recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægfæste til Pana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVægfæste til Pana

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: Vægfæste til Pana
    Sendt: 05-August-2009 kl. 13:11
Hej

Jeg har netop bestilt et Pana P50X10y

Nogen der har anbefalelsesværdig løsning til vægfæste tv´et?

Vil sådanset godt have et rimeligt tæt på væggen, da man går forbi tv´et når man skal ind i stuen osv... Er 2-3cm nok til bagvæg så der lige kan knibes et kabel på osv?
Tænkte lidt på dette

Redigeret af Bjarke - 05-August-2009 kl. 13:11
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 14:00

Hmm det ser da ok ud. Måske er det lidt tæt på væggen, mener Panasonic anbefaler 7 cm afstand som minimum.

Men det er nok i overkanten og for at de kan sige deres ryg fri hvis skærmen ikke kan komme af med varmen. Dog skal du også huske, at der skal være plads til stik og kabler bagpå

Jeg har selv lige sat min PZ85 46" op med et belsag fra AV eksperten til 295 KR. Den sidder 4 cm fra væggen ( Mine HDMI stik kunne ligenøjagtigt være der )Jeg kan klart anbefale beslaget supernemt at montere, og skærmen sidder rigtigt godt fast.

Desværre kan man ikke linke til produkter på ders hjemme side men du kan finde det på..

http://www.avxperten.dk

Under vægbeslag plasma. Det jeg har, hedder DMP Vægbeslag plasma/LCD 32-60" (80kg)

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 14:24
Ok tak Klon´dike

Det ligner jo utroligt meget hinanden.. ser ud til at være lavet på same måde med en skinne i top og beslag til tv´et med en afstands klods for neden. Det er vist denne afstands klods der opgives til 2,5cm på det nævte beslag hos komplett. Dit ligner akkurat samme afstand, men den er 4cm?
Der er vist også mulighed for hængelås på beslaget fra komplett.

jeg skulle give 275,- så hvis det er ok afhenter jeg det nok bare sammen med tv´et...

Jeg glemte lige også at spørge om med møtriksskruer, fulgte de med dit beslag eller måtte du selv ud efter nogle M8`?

Redigeret af Bjarke - 05-August-2009 kl. 14:26
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:02

Det her fra Harald Nyborg er 7 cm, som Panasonic anbefaler. Det kan tiltes 15 grader op og 15 grader ned. Alle skruer og rawlplugs (til mursten/beton) følger med. + 4-5 forskellige størrelser skruer til montering.
249 kr.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp= 410010&n=30100

Redigeret af Brixen - 05-August-2009 kl. 17:03
Venlig hilsen
KB
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:11

Hej Bjarke

Til mit beslag fulgter det hele med,.Der er en hel masse forskelige bolte, skruer og møtriker samt spændeskiver i flere størrelse og længder. så der skulle nok være noget der passer til din skærm.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu