recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Via Epia SP1300 og MCE2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVia Epia SP1300 og MCE2005

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Emne: Via Epia SP1300 og MCE2005
    Sendt: 29-December-2005 kl. 23:24

Er der nogen af jer, der har denne konstallation kørende:

Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005

Hauppauge PVR500 eller PVR150

Via Epia SP1300

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg forsøger at få det til at virke pt., men jeg har en del problemer med det.

Al hardwaren bliver fundet fint, men når jeg scanner efter 'services', dvs kanaler, så går der meget langt tid, og så fortæller den mig, at jeg ikke har nogle kanaler (bruger en alm. antenne på taget, og den virker fint).

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2005 kl. 00:17

Hej Henrik...

Jeg har fået min HTPC op og kører, dog på en mindre maskine p.t. Men jeg som opstart prøvede blot med en video-afspiller, for blot at få et signal. Dette gav mig overhovedet intet. Hen i retning af din beskrivelse.

Efterfølgende har jeg dog trukken min stueantenne  samt signalet fra min "tyske" parabolmodtager, via det samme kabel over i HTPCen. Og efterfølgende søgning gav mig DR, TV2 samt en tysk kanal. Nemlig den som parabolen stod på .

Men grunden til, at jeg lige smider et indlæg skyldes et lille spørgsmål. Har du  forsøgt med at vælge enten signalerne modtages over kabel eller antenne under opsætningen af kanalerne og hvad du vælger her.

Det kunne jo være her problemet lå. Jeg benytter selv et Hauppauge PVR500 uden problemer.

Tstampe

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2005 kl. 12:21

Tak for dit svar. Jeg vil prøve at søge efter kanaler via kabel, normalt bruger jeg dog antennen på taget, og med mit eget PVR150 kort i min egen maskine virker det fint.

Jeg er meget interesseret i, om der er nogen, der bruger netop samme bundkort og tvkort, da jeg mistænker bundkortet for at være defekt eller forkert sat op. Men inden jeg sender det tilbage ville jeg lige sikre mig, at det overhovedet har en chance for at komme til at køre.

Jeg har nu også installeret WinTV på denne maskine og den siger godtnok at den finder nogle kanaler, men ved afspilning er de bare helt sorte....

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2005 kl. 16:12

Hej...

Håber det kunne guide dig i den rigtige retning .

Ellers så læg lige en ny besked. Det kunne jo være der var andre der kunne komme med et guldkorn eller to .

Tstampe

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu