|
VHS: S-Video og Scart |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Samler Bob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2015 Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har hørt noget om at det kan undersøges i menuen, men er rimelig sikker på er forbeholdt High-end maskiner. Fandt lidt info på dette site: http://segaretro.org/SCART
Today, S-Video signals can be transferred through SCART connections as well. However the SCART connector must explicitly support S-Video as it is not part of the original SCART standard. Også noget jeg studser lidt over: Er alle S-VHS afspillere født med DNR/NR (Noise Reduction) eller er det kun de modeller med TBC som (også) har det? Redigeret af Samler Bob - 17-Juni-2015 kl. 11:43 |
|
![]() |
|
Samler Bob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2015 Status: Offline Point: 19 |
Undersøgte noget om S-Video og Scart på harddiskoptagere og åbenbart kan de modtage S-Video signal gennem Scart HVIS de i forvejen har en dedikeret S-Video IN
![]() Men hvad så med en harddiskoptager med S-Video OUT og ikke IN? Gravede mig frem til en Phillips HDR 3500: Og jeg kan ikke finde nogen oplysninger om hvilke signaler der går igennem Scart IN/OUT… |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der vil sikkert både være CVBS og RGB i Scart, der er ikke noget In, da den kun kan optage, ser det ud til, fra Tuner. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Hej samler bob
Er det kun af ren nysgerrighed du stiller alle disse spørgsmål, eller skal du bruge svarene til noget? Jeg mener, der er vel næppe nogen i DK som stadig anvender VHS. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Det er lidt begge dele
Jeg samler bla. på VHS bånd og syntes jeg ville udvide min horisont inden for afspillere og billedsignaler. Og (for mig) kunne det være interessant at vide hvordan Composite, S-Video og RGB som enkelt enheder og i Scart fungerer, sammenliget mellem ældre og nyere afspillere (analog som digital) Desuden har jeg ikke kunnet finde nogen (uddybende) dansk tråd omkring dette emne, så jeg tænkte at jeg selv kunne starte en op. Spørgsmål som "er det kun Composite signal der sendes ud ved afspilning af VHS bånd på en kombimaskine?", ville jeg personlig gerne vide noget om og hvorfor det er sådan. Senere kunne det være sjovt at udforske signalerne fra Betamax og Video 2000 systemet ![]() Og det kunne jo være at denne tråd efterlader nogle guldkorn som andre i fremtiden kunne få glæde af. |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Hænger på efter Guldkorn, men har beklageligvis ikke nogen at dele ud af, er fra den tid hvor signalet fra en Video var på kanal 36 og via almindelig antennekabel til ens Tv. Egen erfaring med Video 2000 var ikke gode i slutningen af båndene.
|
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Doo Wop ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
Jeg hænger også på her, da jeg selv har spekuleret over hvad den bedste signalkvalitet er fra en videomaskines udgang over til en anden optager, når vi taler om Scart, RGB, component, 4-polet S-VHS osv. Jeg har selv en stor båndsamling af vhs, beta, video 2000 mv. til gennemsyn/overførsel.
Samler Bob, hvad samler du på for det kan være jeg har eller støder på noget af interesse. Vi kan evt. tage den over PB? |
|
Doo Wop
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det bedste overførsel er Scart-RGB. Dernæst S-Video og til sidste composite.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
På en standard VHS, er det ikke bedre end Composite, på en Betamax er det ikke bedre end Composite, på en V2000, det er godt nok længe siden at jeg har set en sådan, men der er det heller ikke bedre, nogle havde kun RF mulighed, da der på det tidspunkt ikke var mange TVer, om nogen der havde andre muligheder, i bedste fald er det også kun via en Composite udgang. Derudover kan det heller ikke blive bedre end kilden, og Videobånd har jo ikke en høj opløsning, det blev så bedre med S-Video og Hi8 til sammenligning med Standard, disse maskiner har så bedre Output i form af S-Video. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Doo Wop ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
Radiomanden: Jeg har et par Philips Video2000 maskiner med SCART (og ja også med RF-udgang). Der findes måske også nogle med et 6Polet DIN stik
![]() |
|
Doo Wop
|
|
![]() |
|
Selv om der er Scart, så er det sandsynligt at det kun indeholder Composite (CVBS). |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden: Enig.
|
|
Doo Wop
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |