recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat + Canal Digital -> Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat + Canal Digital -> Mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
j4ze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat + Canal Digital -> Mediecenter
    Sendt: 02-September-2007 kl. 14:41

Lad mig først starte med at sige at jeg er ret ny til alt det her medie-center halløj, og jeg har søgt rundt på de forskellige forummer her på siden, men ikke fundet præcis det jeg søgte.

Jeg har parabol hvor jeg modtager alt hvad Viasat og CanalDigital kan tilbyde. Kanalerne komme ind i mit fjernsyn, gennem en boks hvor der sidder 2 kort - et fra Viasat og et fra CanalDigital.

Nu vil jeg så gerne have et mediecenter koplet på alt det her. Men hvordan lader det sig gøre ?

Hvilket Tuner-kort skal jeg sætte i PC'en ?
Hvilket software skal jeg bruge ?
Er det muligt at styre det hele fra én fjernbetjening ?
Kan jeg optage på én kanal samtidig med at jeg ser film på en anden ?

Med Venlig Hilsen
Jack

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:09

Tuner kort:  Technotrend S 3200    (DVB-S2)

Software: medfølgende driver gør det muligt at se canal+ på MCE, som jeg har prøvet det.. Viasat er ikke muligt med dette, da det er bundet til kort, så skal du have en CAM som gør det muligt.

Du kan styre det fra fjernbetjening når det er sat op.

Du kan IKKE, så vidt jeg ved optage og se en anden kanal samtidig fra satellit. Da technotrend ikke understøtter det.

Måske findes en bedre løsning, som en anden HTPC løsning, som ikke er MCE.

Jeg prøvede det for en tid, og droppede det til fordel fra Dreambox :-)
og beholdte MCE som medie afspiller for andet end sat.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:10

Det er muligt at erstatte det med et mediecenter til det hele og styret af en enkelt fjernbetjening....

1) Den bedste løsning: (optager/viser ud fra digitalt input)

Man skal bruge DVB-S TV-kort med CA-interface til CAM-modul, hvis du vil se/optage 2 ting samtidigt kræves 2 Tv-kort. Mulige TV-kort er f.eks. Floppy/fireDTV og technotrend budget serien.

Man kan bruge vista/MCE, men måske er det lettere at anvende et program som DVBviewer eller MediaPortal.

Når taler om Canal digital er det lige til. Der skal anskaffes et conax CAM vers. 4.00 (hvis du ikke allerede har det i din Sat-box).

Så er det kun et spørgsmål om at få installeret softwaren...

Med hensyn til Viasat, så er det mere vanskeligt, man kan ikke købe CAM-moduler til deres system. Det skal man selv opprogramere. Når det er gjort er det samme som opsætningen til canal digital.

2) Den analoge løsning: (optager/viser ud fra analog input)

Alternativ kan sætte et ANALOG tv-kort i PC-en og styre sat-boksen via IR-blaster enhed (som simulerer en fjernbetjening). Jeg synes det er en halvdårlig løsning og der er også nogle problemer med at få tilsluttet 2 analoge input....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 00:12

#AVH

Er det ikke sådan at Canal Digital i dag binder deres kort til recieveren, således at det ikke kan benyttes med en PC

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 09:08

Spørgeren havde en bestående satboks, så det giver næppe problemer...

Det har hidtil været muligt, når man blot anskaffer sig en satboks og  dermed opretter et normalt abonnement med serienr fra boksen. 

Dybest set må det jo være i canal digitals interesse ikke at lægge hindringer i vejen for at oprette almindelige betalte abonnementer...

Også selvom det bruges på en HTPC, får de jo stadig deres betaling...

Men der kunne måske ske et eller andet på et senere tidspunkt..(hvis der er kræfter bagved, der presser dem)

Det er jo ting som dette, der gør det besværlig med HTPC-er.

Ser man på IPTV området går tingene desværre i samme retning. IPTV (f.eks. TDC's via ADSL) er ikke egnet til en HTPC-løsning, krav om lukket "kasse" som snitflade...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 23:00

Hej j4ze

Er selv i samme situation. Har parabol med både Viasat og Canal Digital.

Du kan desværre ikke få et DVB-S tv-kort der kan håndtere både Canal Digital og Viasat, så du skal have et TV-kort til hver udbyder. Jeg vil klart anbefale FireDTV eller FloppyDTV. Begge er nemme at bruge. Det er umuligt for dig at benytte MCE hvis du skal køre med både Viasat og Canal Digital, da du ikke kan fortælle at den skal finde canaldigitals kanaler på Tuner 1 og Viasats kanaler på Tuner 2. Du bliver derfor nød til at benytte et program som Media Portal. Som Avh skriver er Canal Digital lige ud af lande vejen. Viasat er lidt mere problematisk og dyrt. Du skal nemlig ud og finde et CAM modul som du kan programmere med Viasat´s krypteringsform. Det er ikke 100% lovlig, da du sådan set bryder deres kryptering og benytter et ikke godkendt CAM modul. Hvad jeg har lade mig fortælle kan de ikke se dette på nogen måde. Se det lidt som om du køber MS Office 2003 men installere det på en pirat version af Windows XP .

Jeg har desværre droppet at optage via min parabol, da det simpelthen kostede for meget. 2 DVB-S tunerkort koster mange penge, derudover koster de to CAM moduler ret meget. Du skal også regne med de 2 x 100,- pr md for abonnentskortene fra Viasat og Canal Digital. Det var lidt mere end hvad jeg ville betale for at kunne optage nogle programmer.

Hvis du kaster dig videre ud i projektet kan du bare skrive. Jeg har haft hele opsættet til at spille.

/Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu