recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægmontering af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægmontering af TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 07:04
Endnu engang mange tak for input.

Jeg tror det bliver et ophæng fra Harald Nyborg.

Det drejer sig om en murstensvæg der går ud i en gipsvæg. Desværre er det ikke muligt at benytte mustens delen. Inden jeg postede mit indlæg undersøgte vi væggen for træstrøer. De sidder desværre ikke placeret så de kan anvendes.

Henrik B: De ekspanderende metaldyvler du linker til, er de beregnet til enkelt eller dobbelt gipsvæg?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 09:38
De fåes til begge dele - den ene er så blot lidt længere end den anden.

Jeg ved at Silvan har dem i pakker med 8-10 stk. i. Ellers kan jeg skaffe dem i 100 stk's pakker.
Vær opmærksom på, at de kræver en speciel tang (kan jeg også skaffe), for at blive trukket på plads. Man kan gøre det med en kraftig skævbider, papagøjetang eller lign. Men sandsynligheden for at ødelægge skruen eller gevindet, er stor.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 09:43
Hvor i landet bor du?

M.v.h.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 12:00
Jeg bor i Holstebro.

Det lyder dog lige bøvlet nok med specielt værktøj.

Hvis dem fra Harald Nyborg også virker, tænker jeg det nok er den retning jeg går.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 12:16
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Vær opmærksom på, at de kræver en speciel tang (kan jeg også skaffe), for at blive trukket på plads.

Man kan vælge at købe dem fra Fischer, de kan monteres både ved hjælp af tang, men også blot ved at stramme skruen.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 23-Juli-2015 kl. 12:50
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 12:58
Jeg har brugt Expandet de gange jeg har sat beslag op på gipsvægge. De kan strammes med skruen og holder til temmelig meget.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg bor i Holstebro.

Det lyder dog lige bøvlet nok med specielt værktøj.

Hvis dem fra Harald Nyborg også virker, tænker jeg det nok er den retning jeg går.
Dem kan du altså helt roligt købe. Jeg har to TV til at hænge, samt et par bogkasser fyldt med bøger og nogle reoler med glas og porcelæn. De giver sig ikke en millimeter. Hvis endelig noget skulle give op, så er det ikke skrue og plug. Så bliver det gipspladerne der giver efter for presset på indersiden :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu