|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
romme ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 24-September-2009 kl. 20:58 |
Hejsa alle sammen, er flyttet i nyt hus, hvor alle væge er lavet af et lag fibergips, sat i stålægter.
Jeg har en 46" Samsung tv som jeg gerne ville hænge op på et vægbeslag som passer til, også fra Samsung, men det er med motor. Kan det overhovet lade sig gøre? Tænker på at bruge de her skruer som expandere bag vægen.. Nogle der ved om det er muligt? |
|
Waoo! tv med Motorola 1903
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Køb gipsplug til 1 lag gips,
jeg tror sgu mine kollegaer sparer for meget, 2 lag skal der da til. De kan købes i ethvert byggemarked. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
romme ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Den fik jeg så ikke? Hvad mener du?
|
|
|
|
![]() |
|
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
De der gips rawplugs som ekspanderer (kan ikke huske hvad
de hedder) kan klare 35kg pr stk i vertikalt træk, vil tro de kan klare jobbet |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
SVP03. Har endnu ikke set nogle steder hvor der bliver brugt 2 lag fibergips. Det er noget anderledes end alm gips så er ikke sikker på de alm gipdplugs kan bruges men man kan da prøve. Ellers skal de her nok holde. http://www.carl-ras.dk/e-shop/befaestigelse/fastgoerelse/gip splugs/expandetrosett/rosett/?rel=topsale |
|
![]() |
|
![]() |
Okay men i er sikre på at jeg god kan hænge det tv og ophæng med
motor op i finergips? Hvis jeg bruge de der skruer? Ville helst ikke have vægen går i stykker :-) |
|
|
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Har selv et KRP-600M (50kg) hængende i en 2-lags gipsvæg vha. 8 gipsskruer på et ophæng der
ikke kan bevæges. Aner dog ikke noget om fibergips :) Præcist hvilken type ophæng er der tale om? Du skriver at der er med motor? Sålænge ophænget er helt fladt mod væggen kan det helt sikker godt lade sig gøre, men hvis det stikker langt ud fra væggen øges belastningen på væggen drastisk (kraft gange arm, hvis man kan huske sin fysiktimer). |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Redigeret af SVP03 - 25-September-2009 kl. 08:25 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ophæng jeg gerne ville hænge det op i er dette her: http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-wmn5090ae-motoriseret-3 723p.html
Og tv Samsung 46 LCD tv, kan ikke huske modellen med det er vist M8 serien.. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |