|
Viasat 2 rum - HDMI |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
gjoettrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2013 kl. 15:33 |
|
Hej!
Vi har pt. Waoo stor TV pakke videre Energi Midt. Men da jeg er meget sportsinteresseret, og SBS(Kanal 5,6 osv) og TV3Sport 1 har mistet næsten alt sport. Vil vi gerne have Viasat, vi vil købe Viasat Sport pakke til 399,- + Viasat hele huset og en ekstra boks. Så skal der stå en boks i stuen også en på den ene af mine 2 værelser. Men har fjernsyn på begge værelser, og vil jo gerne kunne se tv på begge tv. Så jeg søger en løsning hvor jeg enten via. trådløs signal eller kabel trække signalet fra boksen på det ene værelse indtil det andet. Jeg tænker selv følgende: Boks på værelse 1, også have trukket HDMI kabel til værelse 2 også skifte HDMI kablet, alt efter hvor jeg skal se tv? Bruger ikke begge værelser samtidigt. Men problemet er jo så at jeg er nød til at gå ind på værelse 1 for at skifte kanal hvis jeg vil se tv på det andet? Der er cirka 5-7 meter. Går igennem 2 beton vægge. Håber i kan hjælpe mig :)
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg mener da at Energi Midt tilbyder DVB-C, dvs. kabel-tv signal via coax? Vil det ikke virke? Det kræver naturligvis at der er trukket antennekabler rundt om i huset..
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
|
Hvis du kan trække HDMI kabel til værelse 2 burde HDMI splitter som denne klare sagen: Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
gjoettrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
|
Det gør de også, og det bruger vi i forvejen, men de har ikke TV3Plus, TV3sport 2 bare for at nævne nogen, derfor vi gerne vil skifte :-)
|
||
![]() |
||
|
Tak. Hvad så med at bruge fjernbetjening, nok det største problem :-(
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Er det Viasat som i egen parabol?
Så skal der fra parabol/lnb blot trækkes et kabel til hver modtager, der er forbundet til hver deres tv. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
|
Der findes mange forskellige IR forlængere, både trådløs og over kabel: Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Det er ikke det som er problemet. For det har jeg styr på :-). Men eller tak
|
||
![]() |
||
|
Tak, har du et forslag til en stabil og god trådløs IR forlængere som virker til Viasat HD fjernbetjening ?
|
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
|
Jeps.
Jeg har gode erfaringer med sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PGr=2135&ML=771 Hvis du mangler en har jeg en ekstra. Prisen er 200,- og jeg bor i Herning.
|
||
![]() |
||
|
Jeg vender lige tilbage, når vi har besluttet om vi skal have Viasat. Jeg bor selv 15 km øst for Silkeborg.
Hvordan har du placeret den i forhold modtagelse? :) |
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
|
Jamen den skal du blot placere ved det udstyr den skal styre.
Den er brugt hos mine forældre. De har en nedlagt ejendom på vel ca. 150m. Det virkede i hele huset, og der var altså ikke problemer med modtagelsen. Derfor er jeg næsten også 100% sikker på at den kan række dine 5-7 meter. Du kan blot sende mig en PB. Jeg arbejder selv i Skanderborg så kommer da på de kanter omkring Them, Ry.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |