|
Vægmontering af centerhøjtaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KeeZor ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-August-2010 Sted: DK, Hvidovre Status: Offline Point: 387 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-April-2013 kl. 04:36 |
Jeg har for nylig investeret i en Dali Ikon Vokal 2, som jeg skal have vægmonteret.
Jeg har læst og set mange steder efterhånden, at der er en mærkbar forskel ved at centerhøjtaleren er vinklet, så den peger direkte mod lyttepositionen.
I min bio har jeg projektor og lærred, og derfor kommer centerhøjtaleren til at sidde ca. 50 cm under lyttepositionen.
Har i nogle anbefalinger eller ideer til hvordan man klarer den i praksis?
Jeg er selvfølgelig samtidig interesseret i at højtaleren forbliver så tæt på væggen som muligt
![]() Det skal bemærkes at farven er sort.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den bedste løsning er at fremstille et beslag selv i enten træ eller metal.
Det ka gøres temlig simpelt, og så får du den præcise vinkel. Jeg kører selv med projektor / lærred, og jeg blir nødt til at forslå dig at købe en matchede centerhøjttaler, samt en stereo effekt og placere nr. 2 center over lærred så du både har en over og under lærred.. Hvis de vinkles rigtigt vil lyden komme fra midten af billedet. Det er ikke en dyr centerhøjttaler du ska matche og en fornuftig effekt ka købes for en 1000,- Det giver en SÅ meget federe oplevelse..!! Redigeret af strecker - 22-April-2013 kl. 05:06 |
|
![]() |
|
KeeZor ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-August-2010 Sted: DK, Hvidovre Status: Offline Point: 387 |
Det er absolut en mulighed for mig selv at banke noget sammen i træ, og en løsning jeg tror ender med at blive relevant, men er også åben overfor muligheder for at købe et beslag.
Beslaget du har hængt din øverste center op i, er det købt eller hjemmelavet? Budgettet kan på nuværende tidspunkt ikke understøtte sådan en udskrivning, men det lyder til at kunne være spændende at begive sig ud i på et senere tidspunkt ![]() Jeg har kigget lidt på din hjemmebiotråd ifm. Screen Goo, som jeg selv overvejer at bruge, fordi jeg ikke kan få et rammelærred i den størrelse jeg ønsker. Vil du skrive en smule om dine oplevelser med det, her eller i en pm? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Jeg har selv lavet beslagene til alle mine højttalerne, undtaget hyldeknægtene som min nederste centerhøjttaler er monteret på..
Jeg kan varmt anbefale screenGoo.. Har haft div lærredprøver hjemme, og forskellen på dem og screenGoo var så lille at det slet ik kunne forsvares at betale så mange tusinde kr for "ægte" lærred. Jeg er super tilfreds med løsningen.. Hvor i landet bor du.? For syntes da at du skulle se på løsningen og vurdere med dine egne øjne.. |
|
![]() |
|
Jeg må i gang i værkstedet lyder det til
![]() Det lyder godt, der er nemlig mange blandede holdninger til det, men mange af dem bærer præg af at folk skriver hvad de tror, uden selv at have set det, så det er lidt svært at sortere i hvad der er brugbar erfaring. Jeg bor i Hvidovre, så ikke uoverskueligt langt fra dig. Det ville være meget interessant at komme og opleve dit setup. Jeg skal bare se en enkelt tilfredsstillende opsætning med Screen Goo, for at være overbevist om at det er den vej jeg skal gå. |
|
![]() |
|
Du siger bare til.
![]() Jeg bor 3 minutter fra DR byen metro så ja det er rimelig overskuelig afstand fra Hvidovre. |
|
![]() |
|
Det vil jeg helt bestemt holde dig op på en dag, jeg vil prøve lige at komme med et par input i maj via pm, så kan vi se hvad der passer ind hos jer
![]() |
|
![]() |
|
Det lyder som en fin aftale.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |