recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægbeslag til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVægbeslag til surround

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Vægbeslag til surround
    Sendt: 14-August-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af S.S.DK S.S.DK skrev:

Jeg vil gerne have mine to XTZ 80 højtalere op på væggen som surround højtalere.

Jeg vil gerne have at de peger ind mod min lytteposition (sofa helt op af bagvæggen), så de skal monteres på sidevæggen ud for lyttepositionen og så gerne en ~ halv meter over ørehøjde.

Mit problem består i at min venstre sidevæg (sæt fra lyttepositionen) er alt for langt væk.

Så venstre surround bliver jeg nødt til enten at hænge på bagvæggen og så dreje den 90 grader ind mod lyttepositionen eller med loftophæng.


Jeg har ikke før haft surround højtalere og har ikke kendskab til diverse ophæng.

De vejer 3,5kg og har dimensionerne: 160mm x 290mm x 245mm (WxHxD).


Da hele setup'et er ren budget / value for money, så må ophænget meget gerne være billigt.

Kan I anbefale ophæng til mine surround højtaler for beskedne penge - og som vil kunne klare jobbet?



På forhånd mange tak.


Mvh
Stig
 

Hej Stig, jeg er begejstret for mine Vogelophæng. Højtaleren sidder trygt og godt, de er ganske pæne, og du kan dreje dine højtalere, og for den sags skyld, vinkle dem en anelse op og ned.:
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 10:33
 
 Det er nok minimalt hvad du får af LF hvis din opsætning er  rigtig. Du har vel en SW.? så skal sattelitterne stilles til Small, så du ikke får LF ud der, men på SWen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 08:41

En hylde kunne være en mulighed.


Højre surround kommer til at hænge direkte op på sidevæggen (helt tæt), skal basporten så stoppes til med en plug?

Vil det lydmæssigt være helt galt at den ene surround hænger tæt op af væggen med basporten tilstoppet og den anden står mere fri på en hylde?

Eller ville man normalt så også tilstoppe den anden surround's basport, dén som kommer til at stå på hylden?


På forhånd mange tak

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 10:52
 
 Hvad med en lille pæn hylde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 10:46

Jeg vil gerne have mine to XTZ 80 højtalere op på væggen som surround højtalere.

Jeg vil gerne have at de peger ind mod min lytteposition (sofa helt op af bagvæggen), så de skal monteres på sidevæggen ud for lyttepositionen og så gerne en ~ halv meter over ørehøjde.

Mit problem består i at min venstre sidevæg (sæt fra lyttepositionen) er alt for langt væk.

Så venstre surround bliver jeg nødt til enten at hænge på bagvæggen og så dreje den 90 grader ind mod lyttepositionen eller med loftophæng.


Jeg har ikke før haft surround højtalere og har ikke kendskab til diverse ophæng.

De vejer 3,5kg og har dimensionerne: 160mm x 290mm x 245mm (WxHxD).


Da hele setup'et er ren budget / value for money, så må ophænget meget gerne være billigt.

Kan I anbefale ophæng til mine surround højtaler for beskedne penge - og som vil kunne klare jobbet?



På forhånd mange tak.


Mvh
Stig
 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu