recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viaplay, ATV og streaming fra server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viaplay, ATV og streaming fra server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viaplay, ATV og streaming fra server
    Sendt: 05-Juni-2012 kl. 20:19
Jeg står i den situation, at jeg har opsagt min TV-forbindelse. Jeg har i stedet tilmeldt mig Viaplay.dk og vil derfor gerne have dette til at virke på mit TV. Mit TV har ikke Smart-TV, men jeg har en Apple TV2. Vi har også diverse iOS-enheder, så vi kan streame Viaplay til TV2 og videre til TV.

Der hvor det bliver en udfordring er, at vi godt kunne tænke os, at vi også kan se de film vi har på vores QNAP server gennem ATV2. Er det muligt, også hvordan gribes det an? Løsningen må ikke gå ud over AirPlay-funktionen, da den bliver brugt til afspilning af musik og naturligvis Viaplay.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 22:48
Løsningen er jailbreak af atv2, og installere firecore.

www.firecore.com

Så kan du afspille de fleste formater direkte fra NAS

Du beholder alle andre funktionaliteter fra appleTV

Er kvaliteten på viaplay god, når der streamet fra iPhone/ipad?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:24
Nej.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Sted: Stenløse
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Det er som man tager det, er man den helt store nørd i billedkvalitet kan det ikke anbefales at bruge viaplay via ipad, men jeg bruger det primært til børnefilm, politistationen og sådan noget og der er det fint nok.

Man skal også huske på at det ikke er alt som man kan se via Viaplay appen det noget med de rettigheder de har til indholdet.

Og lige til sidst er der en af jer herinde som kender en smart måde til at forbinde sin PC til Tv'et uden at pc'en skal være ved siden af tv'en, har kigget længe efter en løsning Smile
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Løsningen er jailbreak af atv2, og installere firecore.

www.firecore.com

Så kan du afspille de fleste formater direkte fra NAS

Du beholder alle andre funktionaliteter fra appleTV

Jeg fik i går jailbreaket den og installeret Firecore. Det virker som det skal. Mange tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu