Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Smeller
Ny bruger
Oprettet: 29-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Vægophæng af B&W 685 Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 16:57 |
Jeg har et par B&W 685 som jeg gerne vil have op og hænge på vægen.
Hvordan gøres dette optimalt? tænker på beslag og placering..
|
 |
A_Nielsen
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Point: 754
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 17:19 |
De yder bedst, hvis de står på et par standere. Men hvis de skal hænge på væggen kan man både få beslag, hvor højtaleren hænger helt ind til væggen. Du kan også få beslag, hvor højtaleren hænger ud fra væggen, dvs. du kan vinkle højtalerne x antal grader op - ned, eller fra side-side. Men prøv og spørg i hifiklubben og hør deres råd - der kan de også demonstrere forskellige ophæng.
|
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 19:29 |
Der følger ikke nogen beslag med?
ellers har de nogle smarte nogen som vidst koster 200kr/par eller noget i den retning.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 19:30 |
Forresten - bennene koster 2500kr hvilket jeg synes er lidt for vildt for min smag men ja, det er det bedste d:
|
 |
Smeller
Ny bruger
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 19:43 |
Der sidder en form for beslag, men skal det bare "hænge" på en bolt?   Hvor på vægen vil det være optimalt at hænge dem? Feks. hovedhøjde eller ½m under loftet..
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 19:51 |
Jeg spørger måske lidt dumt nu, men er der ikke sådan et beslag i bunden og toppen?
Og mht. hvorhenne så har jeg også selv spurgt om det masser af gange.
Til sidst fik jeg svaret at man skulle stille det i den højde det passede en bedst.
Nogen synes det er pænest helt oppe i loftet mens andre synes det er pænest i hovedhøjde.
Jeg har personligt mine fronter i hovedhøjre samt mine surround h+v på en fod også min bag højtaler oppe i loftet med en skrå hældning. :)
Til dine højtalere ville det være smartest i hovedhøjde - men allerbedst med nogle standere.
|
 |
Smeller
Ny bruger
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 19:57 |
Pladsmangel gør at de bliver nødt til at hænge på vægen og der er kun beslag i toppen.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 20:00 |
Okay.
Hmm .. så prøv lige og snak med hifiklubben om det beslag, der burde vel være 2?
|
 |
Smeller
Ny bruger
|
Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 20:03 |
Nej det ser ikke ud som om der skulle være 2, men okay jeg tager bare ind i hifiklubben
|
 |
kerovan
Bruger
Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
|
Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 09:17 |
Smeller skrev:
Der sidder en form for beslag, men skal det bare "hænge" på en bolt?

Hvor på vægen vil det være optimalt at hænge dem? Feks. hovedhøjde eller ½m under loftet..
|
De skal være placeret i lyttehøjde, så hvis du sætter dig i din sofa, så skal de helst være i samme højde som dine øre.
|
Højrup Polering Vinduespolering i særklasse
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 10:17 |
kerovan skrev:
Smeller skrev:

Hvor på vægen vil det være optimalt at hænge dem? Feks. hovedhøjde eller ½m under loftet..
|
De skal være placeret i lyttehøjde, så hvis du sætter dig i din sofa, så skal de helst være i samme højde som dine øre.
|
Er det nødvendigt?
altså det vil godt nok se bedst ud med de højtalere der, men er det ikke ligemeget hvilken højde de sidder i? :)
|
|
 |
kerovan
Bruger
Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
|
Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 13:14 |
SteffenD89 skrev:
kerovan skrev:
Smeller skrev:

|
|
Er det nødvendigt?
altså det vil godt nok se bedst ud med de højtalere der, men er det ikke ligemeget hvilken højde de sidder i? :)
|
Det kommer an på hvor god højtaleren er til at sprede lyden, men som udgangspunkt, så er det bedst at placere dem i lyttehøjde.
Og hvis de skal hænge under loftet, så skal du ihvertfald sørge for at de hænger skråt, så de peger nedaf mod lytte positionen.
|
Højrup Polering Vinduespolering i særklasse
|
 |