|
VHS bånd til harddisk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pazzer ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Maj-2012 kl. 21:13 |
Hej recordere!
Nu er det sådan at jeg har en masse gammelt hjemmevideo jeg gerne vil have fra VHS bånd, og over på min computer. jeg har så købt sådan en her: http://www.edbpriser.dk/i-o-hub-og-kort/logilink-audio-and-video-grabber-id-467345.aspx?q=VG0001 Og så har jeg et gammelt fjernsyn med VHS afspiller i. men der mangler dog noget, som i kan se på billedet her: http://peecee.dk/upload/view/367763 Hvad skal jeg gøre her? skal jeg skaffe mig en rigtig VHS afspiller, som muligvis har de indgange der? eller kan jeg få en adapter eller noget et sted? Jeg aner ikke hvordan og hvorledes. så håbede I kunne forklare mig på rette vej :P Mvh Rasmus Redigeret af Pazzer - 23-Maj-2012 kl. 21:15 |
|
![]() |
|
Kavi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 198 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan købe sådan et sæt som dette til en 99'kroneseddel. Der skulle være det hele med.
Du kan også købe et adapterstik alene - her er et udvalg. Måske kan du nøjes med sådan et stik, hvis du har et USB'forlængerkabel i stedet disse ekstra lyd/billedkabler? Skal lige sige, at jeg ikke kender denne forhandler - blot den første der poppede op i min søgning. Måske det ville være en go' idé at sikre dig, at videoen sender signalet ud i scart inden du bruger for mange penge. Ellers er VHS'maskiner noget man smider ud i vore dage, så måske kan du finde en gratis maskine, så du ikke skal købe kabler og stik?? |
|
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't. - Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr Samsung BD-D8200N (dvb T2/C) Sagem DTR94250TA HD LG RH7500 & RH277H |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Jeg forstår at du gerne vil have den bedste og mest nøjagtige kopi af dine gamle film, men også gerne vil 'restaurere' dem så de fremtræder pænere. Jeg vil fraråde at bruge udstyr som diverse USB tingester, der laver en dårlig kodning i MPEG2 format. MPEG2 er stærkt komprimeret og ikke egnet til efterfølgende redigering. Til indlæsning af VHS film er det uegnet, dels på grund af VHS støjen, dels på grund af stor risiko for lyd sync fejl, der kommer frem efter en redigering. Til at lave en god kopi skal du bruge et TV kort i din PC. Du skal indlæse med et program som 'VirtualVCR' og du skal kode med en tabsfri codec, som f.eks. Huffyuv, af hensyn til støjen. Du kan fjerne støj i kanterne, reducere baggrundsstøj, rette lys, kontrast, gamma og evt. farver, måske forbedre kantskarpheden lidt. Lyden skal sikkert også filtreres for støj, klik og rettes til. Der findes også special programmer, der mere eller mindre kan fjerne rystelser fra optagelsen, hvis det skulle være et problem. Når du er tilfreds med resultatet, kan du evt. gemme det i MPEG2 format. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
Pazzer ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Kavi, Hvilken af alle de scart adaptere skal jeg tage? de er måske alle nogen lunde det sammen? :p
|
|
![]() |
|
Kavi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 198 |
Dog vil jeg ikke anbefale det udstyr du har købt til kopiering af gamle videoer. Jeg tror ikke du skal forvente for meget af det. Prøv i stedet at sætte dig ind i hvad 'ehelmer' skriver i sit indlæg. Er det optagelser du er meget glad for, så vil du sikkert gerne ofre lidt på sagen. Jeg har selv prøvet at overspille VHS til harddisk, og det kræver altså noget ganske fornuftigt udstyr for blot at blive acceptabelt. Redigeret af Kavi - 02-Juni-2012 kl. 22:42 |
|
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't. - Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr Samsung BD-D8200N (dvb T2/C) Sagem DTR94250TA HD LG RH7500 & RH277H |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |