recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægbeslag til fire år gammelt Samsung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægbeslag til fire år gammelt Samsung?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kubikrod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-August-2016
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vægbeslag til fire år gammelt Samsung?
    Sendt: 11-April-2022 kl. 07:01
Godmorgen alle I kloge hoveder :-)

Jeg har et fire år gammelt Samsung UE55NU8045TXXC som jeg egentlig er ret glad for. Det er der ingen grund til at udskifte endnu. Og nu er jeg flyttet og vil gerne have det op og hænge på væggen. Jeg synes ikke bagsiden af TV'et er specielt lodret (TV'et er tykkere forneden end foroven).

Er der nogen, der kan være behjælpelig med at henvise mig til et ganske almindeligt vægbeslag, jeg kan bruge? Det skal ikke kunne dreje eller vippe. Det skal bare hænge fladt på væggen.

På forhånd tak :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 07:47
Mål afstanden mellem de 4 skruehuller på bagsiden, så har du beslagets størrelse. Kan formentlig købes f.eks hos Harald Nyborg.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 08:09
Tak Flemming. Jeg HAR allerede købt et billigt beslag - det ser bare ud til at de to beslag jeg skruer på TV'et ikke sidder lodret, men i stedet skævt således at TV'et vil hænge skævt (se billede).
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 08:41
Hvordan ser TV ud bagfra, uden beslag monteret?
Det er muligvis ikke direkte Vesa kompatibelt, så der skal noget adaptor til? Wink

Redigeret af JørgenT - 11-April-2022 kl. 08:42
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 09:02
Manualen er altid et godt sted at starte

Side 7 er ret tydelig omkring Wall Mount adapter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Manualen er altid et godt sted at starte... Side 7 er ret tydelig omkring Wall Mount adapter.

Arghmenforhelvededaogså :-) Så er det lige før det ikke kan betale sig... så er der alligevel ikke plads til en soundbar :-)

Tak for input til jer alle :-)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 11:50
Var der ikke nogle afstandstykker med til beslaget, (de hvide plast)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Var der ikke nogle afstandstykker med til beslaget, (de hvide plast)

Jo! Der var faktisk fire små sorte banditter. Desværre er der bare ingen bolte med, der er så lange, at de kan nå gennem to plastikdimser, og stadig skrues ind i TV'et. Ikke engang en enkelt kan de nå igennem. Men sådan nogle bolte må de have i Silvan Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 15:55
Hvorfor skal det gennem to plastdimser?

Klaus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 18:51

Hvorfor skal det gennem to plastdimser?

Det er bare sådan nogle afstandsstykker (ligner små stykker plastrør), der skal få de der skrå skinner på billedet til at hænge lodret.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 23:07
Ja og der skal monteres et rør ved hver af de fire skruer.

Klaus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kubikrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 08:37

Ja og der skal monteres et rør ved hver af de fire skruer.

Jeg tror nu kun det skal være ved de to øverste huller... ellers bliver det jo ligeså skævt som det er nu. De to nederste huller tænker jeg bare skal have skruen uden plastikrør :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu