recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - viaplay og apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

viaplay og apple tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 15:22
Får I underteksterne med ved airplay af viaplay? Jeg bliver nødt til at bruge mirroring for at få underteksterne med, men mirroring hakker desværre meget her i huset (kører trådløs forbindelse til atv3 og har ingen mulighed for kabel).
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 15:45
Jeg mener at huske, at Viaplay på et tidspunkt skrev, at undertekster ikke funker med Airplay, men at der arbejdes på en løsning. Men det er vist lidt tid siden efterhånden.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 15:53
Undertekster virker ikke ved alle film ,men husk at slå det til inde i settings,på Viaplay appen ,så kan du vælge undertekster på atv3.
PL, CL og La Liga fodbold virker uden problemer med almindelig Airplay.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 15:56
Første gang man aktiver undertekster ,kommer der en lille instruktion op på skærmen,hvis altså du har aktiveret Airplay.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Jeg ser kun live udsendelser fra formel 1 og champions league, og der har ikke været noget problem med Airplay til ATV fra min iPad.

Men bruger du så ikke Airplay Mirroring? Det blev jeg i hvert fald nødt til i går for at se Superliga-kampene.

Andre af Viaplays arkivprogrammer fungerer derimod fint for mig med normalt Airplay.
Har aldrig prøvet med en superliga kamp Embarrassed men så Formel 1 i går og det virkede fint med native Airplay uden problemer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 05:51
Men jeg mener bare at huske, at det samme var tilfældet for Champions League. Det må vi næsten kunne tjekke, når FCK spiller mod Dnipro i næste uge Smile
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 07:18
Sidste sæsons CL virkede uden problemer med almindelig Airplay.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 07:26
Det kan godt være jeg blander Airplay-muligheder på CL og Superliga sammen så.
Til top
Lord_Shiva Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lord_Shiva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 11:56
Jeg havde den store Viaplay pakke indtil udgangen af Maj måned. At køre film, serier og andet over Airplay var frygteligt. Kvaliteten i forhold til Netflix er forfærdelig - og det falder hele tiden ud, hakker og ligner l.o.r.t. 
Jeg har kablet mit Apple TV direkte i routeren og det hjalp en lille smule - men det er stadig virkelig ringe. Du vil nok rimelig hurtigt finde en anden løsning, da jeg tvivler du bliver tilfreds med den. 

By the way - er der en anden løsning (end at købe et nyt Samsung fjernsyn) hvis man gerne vil have adgang til HBO, CMore og Netflix fra en enhed (ala Apple TV)? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 12:06
Det kan jeg ikke genkende her hos mig. Alt hvad der sendes over via rigtig Airplay (ikke mirroring) kører 99 % problemfrit her. Apple TV overtager jo signalet direkte til Viaplay-serveren med Airplay. Viaplay har lidt sjældne udfald på visse sportsudsendelser, men det hænger ikke sammen med Airplay.

Airplay Mirroring er derimod en anden sag. Det kører heller ikke specielt godt herhjemme med Viaplay (bedre med mange andre tjenester).
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Lord_Shiva Lord_Shiva skrev:

By the way - er der en anden løsning (end at købe et nyt Samsung fjernsyn) hvis man gerne vil have adgang til HBO, CMore og Netflix fra en enhed (ala Apple TV)? 

Xbox 360 har HBO og Netflix.

Cmore er så vidt jeg husker heller ikke i Smart TV.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Lord_Shiva Lord_Shiva skrev:

Jeg havde den store Viaplay pakke indtil udgangen af Maj måned. At køre film, serier og andet over Airplay var frygteligt. Kvaliteten i forhold til Netflix er forfærdelig - og det falder hele tiden ud, hakker og ligner l.o.r.t. 
Jeg har kablet mit Apple TV direkte i routeren og det hjalp en lille smule - men det er stadig virkelig ringe. Du vil nok rimelig hurtigt finde en anden løsning, da jeg tvivler du bliver tilfreds med den. 
Det er ikke hvad jeg har oplevet.

Har TDC Bizbase 20/2 og Viaplay via native Airplay på mit ATV3 kører flydende (ATV er connected wifi til mit AE router). Det tager små 20 sek. før video kvalitet ser "acceptabel" ud. 

Min søn så "Despicable Me 2" i går via ATV3, og jeg lagde mærke til, at Viaplay video kvalitet er nu mindst lige så god som en god DVD.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu