recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS napper i bånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VHS napper i bånd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VHS napper i bånd
    Sendt: 26-December-2013 kl. 12:54
Min mor anvender stadig VHS, som er en del af en LG dvd-optager kombimaskine.
VHS har de sidste par gange lavet båndsalat på 2 forskellige bånd. Den napper altså i båndet.
Det er vel en klassisk fejl? Hvad plejer årsagen at være? Kan det mon nemt laves?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 13:10
Som på alle de gamle båndmaskiner, skal trykrullen renses eller skiftes regelmæssigt. Og samtidig renser man også alle båndstyr. Hvis ikke det hjælper, er det nok en ny maskine.

Og båndsalat kan også være fordi "opsamlingsspolen" ikke bliver trukket ordentlig frem. Der sidder en rem og en glidekobling, da hastigheden ikke er ens gennem hele båndet.

Redigeret af Kampus - 26-December-2013 kl. 13:14
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 13:53
Så det er bare af med "hatten" og i gang med isopropylalkohol og vatpinde til båndstyr, optage- og slettehoved samt gummirullen og capstanakslen. Til videotromlen bør man bruge vaskeskind - dette blev jeg anbefalet, da tråde fra vatpindene kan sætte sig fast på videotromlen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu