recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS til DVD: Macrovision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVHS til DVD: Macrovision??

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 22:27

Hej Henrik

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Tror at scartstikkene på den kun viderefører composite. Det er sikkert samme model som saml-selv-modellen og der er ikke scart RGB understøttelse.

Macrovision er en beskyttelse på composite niveau.

Der findes vist ikke en speciel S-video eller RGB beskyttelse, men på S-video er det composite signalet det der overfører sort/hvid signalet, og på RGB overføres synkronisering på composite. Så ved at ligge macrovision og CGMS på composite signalet, så virker det på alle signal-typer.

Så for at fjerne macrovision+CGMS, skal man bare rense composite signalet. Resten signalerne kan passere ubehandlet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Anders M Olsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2004 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Jensen2635 Jensen2635 skrev:

Mit problem er så følgende: efter afspilning på video og optagelse af redigeringskort på ca. 2 min, popper en dialogboks op og siger " Copyguard is effective"

Kan dette skyldes Macrovision og kan en Stabilizer afhjælpe dette problem??


Nej, jag tror inte att det är Macrovision som gör detta, utan snarare CGMS. (Även VHS-band kan vara kodade med CGMS!) Därför kommer inte VideoStabilizer att fungera, eftersom den endast tar bort Macrovision, inte CGMS. De flesta andra produkterna som nämnts här klarar däremot båda. Jag kan själv rekommendera Velleman VM106 eller K8036.



Redigeret af Anders M Olsson
Til top
Farum2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 11:46

Jeg bliver nødt til at genoplive denne tråd.

Jeg har pludselig fået problemer med at overføre film, optaget på VHS fra diverse fjernsynskanaler til min Pana 500. Der kommer lyd på harddisken, men intet billede.

Det virker som om, det kun er nye optagelser (seneste 14 dage), hvorimod gamle optagelser kører over på harddisken uden problemer.

Jeg understreger, at det ikke er købevideoer !

Skal jeg have fat på et af de vidunderapparater, der er beskrevet ovenfor ?

Mvh/Jørn

Jørn
Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Farum2 Farum2 skrev:

Jeg bliver nødt til at genoplive denne tråd.

Jeg har pludselig fået problemer med at overføre film, optaget på VHS fra diverse fjernsynskanaler til min Pana 500. Der kommer lyd på harddisken, men intet billede.

Det virker som om, det kun er nye optagelser (seneste 14 dage), hvorimod gamle optagelser kører over på harddisken uden problemer.

Jeg understreger, at det ikke er købevideoer !

Skal jeg have fat på et af de vidunderapparater, der er beskrevet ovenfor ?

Mvh/Jørn

Det mener jeg ikke at du skal. Hvis der er tale om kopisikring, så vil DVD'en enten nægte at optage materialet eller forvrænge billedet på det der er optaget. Kopisikring er normalt også kun noget, der kun findes på købevideoer. Umiddelbart vil jeg gætte på, at der er noget galt med det pågældende videobånd, men jeg er ikke ekspert på området. /Mvh SB

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 00:31

Har nu købt en færdigsamlet Velleman Video Signal Cleaner (VM106), og med denne optaget lidt fra min DVD (Spiderman 1) via S-Video signalet til min DVD-optager. Jeg kan bestemt ikke se, at den forbedrer signalet, snarere tværtimod. Billedet på både afspilningen og dernæst på kopien forekommer at være noget uskarp i forhold til hvis signalet gik direkte fra DVD-afspilleren til TV'et. Jeg ved ikke om andre har haft samme oplevelse, men for nærværende kan jeg ærlig talt ikke rigtigt deltage i den glæde, som mange har udvist overfor produktet.   /Mvh SB

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Så Velleman er stadig den billigste og med understøttelse af flest/bedste signalvej (S-Video).

Til top
Anders M Olsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af SkiveBio SkiveBio skrev:

Har nu købt en færdigsamlet Velleman Video Signal Cleaner (VM106), og med denne optaget lidt fra min DVD (Spiderman 1) via S-Video signalet til min DVD-optager. Jeg kan bestemt ikke se, at den forbedrer signalet, snarere tværtimod. Billedet på både afspilningen og dernæst på kopien forekommer at være noget uskarp i forhold til hvis signalet gik direkte fra DVD-afspilleren til TV'et.

VM106 och andra liknande produkter förbättrar inte signalen med avseende på skärpa, brus eller liknande, men ska heller inte försämra signalen.

Den har bara en funktion: den tar bort kopieringsskydd. Om du har problem med att bilden blir ostabil, ändrar ljusstyrka, eller du får felmeddelanden typ "Copy protect", "Cannot record" etc. då är det här produkten för dig. Men vänta dig inte att VM106 ska ge en allmän bildförbättring, för det gör den inte.

Kvalitén när du kopierar från DVD till DVD beror på apparaterna. Det är ingen god idé att kopiera en DVD-skiva genom att koppla en kabel från en DVD-spelare till en DVD-recorder. DVD-skivor kopieras mycket bättre, och utan bildförsämring i en dator.

Produkter som VM106 har sin användning när man kopierar från VHS till DVD, från VHS till VHS, eller från DVD till VHS.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu