recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægophæng til Panasonic PA50 - hjælp!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVægophæng til Panasonic PA50 - hjælp!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Vægophæng til Panasonic PA50 - hjælp!!!
    Sendt: 30-Juni-2005 kl. 14:38

Hej,

Er der en der gider at svare på om man skal ud og købe nogle skruer når man skal vægophænge sit plasma tv? Jeg har købt det originale vægophæng til PA50'eren, ved ikke om de skruer som ligger i æsken er dem man skal bruge til at skrue ind i væggen?

Desuden - er det nemt at sætte det op? Jeg synes det virker lidt uoverskueligt at få sat det op når man er alene..

Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 16:52

Hej Nebelong

Det er meget sjældent de skruer, der ligger i kassen du skal bruge. Normalt er det kun skruer til at sætte beslaget fast på skærmen, der medfølger. Dette skyldes at underlaget som vægbeslaget skal hænge på jo i mange tilfælde er meget forskelligt.

Jeg vil foreslå, at du tager dit "underlag" med ned i den lokale handy man butik og så forhører dig om hvad skruer de vil anbefale til lige netop din væg/underlag.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 17:36

Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:

Jeg synes det virker lidt uoverskueligt at få sat det op når man er alene..

Hvis "alene", her skal tages bogstavligt, så er det absolut ikke anbefalelsesværdigt at udføre den operation ene mand/kvinde. Det er en opgave der kræver mere end to hænder. Ellers ender det bare med at du eller, hvad der er værre, TV'et kommer til skade .

/Nils

Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 20:02

Du kan sagtens gøre tingene klar alene - MEN du skal have et ekstra sæt hænder til at hænge den op på væggen.

De skruer du skal bruge til at skrue ophænget fast på væggen, følger ikke med i kassen. Det er nogen såkaldte hexagonal skruer, som skal bestilles hjem fra din handy-man-shop. Men jeg brugte i stedet nogen 6 mm franske skruer (en skrue med en bolt i toppen) og nogen spændskiver - når man samler disse to ting, får man nemlig en hexagonal-skrue. 

Jeg kunne dog ikke få spændskiverne til at sidde på den rigtige side, men det fungerer nu godt - og ved brug af de rigtige skruer, skal man godt nok være tålmodig, når man skal lirke ophænget med TV påskruet, fast til væggen.

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 01:40

Tak for svarene! BeeVee - hvad brugte du så til at skrue disse franske skruer i med? Og skal man have rawplugs til de skruer?

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 08:24

Det er meget afgørende,at vide hvad det er for en væg du har !!!

Det værste er en gipsvæg,som kræver specielle rawplugs.

Det bedste er en murstensvæg, - også rawplugs- pas på fugerne ! 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 09:31
Da en fransk skrue har en "bolt" i toppen bruger du en fastnøgle eller et topnøglesæt til at skrue den ind med.
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 12:06

Hej Nebelong !

Lad være med at prøve at sætte det op selv ! Tro mig, jeg har selv prøvet. Det første du skal gøre er at undersøge den væg du vil sætte Pana'en op på. Er det en gibsvæg skal du finde ud af vor tyk vægen er. Er der kun et lag gibs er den 9- til 13 m.m. tyk, og det er ikke nok, så må du sætte vandrette bærestykker op, enten i træ eller jern, og de skal gå helt ud til de lodrette stykker der bær gibsvægen. Er det mursten - beton eller træ, så kan du følge rådene fra de andre medlemmer.

       God fornøjelse ......   Arne / Snedker

Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 12:11
Jeg siger mange tak for indlæggene og kan høre at det bedste er at vælge de franske skruer... Min væg er lavet af gasbeton så det burde vel egentlig ikke volde mig de store probs, men der skal jo nok være et eller andet der går galt ..
Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:

... men der skal jo nok være et eller andet der går galt ..

Nixen - det er nemt nok, når du nu er forberedt på hvad der skal gøres.

Husk rawplugs - og husk at sætte TV-et højere end du regner med. Jeg satte mit rimelig højt, men overvejer nu at løfte det 10-15 cm.....men det er der jo en hel anden tråd omkring

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2005 kl. 02:34

Så er det sat op og den ser bare møglækker ud!  Så dagen er gået med at nyde min nye lækre skærm men  som smileyen hentyder er jeg også lidt forvirret omkring mange af de tekniske områder! Håber der er en eller flere som kan hjælpe mig med disse ting..

1. Er der en mulighed for at gøre teksttv skærmen mindre? Den virker sindssyg stor - er dette noget tilvænning eller kan man reducere størrelsen?

2. Rengøring - jeg har ladet mig fortælle at man kun skal tørre skærmen af med en bomuldsklud såsom et par bokseshorts.. Er dette rigtigt og kan man bruge vand eller er det helt forbudt?

3. Når man skifter til en kanal mellem 0-9 så kommer der et N bagved tallet, er det muligt at fjerne dette?

4. Jeg har i samme moment med købet af min skærm også købt en hdd fra jeres fælleskøb og vil gerne have et godt stik fra hdd til plasma men aner intet omkring dette... Er der nogen der kender et godt stik?

5. Nu begynder det tekniske at spille ind og her vil jeg meget gerne bede dem som har rigtig godt styr på netop dette om at springe ud af busken og hjælpe mig!  

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at få det optimale ud af min skærm og da jeg synes at det er lidt uoverskueligt med alle de forskellige indstillinger (biograf/dynamisk m.m) så kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp.. Er der noget som man SKAL gøre for at optimere oplevelsen? Jeg sad og så noget fodbold og jeg synes at farverne var lidt mærkelige - kan jeg indstille skærmen så den viser en kamp rigtig rigtig flot og tilmed husker en indstilling på den pågældende kanal?

Ydermere så jeg noget Zulu Rocks og syntes mildest talt at skærmen havde problemer nogen gange med at få et ordentligt billede igennem pga. den hurtige kameraføring, skift i lys osv. - er dette noget man kan afhjælpe eller er det bare tuff luck?

6. Som alle andre nyder jeg at sætte mig og spille en ordentlig omgang PS2. Det prøvede jeg også i dag men synes at skærmen hakkede lidt og hvis der var nogle hurtige bevægelser så det ikke så glidende ud ... Nogen tricks I har til at optimere oplevelsen når man spiller PS2?

Puha en lang smøre! Jeg ved ikke om det er mig som har store krav til en anstændig skærm eller om jeg er berettiget til at føle ovenstående? Jeg håber ihvertfald at der er en eller flere som kan hjælpe mig igennem de 6 punkter...

Til top
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2005 kl. 21:03

Er ovenstående normalt for denne skærm?

Fandt forresten tråd som forklarer hvad jeg mener lidt bedre end hvordan jeg selv formulerede det.. Og det er også det der irriterer mig allermest lige nu!

"Imidlertid er jeg ikke særlig tilfreds med det. Ved forholdsvis rolige billeder er det meget skarpt men ser jeg en håndbold- eller fodboldkamp hvor billedet panorerer hurtigt hen over banen, er billedet overhovedet ikke skarpt. Det ses tydeligt på banen, og når kameraet så stopper, kan man se, at billedet bliver skarpt igen" - lånt fra følgende tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8577&KW =uskarp

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu