recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Væg-ophæng: Størrelse kontra vægt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væg-ophæng: Størrelse kontra vægt ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Væg-ophæng: Størrelse kontra vægt ?
    Sendt: 07-August-2014 kl. 19:58
Jeg overvejer at købe et ophæng, til at hænge mit fjernsyn på væggen (uden nogen arm).
Hos min lokale hifi pusher, bliver der solgt flere stativer, og hvis man skal vælge det rigtige, så skal man ifølge min pusher finde en der både passer til TVets størrelse og vægt. 

Mit problem er, at jeg er for nærig til at købe det min pusher vejleder mig til. Det ene ophæng står til at klare 30 kilo, men står til at fjernsynet skal være max 36". Jeg har meget svært ved at se, hvordan størrelsen har nogen betydning, den del på TVet hvor man hæfter belslaget er jo standard, og dermed skulle TV størrelsen jo blive u-relevant.

40 kilo 30" TV, 40 kilo 80" TV og 40 kilo kartofler vejer jo alle sammen 40 kilo.

Er der noget jeg overser, eller hvorfor vil min pusher så gerne have størrelsen med ? 
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2014
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 20:05
Køb det her

Bruger det til mit 55" Samsung, fungere perfekt, nemt at sætte op og koster ingen ting + kan tilpasses næsten alle TV.

Og for at svare på dit spørgsmål. Så bruger forskellige størrelse TV forskellige VESA standarder, eks 200x200, 400x400 osv. Så hvis et beslag kun understøtter 100x100 vesa så vil det kun kunne bruges til mindre TV.

Redigeret af troopa - 07-August-2014 kl. 21:16
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

Køb det her

Bruger det til mit 55" Samsung, fungere perfekt, nemt at sætte op og koster ingen ting + kan tilpasses næsten alle TV.

Bruger samme ophæng - fungerer perfekt, og så til en billig pris!
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

40 kilo 30" TV, 40 kilo 80" TV og 40 kilo kartofler vejer jo alle sammen 40 kilo.
Jeg vil gætte på, at du har nemmere ved at løfte 40 kg hvis du holder dem tæt på kroppen end hvis du skal holde dem ude i strakte arme - også selv om det er de samme 40 kg. Wink

Jeg gætter på, at et stort tv kan give et større vrid på ophænget end et mindre tv, hvis vægten ikke er centreret, du ved, kraft gange arm fra fysiktimerne og den slags.

Jeg forstår ikke helt den der med at være nærig med et tv ophæng - ja, du kan spare nogle hundrede kroner på at købe det billigste, til gengæld kan du bruge adskillige tusindlapper på et nyt tv hvis det viser sig at det billige ophængalligevel var nummeret for billigt. Mit tv hænger i et Vogel ophæng der ikke var specielt billigt, dog var det markant billigere end mit tv.. LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 21:58
python.

Du har ret! Og vægtangivelsen på beslaget skyldes helt sikkert, at det er sendt på markedet for år tilbage, hvor et 36" TV vejede væsentligt mere, end det gør i dag! Og producenten er for doven, til at rette størrelsesangivelsen, på pakken.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 07-August-2014 kl. 21:58
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 23:38
Strandvasker, Du har ret i at det er forskel på hvor tungt det føles med strakte arme .. men hvis jeg holder 40 kg med strakte arme, så er det ligegyldigt om det er et TV, kartofler eller fjer.

Henrik B. Super. Takker. Det gik jeg ud fra at det også var.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 19:30
Tror nu måske Henrik er lidt ironisk... som en anden siger så er der forskel på hulafstand osv bagpå tv'et til ophænget.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2014 kl. 20:19
Nej, jeg er ikke det mindste ironisk - tværtimod!!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu