recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Væghylde til kompakthøjtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væghylde til kompakthøjtalere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Væghylde til kompakthøjtalere?
    Sendt: 25-Januar-2023 kl. 19:27
Jeg har et sæt højtalere med følgende mål:

Dimensions (hwd) 31 x 19 x 16.5cm

Weight 5kg



Dem vil jeg gerne have sat op på vægen uden at skrue i dem så jeg leder efter nogle hylder der som min. har ovenstående må: bredde=19 cm og dybde 16,5 cm, kan holde til mindst 5 kg og som meget gerne må have et huld bagerst til at trække et kabel igennem - dvs en mere realistisk dybde er nok 18 cm.


Jeg har ikke kunne finde nogle hylder der lige umiddelbart opfylder ovenstående. Måske andre har været i samme situation, har fundet nogle der kan bruges til ovenstående højtalere eller kender det sted som er gode til at lave sådan nogle?





Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 21:47
Hvis du ikke kan finde færdige hylder i det mål, kan du jo altid selv (eller den lokale tømmerhandel) save dem ud i passende størrelse af en eller anden plade. Hæng det op med skjult ophæng a la nedenstående, hvis du vil slippe for at se på et beslag.

Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 22:21
hm link duer ikke :-(
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 22:24
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 07:20
De beslag ville jeg være en anelse bekymrede for til at bære 5kg. Jeg er dog helt med på at lave nogle selv - jeg har selv brugt nogle kraftige vinkelbeslag som sættes så de "peger" opad.


Den løsning jeg dog efterhånden er blevet gladere for at nogle rigtige vægbeslag til højtalere, som også gør at du kan vinkle dem som du vil - eksempeltvis disse:
Til top
sphinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-April-2007
Sted: Horsens,Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinxdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 20:52
Jeg vil foreslå min egen geniale løsning: et par hyldeknægte vendt på hovedet så højtalerne ligger herpå. Jeg har så skruet en træplade på undersiden som ikke 'bærer' noget men udelukkende er for syns skyld.
Løsningen lyder måske lidt mærkelig men er faktisk pæn, og kan tilpasses alle højtalere og ønsker.

Det lyder måske mærkeligt men se billederne nedenfor...


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af sphinxdk sphinxdk skrev:

Jeg vil foreslå min egen geniale løsning: et par hyldeknægte vendt på hovedet så højtalerne ligger herpå. Jeg har så skruet en træplade på undersiden som ikke 'bærer' noget men udelukkende er for syns skyld.
Løsningen lyder måske lidt mærkelig men er faktisk pæn, og kan tilpasses alle højtalere og ønsker.

Det lyder måske mærkeligt men se billederne nedenfor...

Et problem: Hvordan gør du så, når hyldeknægtene gør, at højttalerne vil vinkle lidt nedad? Måske, endda vil glide ned? (Vibrationer)


Redigeret af mnielsen - 31-Januar-2023 kl. 21:00
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
sphinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-April-2007
Sted: Horsens,Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinxdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 23:14
For mig er kun en fordel at de vinkles lidt da de hænger så højt oppe. Men ellers kan jo bare vælges nogle hyldeknægte som ikke har vinklen. De findes jo i et utal af varianter så det er ikke et problem. 
De glider ingen steder da jeg har sat nogle gummifødder på vinklerne :-) de har i hvert fald ikke rykket sig siden jeg satte dem op for over fem år siden. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2023 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af sphinxdk sphinxdk skrev:

For mig er kun en fordel at de vinkles lidt da de hænger så højt oppe. Men ellers kan jo bare vælges nogle hyldeknægte som ikke har vinklen. De findes jo i et utal af varianter så det er ikke et problem. 
De glider ingen steder da jeg har sat nogle gummifødder på vinklerne :-) de har i hvert fald ikke rykket sig siden jeg satte dem op for over fem år siden. 

Nåh, ja. Havde ikke lige tænkt på det med højden i placeringen... Men det var netop det med at de KUNNE glide ned ved høj lydstyrke på. For MAAANNGGE år siden, da min søster skruede helt vildt op for mine forældres musikanlæg, da var højttalerne på vej ud af reolen! Da jeg satte gummifødder under dem, så var dansen slut for højttalerne!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2023 kl. 07:31
Lav samme løsning som sphinxdk foreslår med et par vinkeljern. Kom noget skridsikkert under højtaleren eller afslut hylden med en lille liste som kant - så er der ikke noget der falder ned.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu