recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægt = kvalitet, eller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVægt = kvalitet, eller ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 858
Direkte link til dette indlæg Emne: Vægt = kvalitet, eller ?
    Sendt: 14-Februar-2009 kl. 08:35

Har set lidt på de forskellige BD afspillere, som kan anbefales, Panasonic, Pioneer, Sony osv, og har bemærket, at der er stor forskel i vægten på de forskellige mærker.

Mit spørgsmål er derfor, er de "lette" produkter noget plastik ragelse, eller skal man ikke lægge så meget i det ?

Umiddelbart er min egen holdning, at eksempelvis Panasonic må have sparet et eller andet på hardwaren, for at få vægten ned.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 09:40
en Panasonic er rigtig god og dens kvalitet er fin (siger ikke en lyd ved afspilning) pris ca 2500. En Pioneer koster næsten 6000 kr. Fordelen ved en Pioneer er lidt bedre billede på dvd samt måske lidt bedre til blu-ray og bedre analog udgang til cd. En Pioneer er også dobbelt så stor.  
Jeg har valgt og have en oppo 983 (en af verdens bedste dvdafspiller) ved siden af min Panasonic Bluray. Kvaliteten af blu-ray er meget ens på alle maskiner.
Panasonic kunne jo sætte en blyplade på
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 10:29

Man kan ikke sige generelt, at en BD afspiller der vejer mere end en anden tilsvarende med lavere vægt, er bedre end den sidstnævnte.

Der hvor forskellen kan ligge er i byggekvaliteten, og måske i nogen grad i komponentkvaliteten. Nu nævnes Pioneer - her når det drejer sig om feks. BDP-LX71, så er den forsynet med dobbelt chassis for at stabilisere afspilleren.

En "kraftig" strømforsyning vil normalt også veje mere end en tilsvarende "mindre" strømforsyning.

Så kan der være forskel på volumen "størrelsen" af afspilleren. En afspiller med stor volumen kan i nogen grad sikre end bedre afkøling end på de afspillere, hvor det hele er pakket ned i et minimalt chassis.

Så alfa og omega - der kan - og der kan ikke, være kvalitetsforskelle i afspillere der er tunge kontra mindre tunge 

Men alt andet lige er det ikke helt tilfældigt at du ser high-end afspillere som Denon og Pioneer er bygget som slagskibe

Redigeret af Hother - 14-Februar-2009 kl. 10:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu