recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat HD boks uden hdd, enkelt spørgsmål hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat HD boks uden hdd, enkelt spørgsmål hjælp.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat HD boks uden hdd, enkelt spørgsmål hjælp.
    Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:45
Hej Folkens.

Jeg har idag, lige købt en Viasat HD boks hdmi men den uden harddisk optager, nå men mit spørgsmål går på, at de i butikken sagde jeg kunne se tv3 eller tv3+ indtil jeg modtager mit "Viasat Kort".

Da jeg så kommer hjem og tilslutter boksen til min parabol skål som har 2 hoveder som vender den vej som standarden er for norden. Men da jeg så kobler alle stik til og tænder maskinen og vælger Danmark og vælger LNB1 og trykker videre hvor den så står og søger efter signal der skriver den under Tuner låst = Nej og under signal styrke og kvalitet står der bare 0%, så vil det først ændre sig når jeg isætter Viasat kortet, eller burde den kunne vise at der er signal ? for så er der sikkert noget galt med hovederne på taget, vi har før haft Canal digital for 1år siden og før hen for et par år siden Viasat hvor det fungerede uden problemer. Skal der et specielt LNB hoved til for at det vil fungere rigtigt.

Håber i kan hjælpe, mit spørgsmål blev dog lidt langt men håber det går.

Mvh Stig Lindberg.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:48

De danske udbydere sender ikke fra samme Sattelit, så  du modtager sikkert fra en forkert.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:51
Hvad kan jeg så gøre ved det? skal jeg sidde og lege lidt frem og tilbage med indstillingerne, da jeg ved fra sidste gang da jeg havde canal digital der modtog jeg signal fra sateliten Thor
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:53
Utroligt at de bliver ved med at fyre den af med tv3 og tv3+ - du kan IKKE modtage dem før du får kortet. Jeg købte selv abonnement i efteråret og fik samme besked.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:54
Har du prøvet at vælge LNB2 i stedet ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:54

Det er som skrevet ikke den Sattelit der bruges af Viasat, så du skal indstille til den rigtige. Så op på taget eller hvor den nu sidder, og få den indstillet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:52
Okay tak for hjælpen :) så vil jeg tage kontakt til min lokale tv mand og få ham ud og lave det for mig, så den opfanger signal fra sirius. for jeg kan se på mine regninger fra før i tiden at de har haft sat den til 1*vest 5*vest
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:13
Prøv nu lige at bruge LNB2 - det virker jo som om din parabol har været indstillet til begge satelliter med de 2 hoveder du har på den.
Til top
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:31
Så har jeg prøvet LNB2 det virkede heller ikke, jeg får en Bit Error Rate 1000000.0E-7

Så må bare spørge radio manden imorgen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 22:05
Nå, øv - det var da underligt. Netop det at du har 2 lnb'er siddende på parabolen, antyder jo ellers at den er indstillet til både Canal Digital og Viasat.
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af st1z st1z skrev:

Okay tak for hjælpen :) så vil jeg tage kontakt til min lokale tv mand og få ham ud og lave det for mig, så den opfanger signal fra sirius. for jeg kan se på mine regninger fra før i tiden at de har haft sat den til 1*vest 5*vest

Viasat sender fra Sirius 5E. Og vent med at hente TV manden indtil du får kortet,du kan alligved ikke bruger boxen uden kort.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 08:10
Jeg mener at kanalerne fra DR og TV2, som normalt er frit tilgængelige via det jordbaserede sendenet, også er frie her, så snart man har aktiveret boksen.

Og man kan jo sagtens indstille kanaler selvom de er kodet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu