|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Nej, fordi de bliver presset af de andre plasma-producenter. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Sony's plasma-stop ændrer jo ikke noget af betydning. Der sælges stadig flere plasma end nogensinde før, og eftersom Sony aldrig har haft en plasma-fabrik, så ændrer det ikke på udviklingen. Det betyder bare at de mest konkurrencedygtige er og bliver dem der selv producerer panelerne. Hvis man skal tale om krise hos plasma, så er det at Pioneer ikke tjener penge nok på deres plasma-produktion, ikke alle de andre mere eller mindre ligegyldige nyheder. Det er alligevel Pioneer og Panasonic der er interessante, så længe de sælger nok til at holde udviklingen og produktionen kørende, så kan det være fuldstændigt ligegyldigt om LG producerer plasma eller ej. Pioneer og Panasonic er ikke afhængige af om de andre producerer plasma, og deres tv bliver ikke ringere af at andre firmaer ikke kan få plasma til at hænge sammen. Det ændrer ikke på at vi rigtigtnok lever i LCD-land, men hvad flertallet køber kan være lige meget for det kvalitetsbevidste mindretal, bare der er business nok i kvalitetsprodukterne til at vi stadig har noget at vælge imellem. Derfor er det som sagt lige meget hvad Sony, Samsung, LG, Hitachi og de andre producerer - det interessante er om Panasonic og Pioneer kan få det til at løbe rundt. Med andre ord: Pointen i artiklen er der sådan set ikke noget galt med, argumenterne er bare forkerte. |
||
![]() |
||
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
|
Hej. Det kunne vel også tænkes, at det er fordi at de rationaliserings-bestræbelser (Uff da et svært ord. |
||
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
||
![]() |
||
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
|
Fabrikken er en af de helt tidlige fabrikker fra LG, og som Pokerface rigtig nok er inde på, så er den ikke lige så vigtig for LG, som f.eks. en helt ny fabrik. Typisk vil en nyere fabrik ikke mindst være optimeret til at reducere produktionsomkostningerne, hvilket har en tæt forbindelse til produktionen af store paneler - som jo bliver mere og mere populære. Det er det samme for LCD branchen. Der findes også gamle fabrikker, som efterhånden kun bliver brugt i mindre omfang. At nyheden om LG så har fået så meget opmærksomhed, skyldes nok, at der længe har været spekulationer om LGs plasma fremtid. De har længe kørt med underskud, og det er ikke blevet mindre med tiden. Det betyder ikke nødvendigvis, at de er på vej væk, men de kan jo sagtens omlægge produktstrukturen (uden at droppe plasma fuldstændig). LG har faktisk været ude og sige, at de ikke dropper plasma lige foreløbigt - og endda har et 32 tommer plasma Tv på programmet senere i 2007. Læs mere her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1179817903& |
||
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
||
![]() |
||
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
|
Hej rasmus. Jamen, det er jo absolut spændende nyt, synes jeg. Efterskrift. Forresten er det jo klart at der sælges langt flere LCD end Plasma. Efter hvad jeg har læst, så er langt de fleste skærme der sælges på under 40", og da de nuværende Plasma-skærme først begynder ved str. 37", og det endda kun fra en enkelt producent, jamen så giver det vel næsten sig selv. Redigeret af Pokerface - 22-Maj-2007 kl. 18:38 |
||
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
||
![]() |
||
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|
JEG tror at skærmene bliver større i fremtiden, eller rettere at flere mennesker vil købe skærme i str. 42 og op. Det er kun et spørgsmål om at vi skal vænne os til størrelsen. Mest pigerne er der noget der tyder på. Ellers lidt underligt, hos os er det kvinden som ser mest TV. Og der bliver imo sendt mere pigetv end mandetv. Og her er hun/os alle meget begejstret for vores 42". Det næste TV bliver bestemt ikke mindre; og umiddelbart ser begrænsningen hos os ud til kun at være lofthøjden. (og bankbogen) Måske de kvinder skulle tvinges til lidt ordentlig TV kikkeri. En 50" og nogle marathonaftener med Rambo, Arnold, Alien og lidt splatterfilm. Så kan hun lære det, ka´hun. mvh |
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Nu har jeg haft både en Samsung (R72) og Philips 9731 (skulle nok kvalificere som High-End LCD) og jeg kan ikke være mere enig med det Sandal skriver. Og ja jeg har et elendig analogt signal men det kan jeg ikke gøre noget ved da signalet kommer fra antenneforeningen (de siger dog jeg kan bruge en Selector, TDC siger det kan jeg ikke |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
[QUOTE=mufcdk1974] Og ja jeg har et elendig analogt signal men det kan jeg ikke gøre noget ved da signalet kommer fra antenneforeningen (de siger dog jeg kan bruge en Selector, TDC siger det kan jeg ikke Du skal som minimum være i stand til at kunne modtage DR og TV2 Digitalt, de signaler SKAL leveres, enten som DVB-C eller som DTT, ligeledes skal de være tilgængelig i Grundpakken, dette gælder hvis der er mere end en pakke i jeres kanal udbud. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Det handler mere om at TDC ikke kan finde min adresse over dem som kan få Selector, mens antenneforening mener det kan jeg. Ganske forvirrende og jeg har brugt uanede med tid på finde ud af hvem der fucker op. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Antenneforeningen skal ikke mene, de skal vide, og det skal TDC også. Din udbyder har formeengligt en aftale med TDC som program leverandør, så skal de jo også vide om der er mulighed for Digitalt TV. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen tak fordi du fortæller mig noget jeg udemærket er klar over, det hjælper jo bare ikke en brik når både TDC og antenneforeningen vasker hænder.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så kan du jo gå videre med det her: www.fda.dk |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |