recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Væghængt  subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væghængt subwoofer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Væghængt subwoofer
    Sendt: 02-Februar-2020 kl. 08:49
Nogen der har forslag til en væghængt sub til hjemmebioen da det kniber med gulvpladsen
Ning
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Nogen der har forslag til en væghængt sub til hjemmebioen da det kniber med gulvpladsen
Du kunne evt. lave en kasse til en in-wall sub som denne.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 13:49
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
steen m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 17:29
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 14:51
Procella: https://procella.audio/product-category/subwoofers/

JBL er in-wall men kan sikkert laves pænt on-wall også.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 16:57
Tak for alle forslagene... Mange gode men også dyreCry muligheder..
Det er til sønnens hjemmebio, han går ikke vildt meget op i lyden men det skal da være okay... Vi har fundet en Wharfedale Slim Bass 8 som kan være under/bag biostolene. Den prøver vi af. 
Ning
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Tak for alle forslagene... Mange gode men også dyreCry muligheder..
Det er til sønnens hjemmebio, han går ikke vildt meget op i lyden men det skal da være okay... Vi har fundet en Wharfedale Slim Bass 8 som kan være under/bag biostolene. Den prøver vi af. 
Ellers er der jo Earthquake CP-8. Det er også en slim sub woofer.
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 13:53
Hvis du ikke har fundet en løsning, så laver Artcoustic nogle. De findes nogle gange på brugtmarkedet. Jeg har selv 2 stk, men har dog valgt at lægge dem under sofa istedet. Men de er også lavet til at hænge på væg. Og levere overraskende god lyd størrelsen taget i betragtning
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Top-Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Top-Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 12:58
 Gammel tråd, men prøver lige alligevel..

Står og mangler en sub til min lille stue, og pladsen er trang. Har haft kig på netop Wharfedale Slim Bass 8 til at understøtte mine Wharfedale evo 4.2, men det må være det mindst anmeldte produkt nogensinde fra wharfedale. Har ikke fundet en eneste faktisk..

Den står til en god pris hos Hifi-freaks, så hvis du stadig har den, ville jeg høre om dine erfaringer med denne subwoofer?

Vh Martin
Til top
beridox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beridox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 22:23
Jeg købte den subwoofer du taler om, da mine CM5 s2 ikke gav nok bund, og den skulle kunne være under sofaen.
Min stue er på ca 22 m2 og den klare det langt bedre end forventet, både til musik og film. Jeg gav 1800 kr for den, og til den pris er den svær at slå.


Oprindeligt skrevet af Top-Bob Top-Bob skrev:

 Gammel tråd, men prøver lige alligevel..

Står og mangler en sub til min lille stue, og pladsen er trang. Har haft kig på netop Wharfedale Slim Bass 8 til at understøtte mine Wharfedale evo 4.2, men det må være det mindst anmeldte produkt nogensinde fra wharfedale. Har ikke fundet en eneste faktisk..

Den står til en god pris hos Hifi-freaks, så hvis du stadig har den, ville jeg høre om dine erfaringer med denne subwoofer?

Vh Martin


Redigeret af beridox - 14-Marts-2022 kl. 22:28
Til top
Top-Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Top-Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 22:58
 Tak for info :)

Ja den står til 1800,00 hos hififreaks stadigvæk, det er jo mistænkelig billigt -og med så lidt info/anmeldelser, er det rart at høre fra en der har lyttet til den.

En anden ting der også har holdt mig tilbage er delefrekvensen der "først" starter ved 100hz.
Måske er det fint nok, mine wharfedale mangler egentlig ikke den dybe bas, men øvre bas mangler noget fylde, og det var der slim 8 skulle hjælpe.

Ville egentlig også gerne have en sub med lukket kabinet, da systemet mest bruges til musik, men prisen er tillokkende :)


Redigeret af Top-Bob - 14-Marts-2022 kl. 22:59
Til top
beridox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beridox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 23:19
Før havde jeg en 12" jbl subwoofer som kunne ryste det meste af huset, den var super til film, men musik blev aldrig godt.

Der klare den lille 8" sig bare langt bedre til musik. 
Jeg troede at prisen og størrelsen ville blive et kompromis, men det er faktisk ikke min oplevelse.


Redigeret af beridox - 15-Marts-2022 kl. 05:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu