortet rigtigt, der står sikkert noget i dit TVs brugermanaul om hvilken opløsning og refresh rate VGA stikke understøtter. Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du kun har et TV, hvorfor skal du så både bruge et VGA kabel og en trådløs forbindelse? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg skal jo vælge ÉN af løsningerne.... VGA = bedre/skarpere billede end S-video --> Scart Trådløs = det optimale (vil i princippet godt have, at hele skidtet er trådløst...) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |